אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ורג' קלוני ויו"ר מורגן סטנלי נחלצים לעזרת ארגוני הצדקה צילום: אי פי

ג'ורג' קלוני ויו"ר מורגן סטנלי נחלצים לעזרת ארגוני הצדקה

ההאטה הכלכלית מחייבת ארגוני צדקה לחשוב על דרכים יצירתיות להגיע לארנק של תורמים. מלבד ראשי תאגידים וסלבריטיאים, הם רותמים לכך גם את הרשתות החברתיות

25.02.2010, 07:25 | בלומברג

ההאטה הכלכלית בארצות הברית מחייבת את ארגוני הצדקה לעבוד קשה יותר כדי לגייס תרומות ולחשוב על דרכים יצירתיות לשכנע תורמים לפתוח את הארנק. בעוד חלק מהארגונים מתמקדים באופן מסורתי באנשי עסקים ובסלבריטאים, אחרים מנצלים את הרשתות החברתיות כדי להגיע לקהל צעיר יותר.

בעקבות הרעש בהאיטי אלה הערים הכי מסוכנות בעולם מחקר של "פורבס" בדק באלו ערים ייגרמו הנזקים החמורים ביותר במקרה של רעידת אדמה סוכנויות הידיעות, 16 תגובותלכתבה המלאה

"הארגונים שפונים לציבור רחב יותר הם שמצליחים לגייס תרומות", אומרת סטייסי פאלמר, עורכת כתב עת בנושא פילנתרופיה, היוצא בוושינגטון. "הם רק צריכים לעבוד קשה יותר בשביל זה", היא מוסיפה.

כוכב הקולנוע והטלוויזיה ג'ורג' קלוני הצליח לגייס 66 מיליון דולר למען קורבנות רעידת האדמה בהאיטי בחודש שעבר באמצעות משדר התרמה עתיר מפורסמים.

השחקנית אליסה מילאנו ביקשה השנה מאורחי מסיבת יום ההולדת שלה להעביר תרומות לארגון הצדקה החביב עליה, צ'אריטי: ווטר, המקים בארות מים במדינות מתפתחות. מילאנו הצליחה בשיטה זו לגייס 92 אלף דולר למען הארגון. יו"ר מורגן סטנלי, ג'ון מאק, וכן מנכ"ל CBS לסלי מונבס ומנכ"ל תאגיד הרסט פרנק בנאק סייעו לארגון למלחמה בסמים בארצות הברית לגייס 2 מיליון דולר באירוע חגיגי שנערך בדצמבר, לאחר שהיעד לאיסוף עמד על 500 אלף דולר בלבד.

אליסה מילאנו. גייסה 92 אלף דולר ביום הולדתה, צילום: אי פי אי אליסה מילאנו. גייסה 92 אלף דולר ביום הולדתה | צילום: אי פי אי אליסה מילאנו. גייסה 92 אלף דולר ביום הולדתה, צילום: אי פי אי

לדברי מליסה ברמן, מנכ"לית ארגון רוקפלור פילנתרופיה, היקף התרומות לארגוני צדקה מצד תאגידים אמריקאים ירד ככל הנראה ב־10% ב־2009, מ־14 מיליארד דולר ב־2008. עשרות מוסדות תרבות נסגרו בשנתיים האחרונות, בהם מוזיאון פרסנו בקליפורניה, קבוצת שייקספיר ממילווקי ומוזיאון האמנות של לאס וגאס. עם זאת, המשבר הכלכלי לא עצר את הארגון האהוב על מילאנו - צ'אריטי: ווטר אסף 9 מיליון דולר ב־2009, עלייה של 30% לעומת 2008.

פייסבוק וטוויטר עזרו לארגון שהוקם לפני ארבע שנים לגבש רשימה של 80 אלף תורמים. "ארגוני צדקה טעו כאשר לא בחרו בגישה אגרסיבית יותר לגיוס תרומות", מסביר ויליאם וודסון, מנהל בכיר בחטיבת הבנקאות הפרטית של קרדיט סוויס בשיקגו. "גילינו כי ארגונים שאימצו גישה קשוחה בהחלט קצרו הישגים". ההתמדה השתלמה, למשל, למכון למחקר מחלת הזאבת בניו יורק. שתי שיחות טלפון מבכירי המכון שכנעו באחרונה תורם להכפיל את תרומתו ל־100 אלף דולר, לאחר שבעקבות השיחה הראשונה הסכים להעלותה מ־50 אלף ל־75 אלף דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות