אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - מחקר בינלאומי קובע: אמזון הוא המותג האמין ביותר בארה"ב צילום: בלומברג

בלעדי ל"כלכליסט" - מחקר בינלאומי קובע: אמזון הוא המותג האמין ביותר בארה"ב

במזרח הרחוק נבחר מותג נוקיה כאמין ביותר. עוד נמצא במחקר BrandZ כי למותג שזוכה בציונים הגבוהים ביותר בבדיקה יש סיכויים גבוהים פי שבעה במלחמה על לב הצרכן

24.02.2010, 07:59 | מיכל תוסייה כהן

המחקר הבינלאומי BrandZ שערכה חברת Millward Brown, המיוצגת בישראל על ידי קבוצת שילוב, חשף אתמול כי תושבי ארצות הברית תופסים את המותג אמזון, חנות הספרים המקוונת המצליחה ברשת, כמותג בעל מידות האמון וההמלצה הגבוהים ביותר.

כמו כן נמצא במחקר, שבמסגרתו קוימו 300 אלף ראיונות, כי למותג שזוכה בציונים הגבוהים ביותר בבדיקה יש סיכוי גדול פי שבעה שיצרכו אותו, וכי קשר המחויבות בין הצרכן למותג גדול פי עשרה מהממוצע.

נוסף על אמזון זכו בתואר נוקיה, פמפרס, קולגייט ואאודי. במדינות המזרח הרחוק נבחר מותג נוקיה כאמין ביותר, וכך גם ברוסיה, איטליה, שבדיה והונגריה. המותג פמפרס נבחר כמותג האמין ביותר באנגליה, גרמניה וצרפת, והמותג קולגייט נבחר כמותג האמין ביותר ביבשת אוסטרליה ובמקסיקו. בפולין בחרו במותג אאודי כאמין ביותר.

המחקר BrandZ מבוצע מדי שנה ב־22 מדינות, והוא נועד לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן ברחבי העולם. במסגרת המחקר נבדקים המותגים האמינים ביותר בכל מדינה באמצעות מבחן שנקרא TrustR, שבו נשאלות שתי שאלות מרכזיות: "עד כמה המותג אמין בעיניך?" ו"האם היית ממליץ על המותג?". במחקר התברר כי רוב הנחקרים, 48% מהם, ענו כי המותגים שנשאלו עליהם אינם אמינים. 28% מצאו את המותגים אמינים, אך רק 1% מהמותגים נמצאו כאמינים במיוחד.

"כחלק מתהליך המשבר וחוסר הוודאות שאפפה אותו, הצרכנים חשים שהם זקוקים להצדקה רבה יותר כשהם מקבלים החלטה לגבי רכישת מותג כזה או אחר", אמר ישראל אוליניק, מנכ"ל קבוצת שילוב. "מרכיב האמון במותג הפך לאחד מהמרכיבים המשמעותיים והחשובים ביותר בתהליך הרכישה".

לדברי מנכ"ל JWT יורם דמבינצקי, מחקר צרכני זה תורם רבות לאופן שבו יש לתפוס את דרך בניית המותג. "מבחן TrustR נותן אומדן לגבי סיכויי המוצר לקבל המלצות - רמה אחרת לחלוטין של אמון שנותנת את הכלים לדרך שבה יש לבנות את המותג".

תגיות