אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגוגל מודים: אנחנו לא חזקים בקידום אתרים צילום מסך: google.com

בגוגל מודים: אנחנו לא חזקים בקידום אתרים

דו"ח שפרסמה ענקית האינטרנט חושף את החסרונות של אתריה במדדי קידום אתרים (SEO), כולל בתוצאות מנוע החיפוש שלה עצמה. הדו"ח כולל המלצות לשיפור אשר מתאימות לסוגי אתרים רבים

04.03.2010, 15:54 | אבנר קשתן
גוגל מחלקת ציונים לעצמה - ומתאכזבת מהתוצאות: ענקית האינטרנט פרסמה "תעודת SEO" לאתריה, המודדת אתרים שונים על פי במגוון מדדי קידום במנועי חיפוש (SEO). על פי התעודה, אתריה של גוגל עצמה קיבלה ציון "טעון שיפור" ב-8 מתוך 12 הסעיפים שמדדה, "מספיק" בשלושה נוספים, וציון "טוב" בסעיף אחד בלבד. גוגל מסרה כי היא תפתח מיד במאמצים לתקן את החסרונות באתריה.

הסעיף שבו העניקה גוגל לאתריה את הציון הנמוך ביותר הוא בתגית הכותרת של העמודים, אשר קובעת את הטקסט המוצג בכותרת חלון הדפדפן. תגית זו מהווה גורם משמעותי בניתוח תוכן העמוד בידי מנועי החיפוש. על פי המלצות ה-SEO של גוגל ואחרים, מומלץ לשלב בכותרת העמוד מילות מפתח הקשורות לעמוד. על פי הדו"ח, 68% מאתרי גוגל שנבדקו מכילים רק את שם האתר בכותרת, ולא מספקים מידע נוסף. בעיות נוספות שגוגל זיהתה במוצריה היא סביב תמונות המשולבות באתרים, אשר במרבים המקרים לא קיבלו טקסט נלווה המתאר את תוכנן למנועי החיפוש, או שלא קישרו חזרה לאתרים מהם נסרקו.

סעיפים שבהם אתרי גוגל כן הצטיינו כוללים עמודי כניסה פשוטים וברורים אשר מקלים על עמודי החיפוש להפנות אליהם. מרבית האתרים גם הכילו סימון ברור של כותרות ותכנים מרכזיים בעמוד, אשר מאפשרים הדגשת התכנים החשובים.

תעודת ה-SEO של גוגל מתייחסת לאתריה של גוגל עצמה, אך מרבית הסעיפים רלבנטים לאיכות ה-SEO של אתרי אינטרנט בכלל, ורבים מתייחסים לתעודה כהצצה לקריטריונים שבהם משתמש מנוע החיפוש של גוגל, וכמדריך לטכניקות קידום אתרים בגוגל.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הורג אותי כל מתלונני גוגל למיניהם...
מה הבעיה שלכם? גוגל לא חייבת לכם כלום! תכניסו לכם לראש. גוגל חברה פרטית שיכולה לעשות מה שהיא רוצה גם אם אתם תקפצו עד הגג (גם לזייף תוצאות. זו זכותה) לא מתאים לכם, תגלשו לאתרים אחרים. אני רוצה לראות מישהו מהמתלוננים הסדרתיים מסתדר יום אחד בלי גוגל. אז תשתקו כבר!! נמאסתם!!
גוגליסט מושבע  |  05.03.10
6.
לא תמיד הם ראשונים
גוגל אינה מופיעה ראשונה בכל תוצאות החיפוש של עצמה. משנה מאוד מאיזו גוגל מחפשים (איזו מדינה), ובאיזה שפה. למשל, נכון לעכשיו אם מחפשים "מפות" בגוגל ישראל, גוגל מפות לא עולה ראשון, ואם מחפשים news בגוגל ישראל, גוגל חדשות אינו עולה ראשון. בקשר לשאלה למה אתריה של גוגל מופיעים ראשונים ברוב התוצאות, זו דעתי: 1. גוגל הוא האתר החזק בעולם, והאתרים שלה נמצאים על סאב-דומיינים, משמע ה"אתרים" של גוגל נמצאים על האתר המרכזי (אפשר לומר), ולכן מקבלים הרבה כוח SEO. 2. אם אכן גוגל מקדמת את עצמה באופן שאינו תואם לפרמטרים של SEO, זוהי זכותה והיא לגיטימית.
04.03.10
5.
ערך חברה גלובלית ביחס לגודל אוכלוסיית כדור הארץ
אם בודקים את ערך החברה בבורסה ביחס לגודל האוכלוסייה של כדור הארץ מקבלים שלהרבה חברות יש ערך מנופח לחלוטין למעשה מה שנותן לאותם חברות את ערכם זה לא רק המחזור הכספי שלהם זה עצם העובדה שיש להם חלק כוח עצום כוח יצור ואת ערכו של הכסף הנזיל שיש בשוק  אותם חברות משמרות באופן מלאכותי יהיה מעניין אם נבדוק את הערך של כל החברות שנותנות שרותים וירטואליים אני מאמין שזה יהיה מאד מעניין לגלות שהערך שלהם הכולל כל כך גבוה ששוק הכסף הנזיל לעולם לא יוכל לקנות את אותם מוצרים ולהפוך את הערך הווירטואלי שלהם לערך ראלי
נימרוד  |  04.03.10
לכל התגובות