אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נסגר המכרז להפעלת המטרונית בחיפה - 2 קבוצות נגשו

נסגר המכרז להפעלת המטרונית בחיפה - 2 קבוצות נגשו

חברת דן וקבוצה הכוללת את מטרופולין, מאיר והורן את ליבוביץ יתמודדו במכרז על הפעלת 100 מטרוניות למשך 12 שנים

04.03.2010, 15:44 | ליאור גוטמן

המכרז להפעלת קווי המטרונית בחיפה נסגר לפני כחצי שעה – כך נודע ל"כלכליסט". למכרז נגשו שתי חברות: האחת היא חברת דן והשנייה היא קבוצה שכוללת את החברות מטרופולין, מאיר, והורן את ליבוביץ.

מכרז המטרונית פורסם בספטמבר האחרון. ארבע חברות עברו את שלב המיון המוקדם, אולם שתים מהן פרשו בשבוע האחרון. האחת היא קבוצה שהכילה את חברות קונקס ונתיב אקספרס ואילו השנייה היא חברת אגד אחזקות. לדברי בכיר שקורב לנושא הפרישה לא הרתיעה את המדינה והיא המשיכה בקיום המכרז.

מטרופולין חיפה הוא הראשון בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת Bus Rapid Transit שתהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים. ההצעה הזוכה תתפרסם בתוך מספר חודשים, והפעלת הקו צפויה להתחיל בסוף 2011.

מכרז המטרונית כולל הקמה, אחזקה והפעלה של שרותי תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת באורך של 18 מטר כל אחד. הזכיין שיזכה במכרז יפעיל את השירות באמצעות כ-100 מטרוניות במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנה. עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל. בקווי התחבורה יפעלו שני סוגי מטרוניות: אחת שמצוידת בקרונות דיזל והשנייה בקרונות היברידיות (הנעת דיזל והנעה חשמלית). במשרד התחבורה ציינו בעבר שהמטרוניות ההיברידיות יופעלו במסגרת ניסוי, ואם יעמדו בדרישות יורחב השימוש בהן בכל הקווים ובערים אחרות בארץ.

מחברים את הקצוות של חיפה 

מערכת המטרונית כוללת שלושה קווי שירות באזור חיפה והקריות, באורך כולל של 40 קילומטר. הקו הראשון יופעל מאזור צפון הקריות (סמוך למחנה כורדני) דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יופעל מקרית אתא למסוף בת גלים דרך כביש 4 והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי יופעל מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.

חברת יפה נוף, האחראית על ביצוע עבודות התשתית, דיווחה לפני כשבוע על תחילת עבודות ההכנה להקמת מסלול המטרונית מצומת הצריף ועד כורדני. לדברי יפה נוף, שני קבלנים יעבדו במקביל על שני מקטעים לאורך הכביש. הקטע הראשון נמשך מצומת הצריף ועד לרח' הגפן (ק. ביאליק). הקטע השני נמשך מצומת קריון-דרום ועד לצומת כורדני. הקטע האמצעי - מרח' הגפן ועד לצומת קריון-דרום (הכולל את צומת צבר) - יוצא בימים אלו למכרז. העבודות בקטע הצריף-כורדני יימשכו כ-15 חודשים ועלותן מוערכת בכ- 70 מיליון שקל. העבודות כוללות סלילת מסלול למטרונית במרכז הכביש, שדרוג התשתיות העיליות והתת-קרקעיות הנדרשות ועבודות לשיפור מערכת החשמל בשיתוף חברת החשמל.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ל-3, נסעת פעם בתחבורה ציבורית בחיפה???
"התחבורה הציבורית בחיפה רבתי והפריפריה רוויה ותואמת לחלוטין את מימדייה חברת אגד המוניות ורכבת ישראל משולבות ומעניהם הולם ואמין!! ועונה על כל הצרכים" ממש לא, למה אני צריך לחכות לאוטובוס מהכרמל להדר או למרכזית המפרץ מעל רבע שעה בשעות השיא ועד שמגיע אוטובוס מגיעים כל הקווים ביחד, מה עוד שמלא פעמים האוטובוסים מפוצצים ואין מקום לשבת, כל תחנה עומדים בה כמה דקות טובות עד שכולם עולים. במטרונית כל הבעיות האלו אמורות להיפתר (כרטוס חכם בלי מעבר אצל הנהג, תדירות גבוהה וקיבולת גדולה) ממש לא איכפת שאנשים יעמדו בפקקים בגלל זה, שיעברו לתחבורה ציבורית, כבר היום הנסיעה במת"צ מחוצות המפרץ ללב המפרץ ולהיפך מהירה ויעילה, ברגע שיהיה כל המסלול זה יהיה תענוג לנסוע לחיפה בתחבורה ציבורית ולא ברכב.
חיפאי , חיפה  |  13.03.10
3.
הונאה ביזבוז ומירקם שוא!!
כל נושא המטרונית על כל המרכיבים מפרנס את כיסהם של עסקנים ותו לא!!הפרוייקט אינו משקף לחלוטין את צרכי העיר והפריפריה אלא משקף ראותנות בזבזנות עד כדי גזילת כספיי ציבור וניפוח כיסיי אינטרסנטיים!!התחבורה הציבורית בחיפה רבתי והפריפריה רוויה ותואמת לחלוטין את מימדייה חברת אגד המוניות ורכבת ישראל משולבות ומעניהם הולם ואמין!! ועונה על כל הצרכים!המטרונית היא ניספח מבזבז שיגרום לפקקים לתאונות ולחוסר פרופורציה למישתמשים בכביש!גם כיום הכבישים רוויי רכבים כולל הנתצים!שלא לדבר על תוספת זיהום משמעותית !!מסקנה !הונאה!!ביזבוז!!ומירקם שוא!!!
אריה מהנדס כבישים , חיפה  |  06.03.10
2.
המטרונית תהרוס את השדירה הכי יפה בקריות!! שדרות וורבורג!!
מדהים כמה חוסר הגיון וחוסר תשומת לב להרס הסביבה והנוף העירוני תגרום המטרונית בקרית חיים וקרית ים!!!! כדי לבנות את מסלול המטרונית יהרסו את השדירה הכי הכי יפה באזור ויעקרו אלפי עצים בני 80 ו 90 שנה!!איך ראשי הערים אישרו כזה הרס????!! והכל בשביל עוד נתיב לאוטובוסים במקום בו התנועה זורמת ללא בעיה, מסלול המטרונית יוסיף עומס רב וכן סכנת חיים בגלל הרחבת הכביש ל 3 מסלולים שונים עם עומסי תנועה שונים, בטוח שהמטרונית תביא המון פקקי תנועה וזיהום אוויר כי היא לא פועלת על חשמל אלא על סולר שמזהם. אם כבר עושים משהו צריך לחשוב על כל הדברים האלה. רק ראש העיר מוצקין הכי חכם מכל ראשי הערים כאשר לא אישר לסלול מסלולים למטרונית בתוך קרית מוצקין אלא רק בדרך עכו בלבד שהינה דרך בין עירונית. אם קצת היו משקיעים מחשבה היו יכולים לבנות רכבת תחתית בין חיפה לקריות ואין זיהום ואין פקקים תנועה!!!! ואין עקירת עצים והריסת שדרות וצמחי נוי , ההשקעה טיפה יותר יקרה אבל שווה המון המון
אביב , קרית ים  |  05.03.10