אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
H&M בישראל: המלך הוא עירום צילום: גלעד קוולרצ'יק

H&M בישראל: המלך הוא עירום

שבע החנויות שתפתח רשת האופנה השבדית לא יכולות לעשות מהפכה בשוק המקומי

10.02.2010, 13:45 | שלומי דונר
וואו. איזו התרגשות. אתמול נחשף הסוד הגדול - ענקית האופנה משבדיה H&M תפתח את החנות הראשונה שלה בישראל ב-11 במרץ, בשעה 11 בבוקר. זה יקרה בקניון עזריאלי בתל אביב, ומי שקודקודו פועל בהיגיון - ראוי שיתרחק באותו יום מהמקום; כי העדר, הו העדר, צפוי להסתער בהמוניו על החנות. אבל יש להם סיבה טובה - כי ביננו, לא כל יום נוחתת פה שבדית, ועוד מוכנה שנתפשט.

נראה כאילו בשנה האחרונה רשתות האופנה הזרות גילו לפתע את ישראל, והחליטו להתלבש עלינו: גאפ, H&M, ברשקה מבית זארה ובקרוב - כך התבשרנו היום - גם אולד נייבי ובננה ריפבליק (שלא ברור איך עד עכשיו היא לא הגיעה לרפובליקת בננות כמו שלנו). מלבד הגדולות, עוד רשתות, קטנות יותר ומוכרות פחות, הצטרפו לשלל חנויות ורשתות האופנה המקומיות והבינלאומיות שכבר נמצאות כאן.

וההתרגשות משום מה, גדולה.

ההתרגשות גדולה על אף שמדובר, בסופו של דבר, בעוד כמה חנויות בגדים, שימכרו לנו מכנסיים, חולצות, ג'קטים, ועוד פריטי אופנה לא ממש ייחודיים (רשתות, מה לעשות), שנתקלנו בהם בביקורים בחו"ל - ובמחירים לא ממש נמוכים בהשוואה למקבילותיהן בארץ.

אבל H&M, אומרים בכירי עולם האופנה בארץ, זה סיפור שונה לגמרי. הכניסה שלה הרבה יותר משמעותית מזו של גאפ (מישהו, אגב, חוץ מהירושלמים, מודע לכך שיש חנות גאפ בארץ?). השבדית, אומרים כאן רבים בהערצה לא סמויה, תעשה את מה שאיקאה (השבדית, נכון) מנסה לעשות בארץ: היא תשנה את השוק המקומי עם חנויות הענק שלה, תכה את המתחרות עם האסטרטגיה שלה, ובסופו של דבר נראה את המוני בית ישראל הולכים עם בגדים זהים וחסרי ייחוד, שקנו במיטב כספם. בדיוק כמו הרהיטים של איקאה.

יש לנו בישראל רשתות מקומיות רבות, שחלקן אף מתהדרות בסניפים בחו"ל. קסטרו, פוקס, גולף, הוניגמן ורנואר מפעילות מאות חנויות בארץ ומוכרות בגדים הקולעים לטעם של הישראלי הממוצע. בדיוק כמו H&M. הרשת השבדית תפתח השנה שלוש חנויות ועד ארבע ב-2011 - רובן במרכז. ואולם שבע חנויות שייפתחו במשך שנתיים לא יכולות לעשות מהפכה בשוק האופנה המקומי הרווי - גם אם מביאים בחשבון את האסטרטגיה של הרשת ואת חילופי הקולקציה היומיים שבהם היא מתהדרת.

בינתיים, בעלי רשתות האופנה נמצאים במתח כבד מנשוא, המנכ"לים שלהן משנים אסטרטגיות ומתכוננים לרע מכל, ומאות אלפי צרכנים כבר לא יכולים לחכות.

עוד שבדית באה לישראל.

תגיות