אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש בגוגל: חיפוש מבוסס מיקום צילום: אי פי אי

חדש בגוגל: חיפוש מבוסס מיקום

מנוע החיפוש של גוגל עובר שיפור נוסף: מעתה ניתן לפלח את תוצאות החיפוש גם על פי מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש. השירות החדש זמין בינתיים באנגלית בלבד ומוגבל לארה"ב

28.02.2010, 10:10 | יוסי גורביץ

השירותים מבוססי המיקום מגיעים למנוע החיפוש של גוגל: בסוף השבוע הודיעה החברה על תוסף חדש למנוע החיפוש שלה, המאפשר לפלח את התוצאות על פי מיקומו של המשתמש.

התוסף החדש מזהה את מיקום הגולש באופן אוטומטי על פי נתוני כתובת ה-IP שלו, אך ניתן במקביל להגדיר מיקום באופן ידני וכן לקבוע את רמת הקרבה הגיאוגרפית הרצויה - מעיר, מחוז ועד מדינה. בהודעה שפורסמה בבלוג של גוגל, נאמר שמטרת המסנן החדש היא לאפשר למשתמשים לחפש שירותים הנמצאים בקרבתם, ממסעדות ועד רופאי שיניים, בלי להטריח אותם להקליד גם את שם העיר שהם נמצאים בה.

 

המסנן קיים בינתיים בגרסה האנגלית של גוגל בלבד, והשימוש בו מוגבל לארה"ב. דיווחים ראשוניים מעלים שהדיוק של השירות נחשב לבינוני בלבד. בתחילת ינואר 2010 השיקה גוגל שירות דומה למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, אנדרואיד – Near Me Now שמו - שזיהה את מקומו של המכשיר והציג תוצאות חיפוש בהתאם.

תחום החיפוש מוכוון המיקום נחשב לאחד התחומים המכניסים ביותר, וגורר עניין מיוחד מצידם של מפרסמים. על פי דיווחים שלא אושרו, גוגל ניסתה לרכוש את אתר סיווג העסקים המקומי Yelp בסוף שנת 2009 תמורת כ-750 מיליון דולר, אך בעלי האתר דחו את ההצעה.  

תגיות