אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רה"מ מציג את תוכנית נתיבי ישראל המקוצצת: העלות ירדה ל-30 מיליארד שקל צילום: אורן אגמון

רה"מ מציג את תוכנית נתיבי ישראל המקוצצת: העלות ירדה ל-30 מיליארד שקל

בפשרה שהוצגה בין משרדי התחבורה, האוצר ורה"מ, קוצצה התוכנית המקורית לחיבור הפריפריה למרכז בכ-20 מיליארד שקל. לטענת משרד רה"מ, התוכנית תצמצם את האבטלה בצפון ובדרום לשיעור של כ-5%

22.02.2010, 14:39 | ליאור גוטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג בעוד מספר שעות את הצעת המחליטים שתוגש לשולחן הממשלה ביום רביעי הקרוב בנוגע לתוכנית נתיבי ישראל. מדובר בתוכנית שאמורה לחולל מהפכה בתשתית התחבורה בישראל, במסגרתה תורחב רשת הכבישים והרכבות, דבר שלטענת ראש הממשלה יחבר את הפריפריה למרכז ויוריד את שיעור האבטלה בצפון ובדרום לכ-5%.

שר התחבורה: "תוכנית נתיבי ישראל קום תקום במתכונתה הנוכחית" שר התחבורה מספר בראיון ל"כלכליסט" שתכנית נתיבי ישראל תעבור ללא שינוי ליאור גוטמן, 5 תגובותלכתבה המלאה

כזכור, התוכנית המקורית, שהוצגה לפני כשבועיים הקיפה מספר רב של פרויקטים בעלות כוללת של 50 מיליארד שקל. בין הפרויקטים ששאפה המדינה לקדם, ניתן למנות את חיבור קריית שמונה ואילת במסילת רכבת למרכז הארץ ופריסת רשת כבישים לרוחבה של המדינה.

על פי המסתמן, התוכנית הסופית תוציא לפועל רק את הפרויקטים הדחופים, ביניהם רכבת העמק, רכבת בין עכו לכרמיאל ומתיחה של כביש חוצה ישראל (כביש 6) עד לאזור סומך שבצפון ועד לצומת הנגב שבדרום.

בנוסף, יקודם נושא חשמול רכבת ישראל וסיום הסלילה של מספר כבישים בצפון הארץ, כגון כביש 65 וכביש 85. עם זאת, פרויקטים שהוגדרו כלא דחופים הועברו למצב או לסטטוס של "תכנון עתידי" והם יטופלו רק במועד מאוחר יותר.

זמן הביצוע - 15 שנה

על פי משרד ראש הממשלה, התוכנית תיפרס על פני כ-15 שנה ועם סיומה יירד, כאמור, שיעור האבטלה בצפון ובדרום הארץ לכ-5%.

את עיקר ההתנגדות למתווה המקורי של התוכנית הוביל משרד האוצר, שטען שחלק מהפרויקטים יטילו על כספי קופת המדינה נטל כבד. על פי אומדני האוצר, העלות המקורית של התוכנית הייתה אמורה להסתכם במעל ל-80 מיליארד שקל, סכום שתקציב המדינה יתקשה לעמוד בו. הפשרה הושגה בימים האחרונים בדיונים שנערכו בין ראש הממשלה, שר האוצר ושר התחבורה.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
נראה כי לא הפנימו את הצורך הדחוף בטיפול אמיתי בפריפריה הגוססת
וזאת הסיבה לקיצוצים האין סופיים אין בשורה אמיתית בתוכנית הזו סתם עוד כמה כבישים מכביש 6 יש מי שגוזרים קופון גדול כך גם הרכבת מלאה באיחורים ויקרה בטירוף כמה חבל עוד ממשלה שמפספסת כל כך בגדול זה מעט מידי ומתחילים להתקרב גם למאוחר מידי ולמר מגיב 1 הטיפול ב"בעיה האירנית" היא הסיבה להזנחה של כל דבר במדינה כולל חינוך
מז"ל , ר"ג  |  22.02.10
11.
סוף סוף מבינים שללא השקעה בצפון ובדרום נאבד את המדינה
תושבי המרכז היקרים, אתם חייבים להפנים שאיבוד הרוב היהודי בצפון ובדרום הוא בעל משמעות אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל.. וכן זה כולל את מדינת הבועה תלאביב . אדם שגר בפתח תקווה או תל אביב צריך להיות מוטרד מאיבוד הרוב היהודי באותה מידה כמו תושב חיפה,נצרת עילית,נהריה, אילת או קרית שמונה. יש צורך בפיזור אוכלוסין סביר כך שתישמר שליטה יהודית בחבלי הארץ בקו הירוק. בהצלחה ביבי!
יובל , חיפה  |  22.02.10
10.
---- מה עם כביש 75 באזור רמת ישי? מתי הוא יורחב לדו-נתיבי? ----
נמאס כבר כל יום לעמוד בפקק מצומת ישי עד צומת נהלל רק בגלל שאנשי משרד התחבורה לא חשבו שאחרי שכביש 6 יגיע ליוקנעם אז כל נצרת ,נצרת עילית ועפולה יתחברו לחוצה-ישראל דרך מגדל העמק ולא דרך עפולה כמו שהיה פעם. מה שמצחיק ,שכל מה שצריך לעשות זה להרחיב 5 קילומטרים של כביש פשוט וישר.
המבין  |  22.02.10
8.
יופי התחלה מצויינת - לא האוצר יחליט מה לעשות במדינה כל הכבוד !
יופי כי 30 מיליארד יהיו בסוף 50 לכן הפרוייקט מבורך. ערים כמו עפולה בית שאן טבריה כרמיאל קריית שמונה יהנו ויתפתחו ויהפכו לתפארת. לכל המלעיזים תרגעו הרי אתם מצטערים שלא אתם יזמתם את התוכנית. כל הכבוד לשר התחבורה שר לפיתוח איזורי וביבי שלא נכנע ללחצי האוצר !
ארי  |  22.02.10
לכל התגובות