אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט משחררת את העניבה צילום: בלומברג

מיקרוסופט משחררת את העניבה

החברה תשלב עדכונים מפייסבוק ומייספייס באאוטלוק בניסיון להוכיח שהיא לא רק תוכנה לארגונים. למה? בגלל גוגל, אלא מה

21.02.2010, 17:45 | אבנר קשתן

השבוע הודיעה מיקרוסופט שהגרסה הבאה של תוכנת הדואר האלקטרוני הוותיקה אאוטלוק תמשוך עדכונים גם מרשתות חברתיות כגון פייסבוק ומייספייס. הצעד מפתיע, בעיקר לאור התדמית העסקית-מעונבת שיש לחבילת האופיס בכלל ולאאוטלוק בפרט. ומצד שני, אולי זה בעצם צעד מתבקש.

במשך שנים שלטה מיקרוסופט ללא עוררין בתחום הדואר האלקטרוני הארגוני עם תוכנת האאוטלוק שסיפקה שירותי דואר, יומן ואנשי קשר לעשרות אלפי חברות ברחבי העולם. אבל ככל שיישומים מבוססי רשת כמו דואר אלקטרוני ורשתות חברתיות נהפכו לפופולריים, ומאות מיליוני אנשים בעולם התרגלו לעבוד איתם - כך עלה הצורך לשלבם כחלק ממשאבי המחשוב הארגוניים, ומיקרוסופט התחילה לאבד נתח שוק.

לפני כמה חודשים, למשל, זכתה גוגל במכרז לאספקת שירותי דואר אלקטרוני עבור עיריית לוס אנג'לס, שהבינה שהמשתמשים - שהיו רגילים לעבוד עם דואר מבוסס דפדפן בבית - לא יהססו להשתמש בו גם במשרד. גם ההשקה האחרונה של גוגל באזז כנראה הלחיצה את מיקרוסופט. אחרי שתתקן את הבעיות של באזז ותתגבר על יחסי הציבור השליליים, השירות החברתי החדש של גוגל יוכל להוסיף לה קלף מיקוח מול לקוחות פונטציאליים. אין זה מפליא שחבילת אופיס הבסיסית של מיקרוסופט, ששטה על מי מנוחות ולא השתנתה באופן מהותי כבר עשור, זוכה לפתע לשיפורים הכוללים גרסאות רשת של וורד ואקסל, כמו גם אינטגרציה של רשתות חברתיות. אז אולי אנשי ה-IT אינם מרוצים מגלישת עובדיהם לרשתות חברתיות בעבודה, אך מיקרוסופט יודעת שאם היא לא תשלב את היכולות החדשניות שלה ואף תנפנף בהן - גוגל, המתחרה החדשה בשוק הארגוני, תהיה שם כדי לתפוס את מקומה.

תגיות