אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": אגסי לקראת סגירה עם פז על הצבת עמדות טעינה בתחנות צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": אגסי לקראת סגירה עם פז על הצבת עמדות טעינה בתחנות

העמדות יוקמו ויתופעלו על ידי בטר פלייס. פז תרוויח דמי שכירות חודשיים ותנועת נוסעים לחנויות הנוחות בתחנות הדלק

10.02.2010, 07:01 | ליאור גוטמן

חברת בטר פלייס, מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי שבשליטת החברה לישראל, נמצאת על סף סגירה במשא ומתן על התקנת עמדות טעינה בתחנות הדלק של פז, כך נודע ל"כלכליסט". במגעים בין החברות דובר גם על הצבת עמדות להחלפת סוללות למכוניות חשמליות בחלק מהתחנות.

מחברת פז נמסר כי בטר פלייס תשכור שטחים לטובת עמדות הטעינה בתחנות דלק נבחרות, ובחירת המיקומים נעשית בשיתוף פעולה בין שתי החברות. גורם בכיר המקורב לנושא הסביר כי העמדות יופעלו על ידי עובדי בטר פלייס והרווח של פז משיתוף הפעולה יתבטא בדמי השכירות החודשיים. יצויין כי זמן הטעינה של סוללת רכב חשמלי נמשך מספר שעות בודדות, מה שיתרום לתנועת לקוחות בחנויות הנוחות שבתחנות הדלק.

חברת האנרגיה פז, שבבעלות איש העסקים צדיק בינו, מחזיקה בכ־260 תחנות דלק, שהן כ־26.4% מכלל תחנות הדלק בישראל, כך לפי מרכז המחקר של הכנסת המבוסס על נתוני 2009. זה מספר התחנות הגבוה ביותר לעומת מתחרותיה, דלק, סונול ודור אלון.השבוע חנכה בטר פלייס את מרכז המבקרים החדש שלה בצומת גלילות, ובינו השתתף באירוע הפתיחה ואף חזה ממקור ראשון בהליך טעינת המכוניות.

הכנסות פז נאמדות ב־10.8 מיליארד שקל בשנת 2008, מתוכן כ־4.5 מיליארד שקל מקורם בבעלי התקני תדלוק אלקטרוניים. התקנים אלה נפוצים בעיקר במכוניות שבבעלות ציי הרכב הגדולים. לפי תוכניתה העסקית של בטר פלייס, אחד מערוצי השיווק העיקריים שלה בישראל יתבצע באמצעות חדירה לציי רכב. גורם בכיר המצוי במגעים הוסיף כי חברות הדלק הגדולות הבינו שיש צורך ליצור קשר עם בעלי רכב חשמלי בשלב מוקדם ככל האפשר.

בתחילת השבוע הכריז מנכ"ל בטר פלייס משה קפלינסקי על שיתוף פעולה דומה שנחתם עם דור אלון. במסגרת שיתוף הפעולה עם דור אלון ייבחרו בשבועות הקרובים התחנות להתקנת עמדות להחלפת סוללות. בטר פלייס תישא בעלות הקמתן ובהפעלתן. דור אלון היא הרביעית בגודלה מבין חברות הדלק בישראל, ולה 170 תחנות, 17.3% מהשוק.

תגובת בטר פלייס: "בטר פלייס עתידה לפרוס עמדות להחלפת סוללות בנקודות ובצירים מרכזיים. חברות הדלק הן שותפות טבעיות למהלך".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אגסי ועופר מתכננים חדר לתינוק לפני שהם יודעים שאימו בהריון
מכוניות, מנועים חשמליים וסוללות נטענות היו קיימים גם לפני 50 שנה - אולם עד היום אין מכונית חשמלית אלא רק היברידית. על מנת שהצרכן יקנה מכונית חשמלית ויתדלק אותה אצל 'בטר אגסי פלייס' הוא צריך לקבל תשובות על מספר נושאים חשובים: - מחיר המכונית (כולל מנוע חשמלי וסוללה נטענת) - ביצועי המכונית - המרחק בק"מ בין טעינה לטעינה - זמן טעינת הסוללות בתחנה - אורך חיי הסוללה ומחירה - עלות טעינת הסוללות (נצילות אנרגטית של הפתרון) - עלות תחזוקת הסוללה (חילוץ שמגר/שגריר, טעינה ביתית?)
עזרה הסופר , גני תיקוה  |  10.02.10
9.
150 ש"ח לטעינה מלאה שתספיק ל-150 ק"מ ... זה כמו לנהוג בהאמר
שערוריית הבטר-פלייס צוברת תאוצה. בט פלייס לא מייצרים מכונית חשמלית. בטר פפלייס לא מייצרים טכנולוגיה מתקדמת. בטר פלייס לא מייצרים כ-ל-ו-ם !!! בטר פלייס - הם ספסרי חשמל באמצעות נקודות הטעינה היחודיות שלהם. בטר פלייס מתכוונת לקנות חשמל בזול בחח"י ולמכור ביוקר לנהגים מפגרים כמונו. קומבינת המאה - כבר אמרנו ?
מחיר טעינה מלאה 150 ש"ח כבר אמרנו  |  10.02.10
לכל התגובות