אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התקשורת: לישראל בעיית תשתיות בתחום האינטרנט צילום: אוראל כהן

שר התקשורת: לישראל בעיית תשתיות בתחום האינטרנט

בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי חשף משה כחלון תוכנית להניח סיבים אופטיים במקביל לכביש שש. לדבריו "התוכן הוא כמו ברז מפואר, אבל אם הוא לא מחובר למקור שמספק זרם, לחץ מים, הוא לא מועיל"

22.02.2010, 10:34 | עומר כביר

לישראל יש בעיית תשתיות קשה בתחום האינטרנט – כך אומר שר התקשורת, משה כחלון, בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו באיירפורט סיטי.

"אנחנו נהנים ממוחות מבריקים, מהטובים בעולם בתחום התוכן והאפליקציות", אמר כחלון. "אבל יש לנו בעיה אחת: התשתיות. תשתיות התקשורת במדינה איטיות. בדרום קוריאה בניין חדש לא מקבל טופס 4 אם אין לו חיבור לפס רחב, וכך בכל מדינות המזרח יש פס רחב".

כחלון אמר שלאחרונה קיבל משרדו שתי החלטות חשובות בתחום פיתוח התשתיות: "ההחלטה הראשונה היא לאפשר לחברת החשמל לספק תקשורת על גבי קווי חשמל. הם יתחילו בקרוב בפיילוט בקריית שמונה שיכלול 150 בתים, ואם זה יצליח נאפשר להם ניסיון שיווקי. ההחלטה השנייה היא פריסת סיבים אופטיים כחלק מסלילת החלקים החדשים של כביש שש". לדברי כחלון, "התוכן הוא כמו ברז מפואר, אבל אם הוא לא מחובר למקור שמספק זרם, לחץ מים, הוא לא מועיל".

שר התקשורת גם התייחס לסוגיית הצנזורה על הרשת, וקרא למתן פתרונות סינון מטעם ספקיות האינטרנט ללא תשלום נוסף, מפני לדבריו, אפילו תשלום סמלי של 10 שקלים בחודש מגיע לסכום שנתי נכבד של 120 שקל.

נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, רימון לוי, דיבר בכנס על יוזמת המאגר הביומטרי, שלדבריו הוא "נשק להטרדה המונית, מיותר, לא נחוץ, מזיק וסכנה לפרטיות ולביטחון המדינה. אם המאגר כבר היה קיים, ישראל היתה היום במצב מביך. לשמחתנו הוא לא קיים, לצערנו זה מצב זמני".

רימון גם התייחס לסערה האחרונה סביב רמת הטוקבקים באתרים ישראליים. "אי אפשר לכל דבר לחוקק חוק", הוא אמר". גסות רוח וניבול פה בטוקבקים הן לא דבר נחמד, אבל הפתרון לא צריך להיות חוקי. הפתרון צריך להיות בחינוך ויצירת שיקול דעת ביקורתי של משתמשי האינטרנט".

מנכ"לל קבוצת לוגיה קובי מרנקו העריך בכנס ששוק הפרסום הישראלי בסלולר יגלגל בשנה הקרובה 10 מיליון שקל - פי שלושה לעומת שנה שעברה. לדברי מרנקו, שדיבר בפאנל שעסק במודלים עסקיים באינטרנט ובסלולר, ברגע שפייסבוק תחליט להיכנס לתחום התמונה תשתנה. "גם המפעילות הסלולריות, בטווח של שנתיים-שלוש, יוכלו לעשות משהו, אבל לאף מפעילה אין את יכולת הארגון של פייסבוק", אמר מרנקו. "הרשת החברתית יודעת עלינו הכול, יש להם 100 מיליון משתמשי סלולר וכשהם יכנסו לתחום הפרסום בסלולר זו תהיה קפיצת מדרגה בדומה למה שגוגל עשו לפרסום באינטרנט".

תגיות