אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתי משתלם למעסיק להחזיק צי של מכוניות דיזל? צילום: אלכס קולומויסקי

מתי משתלם למעסיק להחזיק צי של מכוניות דיזל?

בדיקת חברת חשב מעלה כי מכוניות דיזל משתלמות למעסיקים רק אם הן נוסעות יותר מ-40 אלף ק"מ בשנה. ומתי משתלם להחזיק היברידית?

23.02.2010, 17:10 | שרון ביידר

איזו מכונית כדאי לרכוש? דיזל, בנזין או היברידית? חברת חשב, המתמחה בביצוע חישובים למגזר העסקי, ערכה השוואת כדאיות בין דגמי מכוניות על פי סוג ההנעה שלהן.

על פי נתוני חשב, עלויות האחזקה החודשיות של רכב משפחתי טיפוסי הנוסע כ-17 אלף ק"מ בשנה עומד על 2,847 שקלים לכלי רכב היברידי, 2,890 שקלים לרכב המונע באמצעות גז, 2,947 שקלים לרכב המונע באמצעות מנוע בנזין ו-3,284 שקלים לרכב המונע באמצעות מנוע דיזל.

קיה היברידית. מומלץ אם נוסעים מעל 13 אלף ק"מ בשנה קיה היברידית. מומלץ אם נוסעים מעל 13 אלף ק"מ בשנה קיה היברידית. מומלץ אם נוסעים מעל 13 אלף ק"מ בשנה

על פי נתוני החברה, במידה ונוסעים מעל לכ-11.6 אלף ק"מ בשנה מומלץ לעבור מרכב המונע בבנזין לרכב המונע בגז. עם זאת, בחברה מציינים כי יש לקחת בחשבון את המגבלות בישראל, המונעות מרכים המונעים בגז לחנות בחניונים תת קרקעיים.

עוד מציינת החברה, כי במידה ונוסעים מעל לכ-13 אלף ק"מ בשנה, הרכב המומלץ מבחינת עלויות האחזקה הוא רכב היברידי. מכוניות דיזל מומלצות, על פי נתוני החברה, רק במידה והרכב נוסע מעל ל-40 אלף ק"מ בשנה. על פי הנתונים, במידה והרכב נוסע פחות מ-11 אלף ק"מ העלויות הנמוכות ביותר יהיו ברכב בנזין רגיל בנפח 1.6 ליטרים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הדיזל מזהם ופוגע בבריאות בני אדם, אבל פולט פחות CO2 מבנזין
ולנו בישראל חשוב יותר בריאות האדם בערים מקצת פחות CO2. השיקלול הישראלי למדד זיהום רכב כולל נגזרות NO, ולא רק CO2 כמו באירופה. באירופה מגינים על יצרני הדיזל האירופאים, מול היפנים שאינם מתמחים בדיזל כמו האירופאים. והאמת, כל דיזל בן שנה כבר מתחיל לפלוט עשן שחור (פיח) בתאוצה חזקה. יש כאן בלוף של יצרני הדיזל האירופאים לגבי זיהום אוויר.
המומחה  |  25.02.10
לכל התגובות