אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": פדיון גאפ בערב הפתיחה: פי שלושה מהממוצע צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": פדיון גאפ בערב הפתיחה: פי שלושה מהממוצע

הפדיון של סניף גאפ בקניון עזריאלי בערב הפתיחה עמד על 250 אלף שקל, וביום שלמחרת — 370 אלף שקל. מדובר בסכום הגבוה פי שלושה מהממוצע לחנות בסדר גודל של 650 מ"ר. ב־16 במרץ תפתח H&M סניף בקניון מלחה בירושלים

25.02.2010, 07:23 | מיכל תוסייה כהן

הפדיון של גאפ בקניון עזריאלי בערב הפתיחה עמד על 250 אלף שקל, וביום העסקים הראשון של החנות עמד על כ־370 אלף שקל - סכום הגבוה פי שלושה מהממוצע לחנות בסדר גודל של 650 מ"ר, כך נודע ל"כלכליסט".

עוד חנות שנהנתה מזרם המבקרים היתה החנות של חברת האופנה MANGO, שממוקמת בצמידות לגאפ וגם נהנתה מקפיצה יוצאת דופן בפדיון היומי. הקפיצה מיוחסת לזרם המבקרים יוצא הדופן, שהגיע במיוחד רק כדי לראות לראשונה את החנות של גאפ. שתי החנויות נמצאות בבעלות אלביט קמעונאות וסחר. "יהיה פדיון נאה וראוי", אמר אריק בן זינו, מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות, בערב הפתיחה של הסניף בקניון עזריאלי בתל אביב.

סנונית ראשונה

 

עם זאת, פתיחת גאפ היא רק הסנונית שמסמנת את ההיסטריה שעתידה להתחולל בקניון עם פתיחת חנות האופנה השבדית H&M. לפי הערכות בשוק הקניונים, יעמוד הפדיון של H&M על 10–15 מיליון שקל מדי חודש, או פדיון יומי מוערך של עד חצי מיליון שקל מדי יום.

אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן. לא מתרגש, צילום: עמית שעל אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן. לא מתרגש | צילום: עמית שעל אסף בן דב, מנכ"ל המשביר לצרכן. לא מתרגש, צילום: עמית שעל

לפי התחזיות, סערת המבקרים תתמתן רק לאחר כמה חודשים, כשייפתחו חנויות נוספות של H&M ברחבי הארץ, בהן החנות השנייה שתיפתח ב־16 במרץ בקניון מלחה בירושלים. בהמשך צפויים להגיע לקניון באופן קבוע 25% יותר מבקרים, שהם כ־50 אלף מבקרים.

למרות אווירת החגיגה, לדברי מנכ"ל המשביר לצרכן אסף בן דב, ביום הפתיחה של גאפ דווקא לא היה כל שינוי בפדיון היומי של הסניף של המשביר בקניון. בן דב מסרב להידבק בהתרגשות האופפת את באי הקניון בעקבות הגעתם של מותגי הענק מחו"ל, ואומר כי בטווח הארוך הוא אינו צופה שינויים חדים בפדיון. "הלוואי שיהיה שינוי לטובה", אמר בן דב, "אבל צריך לבחון את זה במבחן הזמן. אנחנו לא משנים מדיניות עסקית בגלל הגעה של מותג כזה או אחר לארץ".

לעומת זאת, גבי רוטר, הבעלים והמנכ"ל של קסטרו, נשמע אופטימי יותר ואמר: "ככל שתהיה יותר תנועה של לקוחות בקניון, באופן טבעי גם תהיה עלייה בפדיון היומי אצלנו בחנות".

משפצים מסביב

 

מנכ"ל צומת ספרים אבי שומר אמר כי כבר החל להתכונן לעלייה במספר המבקרים. "כשעמדתי באירוע הפתיחה של גאפ כבר חשבתי לעצמי מה עליי לעשות כדי להתכונן לעלייה במספר המבקרים בעקבות ההגעה של גאפ ו־H&M", אמר שומר. "הגעתי למסקנה שצריך לשפץ את החנות כך שתהיה יותר מזמינה ויותר ידידותית למבקרים. אין לי ספק שבעקבות הפתיחה של הסניף הראשון של H&M בעזריאלי יגיע קהל גדול פי כמה לקניון".

אבי שומר, מנכ"ל רשת צומת ספרים. הפדיון עלה בזכות חנויות האופנה, צילום: אוראל כהן אבי שומר, מנכ"ל רשת צומת ספרים. הפדיון עלה בזכות חנויות האופנה | צילום: אוראל כהן אבי שומר, מנכ"ל רשת צומת ספרים. הפדיון עלה בזכות חנויות האופנה, צילום: אוראל כהן

 כמו כן אמר שומר כי "הגידול במספר המבקרים יבוא לידי ביטוי בנתונים הכספיים, ולהערכתי אנחנו נראה עלייה של עד 25% בפדיון היומי, שזה יפה מאוד".

לדברי אופק קאירי, בעלי רשת האיפור מאדינה מילאנו, "אף שרשתות האופנה הבינלאומיות אינן מתחרות ישירות שלנו, הבנו שיש לנצל את גדילת קהל המבקרים ובחרנו לנקוט כמה צעדים, בהם הוספת כוח אדם והגדלת המלאי".

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
אני לא יודע מה מתלהבים מהם כל כל...
כשגרתי בבוסטון היה לי עסק ממול חנות של גאפ, מעולם לא מצאתי שם משהו שמצא חן בעיני, יש להם אופנה קצת נוקשת, דומה לקסטרו שלא נדבר שגם המחירים שלהם לא מציאה וגם החברת בת שלהם אולד נאיבי זה סמרטוטידה אחת גדולה שמתאימה לאמריקאים, דווקא ב H&M היה מבחר לא רג ומחירים נחמדים, בכל מקרה קצת מצחיק לראות ישראלים שמתנפלים על פתיחת חנות, התמונה אולי היתה מתאימה לשנות ה 70 שעוד לא היו קניונים בארץ ומי שנסע לחו"ל היה נחשב למליונר, אבל בעידן של היום נו באמת...בישראל לא חסר דבר ויש שפע.. אז מה ההתנפלות???
אילן , תל אביב  |  25.02.10
לכל התגובות