אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתח השוק של הרשתות שופרסל ורבוע כחול יחד נחלש ב־0.8% צילום: צביקה טישלר

נתח השוק של הרשתות שופרסל ורבוע כחול יחד נחלש ב־0.8%

רשתות הפארם פתחו את השנה באופן חיובי ובינואר 2010 התחזק נתח השוק שלהן ב־1%. רשת חצי חינם נחלשה ב־0.5%

22.02.2010, 09:08 | מאיה זיסר

על רקע המשברים הפנימיים בשופרסל בחודשים האחרונים ספגו שופרסל ורבוע כחול ירידה של כמעט 1% בנתח השוק שלהן בינואר 2010. מנתוני נילסן לחודש זה עולה כי נתח השוק של הרשתות ירד מ־57.3% בממוצע בשנת 2009 ל־56.5% בסוף החודש הראשון.

מבצעים אגרסיביים

פתיחה חיובית לרשתות הפארם בינואר: מנתוני נילסן עולה כי נתח השוק שלהן התחזק ב־1% - מנתח שוק ממוצע של 3.1% ב־2009 לנתח של 4.1% כיום.

לעומתן, רשת חצי חינם שבבעלות איש העסקים זכי שלום דווקא הציגה תוצאות הפוכות ונחלשה בכ־0.5% בממוצע. ביולי בשנה שעברה תפסה הרשת נתח שוק של 5.5%, ומנתח שוק ממוצע של 5.3% ב־2009 צנחה ל־4.8% בינואר 2010. זו הפעם הראשונה בשנה האחרונה שהחברה יורדת מתחת לנתח שוק של 5%. בתגובה הכחיש שלום את הנתונים ואמר: "לא ידוע לי על ירידה אצלנו ברשת אלא להפך, דווקא התחזקנו וחלה עלייה בנתח השוק שלנו".

חודש ינואר נחשב לחלש מבחינת מכירות ברשתות השיווק, מה שהוביל את הרשתות לפתוח בשלל מבצעים אגרסיביים.

עלייה בפדיון

גם נתוני הלמ"ס שפורסמו אתמול משקפים את תוצאות המבצעים ואת ההתאוששות מהמשבר הכלכלי. מנובמבר 2009 עד ינואר 2010 נרשמה עלייה של 7.8% בפדיון רשתות השיווק. בפדיון רשתות המזון בלבד נרשמה במהלך החודשים הללו עלייה של 7.9%. בשנת 2009 כולה נרשם גידול של 4.2% בהיקף הפדיון של רשתות השיווק.

נתח השוק של הרשתות העצמאיות, הכוללות את יינות ביתן, מחסני כמעט חינם, קו־אופ ישראל, ויקטורי ועוד, ירד מ־20.7% בדצמבר 2009 ל־19.9% בינואר. רמי לוי שיווק השקמה רשמה עלייה קטנה מ־4.3% בממוצע ב־2009 ל־4.4% בינואר 2010. המינימרקטים הפרטיים ירדו מעט ביחס לדצמבר, ונתח השוק שלהם עומד על 10.2% לעומת 10.5% בממוצע ב־2009.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות