אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החל מהיום: מותר יבוא מקביל בישראל צילום: אוראל כהן

החל מהיום: מותר יבוא מקביל בישראל

התקנות החדשות מאפשרות ליבואן רכב לייבא מכוניות או אופנועים באמצעות סוכן מורשה של יצרן הרכב בחו"ל, לעומת התקנות הישנות שחייבו את יבואני הרכב לייבא כלי רכב לישראל ישירות מיצרני הרכב

15.02.2010, 15:05 | שרון ביידר

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום בצהריים (ב') כצפוי את תקנות הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל. על פי התקנות החדשות תאפשר המדינה ליבואן רכב לייבא מכוניות או אופנועים באמצעות סוכן מורשה של יצרן הרכב בחו"ל לעומת התקנות הישנות שחייבו את יבואני הרכב לייבא כלי רכב לישראל ישירות מיצרני הרכב.

יבואני הרכב טענו כנגד התקנות החדשות שהן יאפשרו ליבואנים לא מנוסים, בעלי יציבות כלכלית נמוכה לייבא מכוניות לישראל. שר התחבורה, ישראל כץ, שהשתתף בדיון אמר ש"התקנות החדשות יפתחו את שוק הרכב בישראל לתחרות שתוביל להוזלה של המכוניות הנמכרות בישראל ולהעלאת רמת השירות".

החסמים לכניסה לשוק נותרו בעינם, יבואן מקביל יחוייב בערבות של 8 מיליון שקלים והון עצמי מינימאלי של 10 מיליון שקלים.

למרות התנגדות המועצה לצרכנות, איפשרה ועדת הכלכלה ליבואן מקביל להיות בקשר עם מוסך מרכזי אחד בלבד שיכול להיות בכל מקום בארץ ואין חובה שיהיה בעיר מרכזית. במקום זאת קבעה הוועדה, שהמוסך ימוקם באחד ממחוזות הארץ (ירושלים, חיפה, דרום או צפון). תוך כדי הדיון הוחלפה החובה לדווח על תוכנית עסקית של היבואן אחת לשנה לתוכנית פעולה ובטחונות שיוצגו בפני משרד התחבורה, על מנת למנוע מצב של קריסה של היבואן.

כמו כן, האחריות תוגבל למינימום של שנתיים, כאשר במידה והיצרן ייתן אחריות ל-3 שנים יחוייב היבואן בישראל לתת אחריות ל-3 שנים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
יבוא מקביל לאופנועים וקטנועים.
בענף הדו גלגלי היבוא המקביל דחוף יותר מבמכונית משום שאוכלוסיה גדולה של רוכבים לא מוכנים לקנות שום דבר בחיים מחברת מטרו מוטור שיווק בע"מ וזאת עקב מדיניות אנטי צרכנית בוטה של החברה. אולם המותגים שהחברה התלבשה עליהם הינם נחשקים ולכן הרוכבים רבים מאוד, מוצאים את עצמם בבעיה. חשוב מאוד לגבות את הערבויות שמבקשים מהיבואנים החדשים שנכנסים לשוק , גם מהיבואנים הנוכחים. מכיוון שדווקא יבואן כמו היבואן הגדול ביותר של אופנועים וקטנועים שנהנה עד היום ממונופול וניצל זאת על מנת להתעמר בלקוחותיו. עשוי שלא להצליח להסתגל למציאות של תחרות חופשית ולהקלע למשבר.
אלון רחמים , מרכז  |  12.03.10
6.
ההתחלה של הסוף ?
היה יכול להיות יותר טוב אבל אפשר לברך לפחות על מה שקיבלנו , ולמי שלא מבין מהיום המדינה מתערבת פחות בשוק הרכב ( מהיום יש פחות תקנות בשוק הרכב כיון שעד היום היתה תקנה שאסור יבוא מקביל בכלל ! ) . ככל שהמדינה תתערב פחות , כך יהיו יותר יבואנים , יותר תחרות ויותר טוב לנו הצרכנים . מצידי שלא ייתנו ערבות ולא אחראיות , שייתנו להם למכור מכוניות מעגלה בשוק . בשוק חופשי עם תחרות אמיתית מי שלא נותן שירות ותמורה לא שורד . הסיבה היחידה שיבואני הרכב הותיקים קיימים הינה שהם מונופול ללא תחרות . למגיב מס 1 , מצידך שהיבואן המקביל יפתח מוסך מרכזי בעזה , זוהי בעייה שלו ולא שלך , כיון שאתה תלך ליבואן אחר שייתן לך שירות ותמורה טובים יותר .
אני רק שאלה  |  15.02.10
לכל התגובות