אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם במיתון: תעשיית הלובינג בארה"ב ממשיכה לפרוח צילום: Index Open

גם במיתון: תעשיית הלובינג בארה"ב ממשיכה לפרוח

חברות וקבוצות עניין הוציאו סכום שיא של 3.47 מיליארד דולר על שתדלנות במסדרונות הממשל ב-2009, עלייה של 5% בהשוואה לשנה הקודמת

13.02.2010, 13:57 | סוכנויות הידיעות
נראה שאמנות הלובינג חסינה בפני מיתונים, כך לפחות עולה מדו"ח שפרסם המרכז האמריקאי לפוליטיקה מגיבה (Center for Responsive Politics today). המרכז מתחקה אחר הכסף שמועבר בפוליטיקה האמריקאית.

חברות וקבוצות עניין הוציאו סכום שיא של 3.47 מיליארד דולר על שתדלנות במסדרונות הממשל ב-2009, עלייה של 5% בהשוואה לשנה הקודמת. דובר המרכז דיויד לוונטל מודה כי מדובר בנתון מפתיע, מכיוון שזו הייתה שנת מיתון שבה הדולר נחלש והאבטלה עלתה.

"רוב האנשים מניחים שכאשר הכלכלה רקובה, כפי שהיא הייתה במהלך 2009 חברות יפחיתו את המאמצים שלהן להשפיע על הממשלה", הוא אומר. "העובדה שההפך הוא הנכון היא למעשה עדות לרצון של חברות רבות לקדם עניינים חברתיים ברמה הממשלתית".

לוונטל הוסיף כי נושאים כגון טיפול רפואי, הרפורמה הפיננסית, חקיקה בתחום שינויי האקלים ומקומות עבודה עזרו להעלות את הפעילות בשנה שבה הקונגרס היה עסוק למדי. בראש המוציאים על שדלנות עמדה תעשיית התרופות והבריאות, שהוציאה כ-266.8 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר שהוציאה תעשייה אחת בשנה אחת. בזבזנים גדולים נוספים כוללים את איגודי העסקים עם 183 מיליון דולר, תעשיית הנפט והדלק עם 168.4 מיליון דולר והביטוח שהסתפקה ב-164.2 מיליון דולר. כל אחד מהסקטורים הללו הוציא יותר ב-2009 מאשר ב-2008.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות