אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלי שישים את טוויטר על המפה

הישראלי שישים את טוויטר על המפה

אלעד גיל, מייסד GeoAPI שנרכשה על ידי טוויטר תמורת 5.2 מיליון דולר, מספר על העסקה ומכריז: "שירותים מבוססי GPS הם הדבר הבא"

24.02.2010, 16:41 | עומר כביר

תחום השירותים מבוססי המיקום, המאפשרים למשתמש לקבל מידע בזמן אמת על בסיס מיקומו ועל בסיס מיקומם של חבריו, הוא אחד החמים בעולם. שירותים ייעודיים כמו Foursquare זוכים לתשומת לב ועניין הולכים וגדלים, ומספר משתמשים הגדל בהתאם. כעת, גם אתרי רשתות חברתיות "רגילים" רוצים נתח מהעוגה הזאת.

את מרב המאמצים, כך נדמה, משקיעה רשת המיקרו־בלוגינג טוויטר. ומי שבימים אלה עובד על פיתוח שירותי המיקום שלה הוא אלעד גיל, שחברת שירותי המיקום שבבעלותו, GeoAPI, נרכשה בסוף 2009 על ידי הרשת החברתית בסכום מוערך של 5.2 מיליון דולר במניות. "שירותים מבוססי מיקום הם הדבר הבא, ובקרוב נראה אותם כמעט בכל אפליקציה לטלפונים סלולריים", הוא אומר ל"כלכליסט".

פיתוח חוויית משתמש

 

גיל עבד במשך מספר שנים בגוגל, שם הקים את קבוצת הניידות האלחוטית של החברה והיה מעורב בשלוש רכישות, בהן רכישת אנדרואיד, המפתחת הראשונית של מערכת ההפעלה לסמארטפונים. הוא היה גם מנהל המוצר הראשון של Google Mobile Maps, ואחראי להשקת Google RideFinder, היישום הראשון מבוסס הג'י.פי.אס של ענקית האינטרנט.

אלעד גיל אלעד גיל אלעד גיל

העבודה בגוגל הראתה לגיל את הפוטנציאל הגדול שגלום בשירותים מבוססי מיקום. ב־2009 עזב את החברה והקים עם חברו לעבודה, עותמן לאראקי, את GeoAPI. "השירותים שלנו אפשרו למפתחי אפליקציות או יישומי רשת לעשות שימוש במידע על מיקום המשתמשים במגוון דרכים", הוא מסביר. "למשל, מהקואורדינטות של המשתמש ניתן לדעת באיזו מדינה, עיר או שכונה הוא נמצא, ולהציג לו עסקים או נקודות עניין הקרובים למיקומו".

מפתחי אפליקציות שעשו שימוש בפלטפורמה של GeoAPI יכלו לשלב אלמנטים של שירותים מבוססי מיקום ביישומים סלולריים, ופטרו אותם מהצורך ללמוד את התחום ולפתח את הכלים הללו בעצמם. "אם מישהו בונה אפליקציית דמוית Foursquare, הוא יכול לשמור ולארגן את המידע הנוגע למיקום נקודות עניין ולמשתמשים — באמצעות הכלים של החברה שלנו. כך אפשר להתמקד בפיתוח חוויית משתמש במקום בתחזוק תשתיות".

מהיכן הציוץ הזה

 

שירותים אלה קרצו לטוויטר, שפנתה לחברה של גיל בבקשה להיעזר בה בפיתוח שירותי המיקום שלה. "התחלנו לדבר עם טוויטר על שיתוף פעולה, שבמסגרתו הם ישתמשו בתשתית ובשירותים שלנו תמורת תשלום", מספר גיל. "במהלך הדיונים, הנציגים של טוויטר הציעו לרכוש אותנו כך שנצטרף לחברה ונבנה מבפנים את המנוע לשירותי המיקום של טוויטר".

גיל ושותפו נענו להצעה ובסוף 2009 רכשה טוויטר את החברה וגיל הצטרף לצוות של רשת המיקרו־בלוגינג. "נכון להיום, אני משמש ראש תחום המיקום בטוויטר, ומנהל את הצוות שעוסק בנושא. כעת אנחנו עובדים על שילוב המערכות שלנו בפלטפורמה של טוויטר, כדי ליצור אפשרויות חדשות שיעזרו לספק הקשר מבוסס מיקום לציוצים. למשל, ציוץ כמו 'ממש יפה כאן' מעניין הרבה יותר אם אפשר לדעת שהמצייץ שלח את ההודעה מהעיר העתיקה בירושלים, למשל.

"שירותים כמו Foursquare או GoWalla מובילים כיום היבט אחד של שירותי המיקום - היכולת לחלוק את מיקומך עם חברים. אני חושב ששירותי המיקום יעברו את אותם שלבים שעברה המדיה החברתית. תחילה, היו רשתות חברתיות ייעודיות - חלקן, כמו פייסבוק, הן שחקניות גדולות ומשפיעות כיום. אבל במקביל, אלמנט החברתיות כבר שולב באופן זה או אחר במרבית האתרים. באותו אופן, אני מאמין שגם שירותי מיקום ישולבו ברוב האפליקציות לסמארטפונים ובמכשירים ניידים אחרים".

תגיות