אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנקציות? לנדרובר דווקא מעוניינת להיכנס לשוק האיראני צילום: תומר הדר

סנקציות? לנדרובר דווקא מעוניינת להיכנס לשוק האיראני

החברה ממתינה לאישור הרשויות באיראן כדי להתחיל לפעול בשוק המקומי. מנכ"ל יגואר לנדרובר המזה"ת: "אנו כרגע לומדים את האפשרות באיראן"

09.02.2010, 12:50 | דורון פסקין

בעוד בקהילה הבינלאומית קוראים להגברת הסנקציות על איראן, לוטשת חברת לנדרובר את עיניה לשוק האיראני. החברה שבשנת 2008 נמכרה על ידי פורד לחברת טאטא ההודית ממתינה לאישור מהרשויות באיראן כדי להתחיל ולפעול בשוק המקומי.

רובין קולגן, מנכ"ל יגואר לנדרובר המזה"ת, הצהיר בראיון למגזין עסקים ערבי: "אנו כרגע לומדים את האפשרות באיראן. כפי שכולם יודעים איראן היא מדינה עשירת נפט". עם זאת, קולגן לא פירט לוחות זמנים לכניסת החברה לשוק האיראני.

לדבריו, בשלב זה מנסה לנדרובר להתמודד עם התקנות הקשיחות מצד הרשויות בטרם תוכל לפעול בשוק המקומי. "ישנן תקנות מחמירות בנושא צריכת הדלק", הסביר קולגן והוסיף: "זו מדינה עשירה בנפט אך יכולות הזיקוק שלה מוגבלות".

שוק המכוניות באיראן מגלה בשנים האחרונות שיעורי צמיחה יציבים, אולם מרביתן מתוצרת מקומית ולא מיובאות. הרשויות באיראן מתירות ייבוא רק מתוצרת שש יצרניות בלבד - טויוטה, BMW, מרצדס, יונדאי, לקסוס ומיצובישי.

יצוין כי לפני ימים אחדים, חתמה לנדרובר הסכם עם חברת "סארדאר" העיראקית כדי שזו תייצג אותה בשוק העיראקי. סארדאר היא הקבוצה הפרטית הגדולה ביותר במגזר הרכב העיראקי. במסגרת ההסכם הקימה הקבוצה העיראקית אולם תצוגה על שטח של 2400 מ"ר וכן מוסך המציע שירותים שלאחר המכירה בשטח של 1,700 מ"ר. שני המתקנים הללו הוקמו בעיר הכורדית ארביל.

הכותב הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

תגיות