אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: האוצר החזיר לשפיר הערבויות לכביש 531 צילום: שאול גולן

פרסום ראשון: האוצר החזיר לשפיר הערבויות לכביש 531

מדובר בערבויות בסך 35 מיליון שקל שאיים האוצר לחלט לאחר שהמדינה ביטלה את זיכיון החברה לסלילת הכביש בשבוע שעבר

14.02.2010, 17:53 | ליאור גוטמן

משרד האוצר החזיר לחברת שפיר הנדסה, הזכיינית היוצאת של כביש 531, את ערבויותיה בסך 35 מיליון שקל. כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בערבויות שהאוצר איים לחלט "לנוכח הפרותיכם היסודיות של חוזה הזיכיון ושל המתווה שהוסכם בין הזכיין לבין הרשות הממונה", מה שהוביל לביטול זיכיונה של שפיר בנושא. יצוין שבשבוע האחרון התקיימו מגעים בין הצדדים לקראת פרידה "שקטה".

כביש 531 אמור להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה בואכה כביש 6. הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. לפי התוכנית המקורית, הפרויקט אמור להסתיים בסוף שנת 2012. עלות הסלילה נאמדת ב-2.4 מיליארד שקל.

מכרז חדש?

כעת עומדות בפני המדינה מספר אפשרויות, לרבות יציאה למכרז חדש, מהלך שעלול לדחות את סלילת הכביש במספר שנים. אפשרות נוספת היא להעביר את הזיכיון לחברה שהגיעה למקום השני במכרז - דניה סיבוס. יצוין שהצעתה של דניה סיבוס יקרה מזו של שפיר ב-400 מיליון שקל, אולם על רקע כשלון המגעים מול שפיר מנהלת המדינה מנהלת מגעים שקטים עם דניה סיבוס כאשר זו מצידה האריכה ערבויותיה מול המדינה.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
531-סלילה על ידי דניה סיבוס
דניה סיבוס בתחום התשתיות ריקה מכל תוכן ומשאבי כח אדם יום. התארגנותה מחדש בין עצמאית ובין בשתוף סולל בונה או אחרים בעיתית יקרה ולא בטוח שניתנת לסגירה פיננסית בתנאי המכרז המקוריים-כל זאת בתג מחיר בסיסי תחילי הגבוה בכ-400 מליון שח מהצעת שפיר. אם רוצים דרך נקיה וראויה-אין מנוס ממכרז חדש שיערך בתנאי השוק דהיום וישקף היכולות הביצועיות והפיננסיות האמיתיות כיום,או להוציא המכרז כמכרז רגיל ומתקציב המדינה. כיום-האופציה השניה מסתמנת כיותר ראויה ומהירה. צריך לזכור-שכל עיכוב עולה הון תועפות למשק הלאומי-על פי האוצר ומשרד התחבורה עצמם. באותה הזדמנות ראוי שילל בביצוע מקטע דרך 541 המאושר ואפילו המסוף התחבורתי המוצע במשולש שנוצר שם. מערכת שלמה כזאת,היכול להתבצע ולהפתח בשלבים תתן התשואה המירבית ובאופן הכי יעיל ומהיר. הגיע הזמן שהשפיות והשכל הישר יעמדו לאוצר ולמשרד התחבורה לקיום הפרויקט ברוח זאת,ויתכן ואפילו נצא נישכרים מיציאת שפיר והכנסת קבלן ראוי אחר.
avi , hasharon  |  15.02.10
9.
נתנו וגם החזירו
אף חברה שהולכת למכרז אינה רוצה להפסיד את הפרויקט שלקחה, מה עוד שבמשך שנים היא רק תרויח מהכביש, כך גם חברת שפיר הנדסה, היא בטח לא עיכבה את הפרויקט רק בשביל לצאת ממנו, בטח הערימו עליה קשיים שאנו האזרחים אולי עדיין לא יודעים ויתבררו בהמשך, אולי איזה פקידון באוצר חפץ ביקרה של חברת דניה סיבוס ועשה הכל על מנת ששפיר תיכשל בפרויקט, האם חשבו הפקידים שביטלו את ההסכם עם שפיר הנדסה כמה יעלה לנו האזרחים כתוצאה מהעברת הפרויקט לדניה שהיתה יקרה ביותר מ 400 מליון ש"ח, האם מישהו לקח בחשבון שעכשיו ניתקע עוד כמה שנים בפקקים בכביש הצפוף ביותר בארץ ומי ישלם על אותם הפסדים שיגרמו לאנשים שבכל יום מאחרים לעבודה והכל בגלל אטימות של כמה פקידונים טיפשים, שרק להם מותר לעשות הכל
תקוע בפקק  |  14.02.10
לכל התגובות