אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיסה נעימה: הטיסות הזולות הקיץ צילום: shutterstock

טיסה נעימה: הטיסות הזולות הקיץ

חברות הלואו קוסט מצדיקות את שמן. "כלכליסט" משווה טיסות לברלין, קלן, לונדון וז'נבה ומצביע על החברות הזולות לעומת אלה שמציעות שירות מפנק יותר

03.03.2010, 11:09 | יסמין גיל

הפנטזיה של טיסה ב־6 ליש"ט לכיוון היא לרוב נחלתם של האירופים הטסים בריינאייר, איזי ג'ט או bmi baby. במציאות שבה טיסה מליברפול לניס או מליסבון למילאנו נמשכת רק מעט יותר מנהיגה מתל אביב לירושלים, נוסחת המחיר הזול עם רמת שירות בסיסית עובדת מצוין. אך האם היא מתאימה גם ליעדים שהטיסה אליהם נמשכת כ־5 שעות?

זו השאלה שעולה בכל פעם שחברת לואו קוסט מודיעה על כניסה לפעילות בישראל. והתשובה? נראה שכן.

לקראת הקיץ בדק "כלכליסט" את אפשרויות הלואו קוסט אל מול הטיסות ה"מסורתיות" בשירות מלא. המחירים הם לטיסות בשבוע האחרון של אוגוסט או בתחילת ספטמבר.

הזולה לברלין: אייר ברלין

כ־47 אלף ישראלים טסו לברלין ב־2009 - עלייה של 16% בהשוואה ל־2008, כך לפי נתוני לשכת התיירות של ברלין. ביולי אשתקד נכנסה לפעילות בקו חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה, אייר ברלין, והציעה שתי טיסות שבועיות. על פי הערכות בענף, החברה צפויה להוסיף טיסה שלישית מסוף מרץ, וכן להוסיף טיסות לתל אביב גם ממינכן ומקלן. נראה שהיא תחליף את פעילותה בארץ של טואי פליי, לאחר הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שנחתם ביניהן בשנה שעברה. אנשי חברת הולידיי טראוול, המייצגת את שתי חברות התעופה בישראל, סירבו להגיב לנושא.

ברלין. אייר ברלין, 332 דולר. אל על, 644 דולר. ישראייר, 527 דולר, צילום: shutterstock ברלין. אייר ברלין, 332 דולר. אל על, 644 דולר. ישראייר, 527 דולר | צילום: shutterstock ברלין. אייר ברלין, 332 דולר. אל על, 644 דולר. ישראייר, 527 דולר, צילום: shutterstock

בהשוואה בין שלוש חברות התעופה הפועלות בקו, ידה של אייר ברלין על העליונה מבחינת המחיר. מבחינת לוח הזמנים היא מפעילה רק שתי טיסות בשבוע. בנוסף, משלמים בחברה על ארוחה 6–10 יורו. קפה, תה ושתייה קלה: ללא תשלום. לחברה גם טיסות המשך ל־16 יעדים בגרמניה, וליעדים נוספים בעולם, בהם כאלה שאין אליהם טיסות ישירות מישראל, כמו נורבגיה ושבדיה.

במבחן התדירויות ושעות הטיסות אל על עדיפה, בעיקר לאנשי עסקים שמבקשים לפתוח את היום בבירת גרמניה. היא גם מציעה מחלקת עסקים ומאפשרת צבירת נקודות במועדון הנוסע המתמיד וחזרה לארץ מיעדים אחרים באירופה.

גם שעות ההגעה לברלין בישראייר נוחות, אולם לחברה פחות טיסות שבועיות, ואין לה מועדון נוסע מתמיד או מחלקות במטוס. מנגד, אפשר לחזור לארץ מיעדים אחרים של החברה באירופה. יצוין כי נכון לאתמול אי אפשר היה להזמין טיסות לברלין באתר האינטרנט של החברה לסוף אוגוסט. במוקד הטלפוני הוסבר כי "האתר כנראה לא עודכן לזמן כל כך רחוק".

השורה התחתונה: עם מי טסים? עם אייר ברלין. למרות המגרעות, מדובר בכמעט חצי מחיר מהמתחרות: אייר ברלין (332 דולר כולל ארוחה בשני הכיוונים), אל על (644 דולר), ישראייר (527 דולר).

הזולה לקלן: אייר ברלין

בשבוע שעבר הודיעה חברת התעופה הגרמנית ג'רמן ווינגס (German Wings), חברת טיסות מוזלות בבעלות לופטהנזה, כי תפעיל שתי טיסות שבועיות מקלן לתל אביב ובחזרה, מ־30 במרץ. תל אביב תהיה התחנה הראשונה של החברה מחוץ לאירופה. כאמור, גם אייר ברלין צפויה להפעיל מסוף מרץ טיסות ישירות מקלן לתל אביב, הגם שטרם הודיעה על כך רשמית. באתר האינטרנט של החברה כבר אפשר לבצע הזמנות לקו זה.

קלן. אייר ברלין, 632 (כולל ארוחה), ג קלן. אייר ברלין, 632 (כולל ארוחה), ג'רמן ווינגס, 711 דולר (כולל מזוודות) | צילום: shutterstock קלן. אייר ברלין, 632 (כולל ארוחה), ג

מבחינת המחירים, ג'רמן ווינגס תצטרך להציע מחירים הרבה יותר מפתים, אם ברצונה למשוך את הקהל הישראלי לקלן. גם באייר ברלין המחיר לא אטרקטיבי במיוחד, ובשתי החברות היצע הטיסות השבועיות דל. באייר ברלין מקבלים קפה, תה ושתייה קלה ללא תשלום, וארוחה תמורת 6–10 יורו. בג'רמן ווינגס ישלמו הנוסעים 3.80–5.50 יורו עבור חטיף, סנדוויץ או שתייה, אולם בהתחשב בשעות ההמראה של השתיים מתל אביב - בשעות הלילה - ספק אם מישהו יבחר לאכול.

השורה התחתונה: עם מי טסים? יתרון קל לאייר ברלין, בשל שעת הנחיתה הסבירה יותר ביעד וההפרש במחיר: 632 באייר ברלין לעומת 711 דולר בג'רמן ווינגס.

הזולה ללונדון: איזי ג'ט

הימים שבהם נהגו חברות התעופה לפרסם מבצעי טיסה ללונדון ב־379 דולר יישארו, כנראה, בגדר זיכרון מתוק. היציאה של bmi מהקו הותירה את סידור הקלפים מחדש בידי שלוש הנותרות - אל על, בריטיש איירווייס ואיזי ג'ט במודל הלואו קוסט.

מבחינת המחיר איזי ג'ט עדיפה, אולם יש להביא בחשבון שבחירת מושב עולה כסף (24 יורו לשני הכיוונים), וכך גם קפה (3 יורו), שתייה קלה (2–3 יורו), מאפין (1.5–2.5 יורו) וסנדביץ' (4–5 יורו). ההמראה מהארץ היא מטרמינל 1 בנתב"ג, והנחיתה חזרה בטרמינל 3. יש להביא בחשבון גם נחיתה בנמל לוטון ב־23:05, לא השעה האופטימלית.

מי שמעדיפים לנחות בהית'רו יבחרו, מן הסתם, בבריטיש איירווייס, עם טרמינל 5 החדש הבלעדי רק לנוסעיה. בנוסף, בריטיש חברה בברית התעופה One World - מה שמאפשר צבירת מיילים לטסים עם חברות התעופה בברית, בהן גם אמריקן איירליינס, איבריה, מאלב, קתאי פסיפיק ורויאל ג'ורדניאן. בריטיש גם מציעה טיסות המשך לעשרות יעדים ברחבי העולם ומפעילה שלוש־ארבע מחלקות. לגבי אל על, היצע התדירויות שלה הוא הרחב ביותר, וכן יש אפשרות לחזור לארץ ישירות מיעד אחר באירופה.

לונדון. איזי ג לונדון. איזי ג'ט, 461 דולר (כולל מזוודה, בלי ארוחה). בריטיש איירוויס, 556 דולר. אל על, 650 דולר | צילום: MCT לונדון. איזי ג

השורה התחתונה: עם מי טסים? מי שחשוב לו רק המחיר יעדיף את איזי ג'ט - 461 דולר, כולל מזוודה ולא כולל ארוחה, לעומת 556 דולר בבריטיש איירווייס ו־650 דולר באל על. לאנשי עסקים ומי שמוכנים לשלם מעט יותר בשביל שעות נחיתה נוחות בלונדון ושירות מלא: בריטיש ואל על.

הזולה לז'נבה: איזי ג'ט

בחלוקה גסה בין נוסעים עסקיים, למשל דיפלומטים שיבקשו להגיע לאחד מהמוסדות הבינלאומיים השוכנים בעיר, לבין נוסעי הפנאי, זה כמעט ברור: הראשונים יבחרו באל על, המציעה מחלקת עסקים וצבירת נקודות מועדון, והאחרונים יעדיפו את איזי ג'ט.

השוואת המחירים בתאריכים שנבדקו העלתה כי איזי ג'ט מציעה מחיר סופר־אטרקטיבי לתחילת פעילותה בקו מז'נבה לתל אביב. נכון שצריך לשלם על קפה, סנדביץ' ובחירת מושב, אבל זה משתלם גם אם אוכלים עשרה כריכים במהלך הטיסה.

ז ז'נבה. איזי ג'ט, 219 דולר (כולל מזוודה בשני הכיוונים). אל על, 650 דולר | צילום: shutterstock ז

השורה התחתונה: עם מי טסים? במחיר כזה, התשובה ברורה: איזי ג'ט (219 דולר, כולל מזוודה בשני הכיוונים), לעומת 650 דולר באל על.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות