אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכנית "נתיבי ישראל" אושרה בעלות של 27.5 מיליארד שקל צילום: אורן אגמון

תוכנית "נתיבי ישראל" אושרה בעלות של 27.5 מיליארד שקל

מוקדם יותר היום התקיימה הישיבה ונדחתה לשעה מאוחרת יותר. נתניהו התעקש וקבע: "אנחנו נצביע עוד היום"

24.02.2010, 17:57 | תומר אביטל וליאור גוטמן

תוכנית 'נתיבי ישראל' של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, ישראל כץ, אושרה לפני שעה קלה (ד') בישיבת הממשלה. עלות התוכנית: 27.5 מיליארד שקל. 

ארבעה שרים התנגדו לתכנית: השר לביטחון פנים אהרונוביץ', שר הרווחה יצחק הרצוג, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ושר החינוך גדעון סער. שר האוצר שטייניץ נמנע בהצבעה.  

הצעת המחליטים קובעת שהממשלה תקים "שדרה תשתית תחבורתית בין עירונית מקריית שמונה ונהריה שבצפון ועד משאבי שדה ואילת שבדרום", באמצעות הקמת כבישים ומסילות רכבת לאורכה ורוחבה של המדינה.

השלב הראשון יימשך 10 שנים, במסגרתו עד סוף 2011 יאושרו תוכניות המתאר לתוכנית, לרבות מערך מסילות בבאר שבע, חיפה ותל אביב. עלות התוכנית בשלב הראשון היא 27.5 מיליארד שקל, עליה יתווסף תקציב מאושר של 35 מיליארד שקל שכבר אושר עבור פיתוח תחבורה עירונית ובין עירונית.

הממשלה אף תקבע שהתקציב השנתי הממוצע עבור כל התוכניות לא יפחת מ-9.5 מיליארד שקל לשנה. כזכור, היקפה של התוכנית המקורית היה כ-51 מיליארד שקל אולם היא קוצצה בחצי, כיוון שהאוצר טען שמדובר בנטל כבד על קופת המדינה.

דרמה בבוקר - שר האוצר מבקש לקצץ שוב

מוקדם יותר היום התקיימה הישיבה בנושא אך נדחתה לשעה מאוחרת יותר, נוכח חוסר ההסכמות והתעכבות הדיונים. בישיבה המוקדמת הודיע שר התחבורה שהוא תומך בגרסת התוכנית שפורסמה ב"כלכליסט", על פיה הממשלה תקים "שדרת תשתית תחבורתית בין עירונית מקריית שמונה ונהריה שבצפון ועד משאבי שדה ואילת שבדרום", באמצעות הקמת כבישים ומסילות רכבת לאורכה ורוחבה של המדינה. זאת בעלות 27.5 מיליארד שקל לאורך 10 שנים.

שר האוצר הודיע לנוכחים כי הוא תומך רק ב-80% מהתוואי, וכן הוא מעוניין לפרוס אותה ל-15 שנה. ראש אגף תקציבים באוצר, אודי ניסן, פירט את ההתנגדויות המפורטות: על האוצר מקובל תכנון הכבישים בעלות 20 מיליארד שקל, אולם המשרד מתנגד עם זאת, לתוואי הרכבת בין עכו לכרמיאל, ורכבת העמק.

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, ביקש במהלך הישיבה כי יוסיפו מחדש לתוכנית את קווי הרכבת לקריית שמונה ולאילת. הישיבה גלשה לשעת תחילת ההצבעות בכנסת ונציגי האוצר ביקשו לדחות את ההצבעה להמשך השבוע.

אולם במשרד ראש הממשלה אמרו כי ראש הממשלה הודיע שהוא נחוש לאשר את התוכנית היום והישיבה תתחדש בשעה שתיים בצהריים, ואכן התקיימה הישיבה, וכאמור הוחלט על אישור התוכנית המוצעת.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
יכלו להציל את ההרוגים בערבה
הארכה של כביש 6 על חשבון הציבור משרתת רק את מי שנוסע ברכב פרטי או ממשלתי. נבחרי הציבור שלא נוסעים ברכבת בטח לא ידאגו לשפרה ולכן מעדיפים להשקיע בכבישים ולא בהסעת המונים. רק דמיינו שאילו הייתה רכבת לאילת היה סיכוי רב שהמשפחה שנהרגה בשבוע שעבר, הייתה ניצלת. דרך אגב מדוע המדינה מממנת את הארכת כביש 6, האם הוא לא כביש פרטי?
מיקי , חיפה  |  28.02.10
8.
החלטה מעולה...אבל...
סוף כל סוף מחליטים שהצפון והדרום שייכים למדינת ישראל. זה לעצמו הישג מדהים.מה שמקשר בין חבלי ארץ זה כביש רכבת מטוס וכו.. קו רכבת מצפון לדרום יכול לבצע מהפך.ברגע שמקצרים זמני נסיעה ונוחות כמו ברכת אפשר לעבוד במקומות רחוקים יתר מהבית.כמו כן תרבות בילוי ופנאי.כבישי אגרה לא עושים טובה לאף אחד זה עולה כסף והרבה.כדי לזרז את הרכבת לדעתי יש לתת לקבלן כמו שנעשה בכביש 6 אבל בתנאי אחד מתחילים מהקצה לכיוון המרכז ולא כמו שנעשה בכביש 6 מהמרכז למרכז ובפריפריה לא נהנים מכביש 6. הלוואי שהשר מר סילבן שלום ינסה לקדם מסילת רכבת על ידי קבלן פרטי .נחסוך לעצמנו הרבה זמן ונתחיל לחיות.
דוד , ראש פינה  |  25.02.10
7.
אדון ביבי עכשיו נראה אותך מטיל את
כובד משקלך ואתה כבד למען החלשים בחברה יש להניח שאת הכבישום יממנו מקיצוץ בתקציב הרווחה בביטוח הלאומי מזקנים נכים אמהות חד הוריות וכול הנזקקים האחרים והחברים שלך יתעשרו מבנית כבישים וניצול עובדים זרים כל הכבוד ובגלל זה לא בחרתי בך ואף פעם אני לא אבחר בך
קובי שחר  |  25.02.10
6.
מופרעות כלכלית
אין מילים מלתאר המתרחש אלא כמופרעות וחוסר אחריות קולוסאלית של ממשלת ישראל בראשות ביבי וכץ ובכניעת המתימר להיות שר האוצר ושומר הקופה הציבורית. אפילו היסטורית-קו רכבת העמק נועד להסעת מוסלמים למכה ולא לעפולה ובית שאן. מי צריך שטות זאת,מי יכול לממנה ולשאת בנטל ההפקעתי,הנופי והסביבתי ובעלות המטורפת להקמה ולציוד ובהמשך לאחזקה והתפעול. מטורפים ודמגוגים מוליכים אותנו לאבדון פוליטי וכלכלי.הצילו!!!!!!
אבי , השרון  |  24.02.10
לכל התגובות