אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ: "מחירי הרכב יוזלו כמו שקרה בענף הסלולר והירקות" צילום: ששון תירם

כץ: "מחירי הרכב יוזלו כמו שקרה בענף הסלולר והירקות"

שר התחבורה ישראל כץ ל"כלכליסט" דקות ספורות לפני הדיון על רפורמת היבוא המקביל בוועדת הכלכלה: "יבואני הרכב הם מונופול"

15.02.2010, 12:14 | שרון ביידר

"החמרנו בנושא היבוא המקביל בצורה בהחלט מספקת, בעיקר בנושא העוסקים בנושא בחו"ל", כך מסר ל"כלכליסט" שר התחבורה, ישראל כץ דקות ספורות לפני הדיון בוועדת הכלכלה בנושא היבוא המקביל.

"המחירים יוזלו בענף הרכב כמו שקרה בענף הסלולר והירקות, היבואנים הקיימים הם מונופול, מה שהם יפסידו במכירות הם ירוויחו בלקוחות שיגיעו לשירות וטיפולים". עוד מסר השר: "התחרות ביבואנים המקבילים תביא לשירות טוב יותר בענף הרכב, גיל המכוניות יירד כמו שמקובל בעולם".

יקי אנוך. מעוניינים בתקינה האירופית, צילום: עמית שאבי יקי אנוך. מעוניינים בתקינה האירופית | צילום: עמית שאבי יקי אנוך. מעוניינים בתקינה האירופית, צילום: עמית שאבי

כאמור, ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לאשר בתום הדיון את תקנות היבוא המקביל של כלי רכב לישראל. בבסיס התקנות החדשות תאפשר המדינה ליבואן רכב לייבא מכוניות או אופנועים באמצעות סוכן מורשה של יצרן הרכב בחו"ל, לעומת התקנות הישנות שחייבו את יבואני הרכב לייבא כלי רכב לישראל ישירות מיצרני הרכב.

כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", יבואני הרכב טענו כנגד התקנות החדשות שהן יאפשרו ליבואנים לא מנוסים בעלי יציבות כלכלית נמוכה לייבא מכוניות לישראל.

"היבואנים לא ימנעו פתיחת השוק"

יקי אנוך, יו"ר איגוד יבואני הרכב אמר שאין לו ספק שיבואני הרכב יהיו המרוויחים הגדולים מהרפורמה ואין בכוונתם למנוע את פתיחת השוק לתחרות, על פי אנוך, "היבואנים ייכנסו בעצמם לתחום היבוא המקביל. יש מספר נקודות שעליהן היבואנים יעמדו על מנת שלא לפגוע במוניטין שלהן. אנחנו מעוניינים לקבל את התקינה האירופית להתקשרות עם דילר, הסכם התקשרות חד פעמי ל-5 שנים או הסכם מתמשך לשנתיים לפחות. אין שום סיבה לדרוש דו"חות כספיים מיבואני הרכב, אנחנו לא משלמים תמלוגים למדינה. אנחנו לא מתנגדים לדרישה לדיווח על "עסק חי", אדרבה, מי שהעסק שלו בסיכון צריך לדווח על כך".

"אנחנו לא חוששים מתחרות"

צביקה פולק, מנכ"ל כלמוביל, יבואנית מרצדס, יונדאי ומיצובישי אמר: "אני לא נגד יבוא מקביל שמטרתו להציב אופציות נוספות בפני הלקוחות, להגדיל את ההיצע ולהוריד את המחירים, אנחנו לא חוששים מתחרות אך אני חושב שבכוונת משרד התחבורה לשמור על זכויות הלקוחות ולא לפגוע בהם. מעיון בתקנות היבוא המקביל אני משוכנע שרמת השירות ללקוח לא תישמר כפי שהיא כיום.

"אם עקרונית, רוצים לשמור על ענף התחבורה כפי שהוא כיום עם כל התנאים הפיננסיים, רמת החלפים ורמת השירות - אסור לאשר כפי שהם את התקנות. התקנות החדשות יובילו לכניסתם לשוק של יבואנים קטנים שייבאו מספר מכוניות בודדות לישראל. בוועדת סופר שעסקה ביבוא מקביל היו מגבלות למספר המכוניות שיבואן מחוייב לייבא.

"ערבות של 8 מיליון שקל לא מבטיחה שרידות בענף הרכב. על פי התקנות אפשר להסיק שאפשר יהיה לייבא מכוניות מדילר שלא ייבא מכוניות מאותו דגם שייובא לישראל. על פי התקנות ניתן לפתוח מוסך בעיירה נידחת בישראל ולקבוע שהוא המוסך המרכזי. התקנות יובילו לכניסתם של גורמים איזוטריים".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
היבואנים הצדיקים שדואגים ללקוח
תעשו אתם את שלכם ואל תתערבו לי בחיים. אם אבחר לרכוש מיבואן קטן, ממש פיצי, זו בחירתי, ואם ארצה לקבל ממנו שירות גרוע - גם זו בחירתי. בתודה מראש אל דאגתכם לשירות שאקבל ובכלל. יש לי הרגשה שאחרי שהיבואן הקטן ייתן שירות טוב ובמחירים נמוכים מהמחירים המופקעים שלכם, יתגלה פתאום שגם אתם יכולים למכור בפחות מכוניות וחלפים.
ממי  |  15.02.10
לכל התגובות