אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עונת הגלידות נפתחת בהשקעה של 47 מיליון שקל צילום: בלומברג

עונת הגלידות נפתחת בהשקעה של 47 מיליון שקל

החברות מתחילות את המלחמה על כיסו של הצרכן בשוק שמגלגל 1.4 מיליארד שקל בשנה: שטראוס תמשיך לפתח את הגלידות הביתיות ונסטלה תתמקד במגזר החרדי

23.02.2010, 09:11 | מיכל תוסייה כהן

אף שאנחנו בעיצומו של חודש פברואר, עונת הגלידות נפתחת בסערה. שלוש השחקניות החזקות בשוק - גלידות שטראוס, נסטלה וגלידות פלדמן - משיקות את ליין הגלידות החדש לקיץ 2010, בהשקעה שלהערכתן מגיעה ל־47 מיליון שקל. וכך, למרות החורף, הכל כבר מוכן כדי להתחיל את המלחמה על כיסו של הצרכן הישראלי.

למותג הגלידות המשפחתיות של גלידות שטראוס, קרמיסימו, יש סדרה של גלידות מופחתות שומן (2%) שצמחה ב־40% בשנים האחרונות. בעקבות ההצלחה, השנה החליטה שטראוס, שמובילה את שוק הצריכה הביתית עם נתח שוק כמעט 62% ב־2009 להוסיף לסדרה טעם חדש - אמרטו נוגט. כמו כן, שטראוס מחזקת את הקטגוריה הזו עם ארבעה עמים חדשים ועוגת גלידה חדשה.

נסטלה, לעומתה, מתעתדת להגדיל את מחזור המכירות שלה במגזר החרדי בשנה הקרובה. השנה, לראשונה, כל גלידות נסטלה ישווקו בהכשר בד"צ העדה החרדית. נסטלה מצטרפת גם לאופנת הבריאות העולמית ומרחיבה את קו מוצרי פרילי.

גלידות פלדמן, השחקנית השלישית בגודלה בשוק, מחדשת את שוק הגלידות עם קרחון ראשון בישראל בטעם משקה אנרגיה. בנוסף החליטו בפלדמן לשים דגש על מוצרי הדיאט.

שוק הגלידות הוא שוק עונתי, ש־70% ממכירותיו מתבצעות בקיץ ורק 30% בחודשי הסתיו והחורף. זהו שוק ייחודי גם בשל העובדה כי 60% מהמכירות בו נובעות מקניות "אימפולס" - קניות ספונטניות לצריכה מיידית ברחוב או בחוף הים. רק 40% מהמכירות מתבצעות ברשתות השיווק.

ב־2009 היקף המכירות של גלידות שטראוס צמח רק ב־0.4%. כוחה של שטראוס הוא דווקא במכירות ברשתות השיווק, ו־54% ממכירותיה הם של גלידות משפחתיות ממותג קרמיסימו. כוחה של נסטלה, לעומת זאת, הוא בעיקר במכירות אימפולס; בשנת 2009, נתח השוק של גלידות האימפולס צמח מ־35% ל־40%. עם זאת, נסטלה הציגה ב־2009 צמיחה גם בקטגוריית הגלידות המשפחתיות, ונתח השוק שלה עלה מ־24.9% ל־27.2%, בזכות השקעה במותג הגלידות המשפחתיות לה קרמריה.

קפיצה קטנה במכירות רשמה גם השחקנית הרביעית בשוק, בן & ג'ריס, שהציגה עלייה של 1.4% בשנת 2009.

לפי נתוני נילסן, שוק הגלידות מגלגל 1.4 מיליארד שקל בכל שנה.

תגיות