אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרכנים בארה"ב יותר פסימיים צילום: בלומברג

הצרכנים בארה"ב יותר פסימיים

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס ירד בפברואר ל-73.7 נקודות. רכיב "התנאים הנוכחיים" עלה לשיא של שנתיים אך מדד "הציפיות לטווח הקרוב" נחלש וקטע רצף חיובי של שלושה חודשים

12.02.2010, 17:10 | סוכנויות הידיעות

הצרכנים בארה"ב הפכו פסימיים יותר לגבי התחזית הכלכלית בפברואר לפי נתוני מדד אמון הצרכנים של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן. המדד של אמצע פברואר ירד ב-0.7% לרמה של 73.7 נקודות בפברואר וקטע מומנטום מסויים שהחל להצטבר בסוף ינואר.

הצרכנים היו אופטימיים יותר לגבי התנאים הכלכליים הנוכחיים והמדד של רכיב זה צמח החודש ל-84.1 נקודות לעומת 81.1 בינואר; זו הרמה הגבוהה ביותר של מדד "התנאים" מאז מרץ 2008.    

עם זאת, הגישה לגבי הטווח הקרוב התדרדרה ומדד הציפיות ירד ל-66.9 נקודות בפברואר לעומת 70.1 נקודות בינואר. הציפיות עלו בשלושת החודשים האחרונים ברציפות. כלכלנים שנסקרו על ידי מרקטווץ' ציפו לנתון של כ-76 נקודות. בסוף ינואר המדד טיפס ב-1.6 נקודות לרמה של 74.4 נקודות, בהשוואה ל-72.8 נקודות באמצע החודש שעבר.

הציפיות לאינפלציה בעוד שנה התמתנו מעט לשיעור של 2.7%. נראה שהחולשה בשוק התעסוקה תימשך ותרסן את מצב הרוח של הצרכנים. נתון זה בשילוב עם הידוק הדרישות מהבנקים בסין, מאפיל על עליה גבוהה מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב והבורסה בניו יורק יורדת.

תגיות