אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וול-מארט נכנסת לתחום הווידיאו המקוון

וול-מארט נכנסת לתחום הווידיאו המקוון

ענקית הקמעונאות האמריקאית רכשה את חברת Vudu, המספקת שירותי השכרת סרטים למכשירי טלוויזיה המתחברים לאינטרנט. היקף העסקה מוערך ב-100 מיליון דולר

23.02.2010, 15:25 | אבנר קשתן
וול-מארט, רשת חנויות הכלבו הגדולה בעולם, הודיעה כי היא רוכשת את חברת וודו (Vudu), המספקת שירותי השכרת וידיאו מקוון לטלוויזיות. כך מדווח הניו יורק טיימס. על פי ההערכות, סכום העסקה יעמוד על 100 מיליון דולר. מאז הקמתה הושקעו בוודו כ-60 מיליון דולר.

השירות שמספקת וודו מאפשר לצפות בסרטים ובסדרות מקוונים ממכשירי טלוויזיה המאפשרים חיבור ישיר לאינטרנט, ללא הורדת הקובץ (סטרימינג). בהתחלה מכרה וודו ממיר חיצוני שמאפשר את החיבור לרשת, אולם בעקבות הגידול במספר המכשירים המתחברים לאינטרנט, כגון טלוויזיות, נגני DVD ובלו-ריי וקונסולות משחקים, החלה החברה בשנה שעברה לשתף פעולה עם היצרנים ולשלב את המקלט שלה במכשיריהם. בעקבות שינוי תחום הפעילות שלה פנתה וודו להתמקד בתחום התוכן ולהגדיל את היצע הסרטים והסדרות שלה.

בכנס מוצרי האלקטרוניקה CES שנערך בינואר הודיעה וודו כי חתמה על עסקאות לשילוב הטכנולוגיה שלה במכשירים של סמסונג, סאניו, שארפ וטושיבה, נוסף לעסקאות קודמות שחתמה עם LG, מיצובישי ואחרות. פנסוניק וסוני הן היצרניות הגדולות היחידות שאינן משלבות את וודו באף אחד מדגמיהן, אך הרכישה על ידי וול-מארט, שהיא אחת המשווקות העיקריות של שתי החברות, צפויה לעודד גם אותן לכלול את השירות של וודו במכשירי הטלוויזיה שלהן. 

וולמארט מפעילה רשתות חנויות כלבו וסופרמרקטים תחת כמה מותגים ברחבי העולם, והיא המשווקת הגדולה בארה"ב של סרטי DVD ובלו-ריי. כמו כן החברה מפעילה חנות מוזיקה מקוונת המתחרה באייטונז של אפל, אולם עד כה נכשלה בניסיונותיה להיכנס לתחום השכרת הסרטים דרך האינטרנט.

תגיות