אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל תש"ן: "משק הדלק הופרט ללא תוכנית, ואנחנו מנסים לאחות את הקרעים" צילום: אלעד גרשגורן

מנכ"ל תש"ן: "משק הדלק הופרט ללא תוכנית, ואנחנו מנסים לאחות את הקרעים"

מנכ"ל דור אלון בוועידה הלאומית לאנרגיה: "נוצר חוסר איזון במשק הדלק, ורק חסר מי שיצעק שהמלך עירום. המבנה לא תחרותי ובעייתי"

03.03.2010, 14:37 | ליאור גוטמן

"משק הדלק הופרט ללא תוכנית. משרד האוצר ומשרד התשתיות לא הסכימו כמה חלקים מבתי הזיקוק להפריט ואנחנו מנסים כעת לאחות את הקרעים". כך אמר מנכ"ל תש"ן, רפי טטרקה, בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, במסגרת פאנל שעסק בתחרות במשק הדלק.

 

לדברי טטרקה, בחודשים הקרובים ייפתח נמל תזקיקים חדש שיזרים דלקים למערכת הארצית. לאחרונה הגיש משרד התשתיות מסמך טיוטה שמבקש לערוך רפורמה במשק הדלק. אחת ההמלצות היא להחזיר את הפיקוח על מחירי הדלקים.

"נוצר חוסר איזון במשק הדלק, ורק חסר מי שיצעק שהמלך עירום", אמר ישראל יניב, מנכ"ל חברת דור אלון. "המבנה לא תחרותי ובעייתי. גם המדינה מבינה שמכירת בתי הזיקוק היתה טעות. הורידו את הפיקוח על מחירי הדלק אבל השאירו פיקוח על מחיר הבנזין בתחנות. זה לא הגיוני".

חיים אלמוזלינו, סמנכ"ל חברת דלק, הסביר שאם צריך לתקן את המשק אז הדרך היא התרת חסמי הייבוא. "אין נמל תזקיקים שדרכו ניתן להביא תוצרי דלק. יש תחרות בין מתחמי נוחות להביא אליהן כמה שיותר נהגים פרטיים. האמצעים היא שירות ומתן הנחות במחיר הבנזין", אמר

מלאכי אלפר, מנכ"ל חטיבת הזיקוק בחברת פז, בעלי בית הזיקוק באשדוד, לא מסכים עם הטענה. "הפרטת בתי הזיקוק היא אחת המוצלחות במשק. כדי שהעובדות לא יבלבלו אותנו כדאי לספר שכל חברות הדלקים שיפרו את מאזן הסחר שלהם מול בתי הזיקוק. שים לב לבית הזיקוק – אנחנו מייצרים יותר דלק מאז שבית הזיקוק עבר אלינו".

תמיר פוליקר, מנכ"ל חברת סונול, הסביר שנושא חנויות הנוחות גרם למהפכה במכירות בארץ ותרם למחזורי הכסף שחברות האנרגיה מגלגלות. לדבריו, ההחלטה האחרונה, לפיה אסור למכור אלכוהול בתחנות בשעות הלילה היא טובה, ובלבד שיגבילו את שעות המכירה גם במקומות אחרים, כגון פיצוציות או רשתות שיווק

תגיות