אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלי איילון: תוכנית הרכבות הגרנדיוזית רק תבזבז מיליארדים ולא תפתור הבעיה

אלי איילון: תוכנית הרכבות הגרנדיוזית רק תבזבז מיליארדים ולא תפתור הבעיה

יו"ר DSPG, ומי שעמד בראש מטה הבחירות של נתניהו, אומר כי צריך לשקול ברצינות את החלופה הזולה והגמישה יותר של הרחבת כבישי האורך וסלילת רשת כבישים אורכית ורוחבית נוספת

10.02.2010, 21:17 | כתב כלכליסט
"תוכנית הרכבות הגרנדיוזית עליה הודיע שר התחבורה היא שגיאה שתביא לבזבוז עשרות מיליארדי דולרים ולא תפתור אף אחת מהבעיות שהיא נועדה לפתור", כך אומר אלי איילון, יו"ר DSPG, שעמד בראש מטה הבחירות של נתניהו.

במסגרת הכנס השנתי של רואי-החשבון  בים המלח אמר איילון: "רשתות רכבת מסורתיות הן כלי תחבורתי אנכרוניסטי שהתאים למאה ה-18 וה-19. הפתרון הזה קשיח ולא מאפשר שום גמישות, הוא יקר ביותר לביצוע, פגיע מאוד מבחינה ביטחונית, ואם יתממש בהיקף המדובר הוא ייצור בישראל עוד מונופול כדוגמת החשמל והנמלים שיכולים לשתק את המשק בכל רגע נתון.

"אם ברכבות הקלות והחשמליות המתוכננות בערים יש היגיון מסוים, הרי שהתוכנית הנוכחית נעדרת היגיון, וצריך לשקול ברצינות את החלופה הזולה והגמישה יותר של הרחבת כבישי האורך וסלילת רשת כבישים אורכית ורוחבית נוספת שתאפשר נגישות קלה לכל מקום, ולפתוח אותה לתחרות על-ידי הכנסת חברות פרטיות יעילות".

עוד אמר איילון, "בגלות עסקנו בלופטגשפט - הלוואה בריבית, חלפנות כספים וכדומה, ואולי זה היה בסדר אז. הבעיה שייבאנו את הפרקטיקה הזאת מהגלות לכאן. מ-1995 ועד 2009 כמות המועסקים בתעשייה ירדה באופן יחסי לעומת עסקי הלופטגשפט – בנקאות, ביטוח ופיננסים, שמספר המועסקים בהם הכפיל את עצמו. מי שחושב שאפשר לפתח בישראל מרכז פיננסי אזורי, שיסתכל על איסלנד – שניסתה לעשות דבר דומה. מערכת שבה יש 0.6 עובדי תעשייה על כל עובד פיננסים, לא תחזיק מעמד זמן רב.

"מדינה שיש בה קונפליקט מתמשך לא תיהפך למרכז פיננסי ולא יזרימו לכאן כספים מכל העולם. המגזר הפיננסי הוא ה-Over Head של המשק ויש להקטינו על מנת לשפר את היחס בינו לתעשייה הריאלית. כמו שראוי לשפר את היחס בין אגף האפסנאות בצבא ליחידות הלוחמות. הבנתי ממארגני הכנס שיש היום כ-15 אלף רואי-חשבון. אני מקווה שבשנה הבאה יהיו 10,000 רואי-חשבון בלבד, הרבה פחות עובדים בבנקים והרבה יותר עובדים בתעשייה הטכנולוגית והמסורתית", אמר איילון.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אלי איילון פשוט "לא כל כך חכם"
אי אפשר להתייחס לפרוייקטים לאומיים מסוג זה בצורה של עלות/תועלת - זה לא הגיוני לבנות עוד כבישים זה כמו לתת אקמול לחולה סרטן זה משרת את האינטרסים של מע"צ שבונה עוד כבישים, יבואני רכב, חברות דלק וכמובן משרד האוצר(מס בלו) לבן אדם פשוט אין כל תועלת מבניית כבישים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחד שמבין , דרום  |  11.02.10
6.
רכבת זה מאה ה-19???
ספר את זה לאירופאים שבנו יורו-סטאר, ספר את זה ליפנים וסינים שבונים רכבות מהירות. ברגע שתהיה רכבת לאילת - אף אחד לא יסע לשם ברכב וגם עלויות הטיסה יצנחו. ברגע שיש רכבת לפריפריה - זה פותר הרבה בעיות של תעסוקה - לא יכול להיות שאנחנו נבסס את המדינה על כך שלאנשים יש רכבים פרטיים, כאשר למדינה יש יתרון מובהק לכך שיהיו כמה שפחות רכבים
אלי , תל אביב  |  11.02.10
3.
גורל כל כביש להסתם
פיתוח כבישים רק גורר את הגדלת מספר המכוניות הנעות הכבישים ואף פעם לא יוכל להדביק אותו, במיוחד לא בישראל. רכבת המחברת בין ערים לא נתקעת אף פעם בפקקים. דווקא העדפת פיתוח כבישים לרכבים פרטיים על פני פיתוח תחבורה ציבורית נחשב לקונספט מיושן. ורוב המדינות עוברות להשקעות ענק ברכבות.
יריב , תל אביב  |  11.02.10
לכל התגובות