אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
33% מהאנשים ירכשו מוצר עקב פרסום ברשת חברתית

33% מהאנשים ירכשו מוצר עקב פרסום ברשת חברתית

"הפוטנציאל לפרסום ברשתות חברתיות אינו ממומש", אומר יגאל שמיר, שותף במשרד גליקמן נטלר סמסונוב, בעקבות סקר שלפיו 93.7% ישקלו לקנות מוצר אם חבר ימליץ עליו

04.03.2010, 08:54 | מאיה זיסר

המלצה של חבר קרוב היא המשפיעה ביותר על שיקולי רכישה של מוצרים חדשים, אפילו יותר מפרסומות ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טוויטר ומייספייס - כך עולה מסקר שערכה חברת פאנלס עבור "כלכליסט" וחברת מטריקס.

למרות השיח הער סביב הרשתות החברתיות וניסיונן של המפרסמות להיכנס לרשתות אלה, רק 33% מהנסקרים דיווחו כי הפרסום למוצר או ההמלצה ישפיעו על החלטתם לקנות את המוצר. לעומת זאת, 93.7% מהנסקרים טענו כי ישקלו לקנות מוצר מסוים אם חבר ימליץ עליו.

הסקר משקף את אחת הבעיה המוכרת של המפרסמים כיום, המבינים את הצורך לפרסם ברשתות החברתיות אולם אינם מוצאים מודל פרסום אפקיטיבי במדיום הזה. "בשום מקום בעולם עדיין לא יודעים לגמרי איך לממש את הפוטנציאל הגלום ברשתות החברתיות", אומר יגאל שמיר, שותף וסמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב.

אמינות בדואר

אם ברשתות החברתיות מודל הפרסום נמצא עדיין בחיתוליו, נראה כי בשלב זה הפרסום באינטרנט עלה מדרגה והצליח לגייס את אמון הצרכן. לפי הסקר, 78.1% מהנסקרים מציינים את האינטרנט כפרסום המשפיע עליהם בשיקול הקנייה. "האנונימיות של הרשת במובן הפרסומי היא מכשלה", אומר שמיר. "ברשת קיימים טוקבקים מזויפים או ממומנים. בטלוויזיה, הצרכן יודע מי עומד מאחורי הפרסום ולכן זה נתפס כרציני יותר".

בשנים האחרונות רבים מיהרו להספיד את המדיומים המסורתיים, אך מהסקר עולה כי 85% מהנסקרים היו שוקלים לקנות מוצר מסוים בעקבות צפייה בפרסום בעיתון או בטלוויזיה. מספר זה גבוה ממספר האנשים שדיווחו כי ירכשו מוצר בעקבות פרסום ברדיו (70%).

פרסום המגיע בדואר אלקטרוני ופרסום המגיע בדואר רגיל נתפסים בעיני כ־50% מהנשאלים כגורם שישפיע על שיקולי הקנייה. לדברי שמיר, זהו נתון מפתיע בגלל בעיית דואר הזבל הנתפס בעיני הצרכן כלא אמין וכנחות, בגלל קלות הפצת המייל והקושי להתחקות אחר מקורו.

נשים מושפעות יותר

נראה כי הרגלי הקנייה של נשים מושפעים יותר מפרסום לעומת גברים. הפערים באים לידי ביטוי בעיקר בהשפעת עצת חבר (96.8% מהנשאלות לעומת 90.3% מהנשאלים) ובפרסום ברשת החברתית פייסבוק (38.6% לעומת 27.87%). במדיומים שבהם האוכלוסייה הצעירה דומיננטית יותר, כגון רשתות חברתיות ובלוגים, נראה כי קיימת השפעה גבוהה יותר לפרסום על שיקולי הקנייה של צעירים בני 18–20 לעומת שאר האוכלוסייה הבוגרת.

"עם זאת", שמיר מסייג, "הצרכן לא תמיד מנתח נכון את ההשפעה של אמצעי המדיה השונים על הרגלי הקנייה שלו. ככל שרף הכניסה למדיום גבוה יותר, האדם הממוצע יוצא מנקודת הנחה שמישהו ששילם הרבה כסף עבור הפרסום, וכנראה גם השקיע יותר בבדיקת המוצר. נראה כי עדיין מתקיימת האמרה: 'המדיום הוא המסר'", מסכם שמיר.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מצחיק וגם עצוב שפרסומאי אופליין מספר על אוןליין...כאילו ??.?
מר יגאל היקר, עולמך מורכב בנייר והרבה ממנו. מה לך ולהבנה באוןליין בדיוק? קראת מאמר של עוד הזוי ואתה מרגיש בטוח דייך על מנת לפרסם הגיג... עשה לעצמך טובה ואל תתנהג כמו שוטה הכפר. יש מספיק כאלו בעולם האופליין בו אתה חי. תמשיך לייצר פרסומות לעיתון ושב בשקט..
פרסומאי  |  07.03.10