נסגר המכרז להפעלת המטרונית בחיפה - 2 קבוצות נגשו
חברת דן וקבוצה הכוללת את מטרופולין, מאיר והורן את ליבוביץ יתמודדו במכרז על הפעלת 100 מטרוניות למשך 12 שנים
המכרז להפעלת קווי המטרונית בחיפה נסגר לפני כחצי שעה – כך נודע ל"כלכליסט". למכרז נגשו שתי חברות: האחת היא חברת דן והשנייה היא קבוצה שכוללת את החברות מטרופולין, מאיר, והורן את ליבוביץ.
מכרז המטרונית פורסם בספטמבר האחרון. ארבע חברות עברו את שלב המיון המוקדם, אולם שתים מהן פרשו בשבוע האחרון. האחת היא קבוצה שהכילה את חברות קונקס ונתיב אקספרס ואילו השנייה היא חברת אגד אחזקות. לדברי בכיר שקורב לנושא הפרישה לא הרתיעה את המדינה והיא המשיכה בקיום המכרז.
מטרופולין חיפה הוא הראשון בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת Bus Rapid Transit שתהנה מזכויות דרך בלעדיות בכבישים והעדפות ברמזורים לאורך כל מסלולי הקווים. ההצעה הזוכה תתפרסם בתוך מספר חודשים, והפעלת הקו צפויה להתחיל בסוף 2011.
מכרז המטרונית כולל הקמה, אחזקה והפעלה של שרותי תחבורה ציבורית במטרופולין חיפה באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת באורך של 18 מטר כל אחד. הזכיין שיזכה במכרז יפעיל את השירות באמצעות כ-100 מטרוניות במטרופולין חיפה לתקופה של 12 שנה. עלות הקמת הפרויקט למדינה ולזכיין נאמדת במיליארד וחצי שקל. בקווי התחבורה יפעלו שני סוגי מטרוניות: אחת שמצוידת בקרונות דיזל והשנייה בקרונות היברידיות (הנעת דיזל והנעה חשמלית). במשרד התחבורה ציינו בעבר שהמטרוניות ההיברידיות יופעלו במסגרת ניסוי, ואם יעמדו בדרישות יורחב השימוש בהן בכל הקווים ובערים אחרות בארץ.
4 תגובות לכתיבת תגובה