אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייטיונז: המחירים עלו, המכירות ירדו צילום מסך: TuneUp

אייטיונז: המחירים עלו, המכירות ירדו

תעשיית המוזיקה העלתה את מחירי השירים באייטיונז לפני כשנה. התוצאה: האטה במכירות

10.02.2010, 14:24 | יוסי גורביץ
אזהרה למו"לים? כשבוע לאחר שהוצאת הספרים מקמילן אילצה את אמזון לאפשר לה למכור ספרים במחיר על פי שיקול דעתה – בניגוד לזה הקבוע של אמזון, 9.99 דולרים – מגלה תעשיית ההקלטות שהצעד לא תמיד משתלם.

באפריל 2009 איפשרה אפל לחברות ההקלטות לקבוע מחיר בעצמן לשירים בחנות המוזיקה אייטיונז – קודם לכן היה מחיר קבוע של 0.99 דולר לשיר, ולאחר השינוי יכלו החברות לקבוע מחיר גבוה משמעותית – עד 1.29 דולרים לשיר. במקרים אחרים, מועטים יותר, תמחרו החברות שירים מסוימים במחיר נמוך יותר, של 0.66 דולר.

ההחלטה התקבלה בשיאו של המשבר הכלכלי, והתוצאות לא איחרו לבוא: חטיבת המוזיקה של וורנר הודיעה אמש (ג') כי ברבעון האחרון של 2009, צמחו מכירות האלבומים הדיגיטליים שלה בחמישה אחוזים בלבד, בהשוואה לעשרה אחוזים ברבעון השלישי ו-11% ברבעון השני, שבו שונתה מדיניות התמחור. מכירות הסינגלים – עיקר מכירות המוזיקה הדיגיטלית – צמחו בשמונה אחוזים ברבעון האחרון של 2009, בהשוואה ל-20% ברבעון המקביל ב-2008.

תגיות