אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בטלפוניקה מסבירים: למה רכשנו את ג'ג'ה? צילום: ג'אג'ה cc-by

בטלפוניקה מסבירים: למה רכשנו את ג'ג'ה?

מנכ"ל טלפוניקה אירופה, מאדריכלי הרכישה: "לג'ג'ה יתרון תחרותי על סקייפ בכך שהיא אינה דורשת מהמשתמש להוריד תוכנה למחשבו האישי. כמו כן לג'ג'ה יכולת שיחות טלפון לחו"ל במחירי שיחות מקומיות באמצעות מספרי טלפון ייחודיים

18.02.2010, 18:46 | אסף גלעד

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", רכשה טלפוניקה, בעלת המותג O2 את חברת ההייטק הישראלית-האוסטרית ג'ג'ה תמורת 207 מיליון דולר בחודש דצמבר האחרון. השבוע התבטא מנכ"ל טלפוניקה אירופה, מת'יו קי, מאדריכלי הרכישה, על עסקת הענק והסביר לציבור את ההיגיון שעמד מאחורי רכישת החברה המעסיקה בישראל עשרות עובדים, ומדוע היא תסייע לה להתחרות בסקייפ.

"לג'ג'ה יתרון תחרותי על סקייפ בכך שהיא אינה דורשת מהמשתמש להוריד תוכנה למחשבו האישי", אמר קי השבוע. "בכך היא תלויה פחות באיכות החיבור לרשת. יתרון נוסף של ג'ג'ה, הוא יכולתה לבצע שיחות טלפון לחו"ל במחירי שיחות מקומיות באמצעות מספרי טלפון ייחודיים".

ג'ג'ה השיקה לאחרונה שירותים לרשתות חברתיות דוגמת יאהו מסנג'ר וטוויטר ושירות שיחות אנונימיות לאתרי הכרויות, המאפשר לשני גולשים לדבר ללא הסגרת מספר הטלפון שלהם. "ג'ג'ה הפכה אותנו למפעילה הסלולרית הראשונה שמאמצת אל חיקה שיחות VoIP", אמר קי. לג'ג'ה בסיס משתמשים של 25 מיליון איש.

קי הסביר כי בין שאר השיקולים לרכישת ג'ג'ה עמדה הכוונה להשתלט על שוק כרטיסי החיוג לחו"ל, שוק שנאמד ב 100 מיליון ליש"ט בלבד בבריטניה לחודש, ושלל את הרעיון כי ג'ג'ה תסייע להורדת מחירים. "איננו מתכוונים להתחיל במלחמת מחירים גרעינית", אמר. בין מוצריה העתידיים של ג'ג'ה הזכיר קי, גם שירותים לשיחות ועידה ומרכזיות לעסקים.

תגיות