אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורצ'ן: אפל היא החברה המוערכת ביותר בעולם צילום: בלומברג

פורצ'ן: אפל היא החברה המוערכת ביותר בעולם

זו השנה השלישית ברציפות שאפל מככבת בראש רשימת החברות המוערכות ביותר בעיני בכירי עולם העסקים שעורך המגזין היוקרתי. במקום השני ניצבת גוגל

07.03.2010, 21:45 | סוכנויות הידיעות

אפל מככבת, זו השנה השלישית ברציפות, בראש רשימת החברות המוערכות ביותר שעורך מגזין פורצ'ן. הרשימה מדרגת את החברות שזוכות להערכה הגבוהה ביותר בתוך עולם העסקים עצמו. במגזין נימקו את הבחירה באפל בחדשנות שלה ובנאמנות הלקוחות, שמתורגמות לכבוד בקרב אנשי העסקים הבכירים ביותר.

במקום השני דורגה חברת טכנולוגיה אחרת - ענקית האינטרנט גוגל, שלדברי המגזין ממשיכה לשלוט בתחום החיפוש ולמשוך אליה את המעצבים והמהנדסים הטובים ביותר. חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי של וורן באפט דורגה במקום השלישי, בעיקר בזכות גאונותו של באפט והבנתו את השווקים שהפכו את חברתו לאחת המוערכות ביותר בקרב המנהלים הגדולים.

החברות המוערכות ביותר

החברות המוערכות ביותר
1. אפל
11. מיקרוסופט
21. קוסקו
31. אינטל
41. נוקיה
2. גוגל
12. סאות'ווסט איירליינס
22. BMW
32. HP
42. סמסונג אלקטרוניקס
3. ברקשייר האת'ווי
13. פדקס
23. טארגט
33. UPS
43. Deere
4. ג'ונסון אנד ג'ונסון
14. מקדונלדס
24. נייקי
34. נסטלה
44. לוריאל
5. אמזון
15. IBM
25. פפסיקו
35. קטרפילר
45. AT&T
6. פרוקטר אנד גמבל
16. ג'נרל אלקטריק
26. סטארבקס
36. הונדה
46. Lowe's
7. טויוטה
17. 3M
27. סינגפור איירליינס
37. בסט ביי
47. ג'נרל מילס
8. גולדמן זאקס
18. ג'י.פי מורגן
28. אקסון מוביל
38. סוני
48. מריוט אינטרנשיונל
9. וול מארט
19. וולט דיסני
29. אמריקן אקספרס
39. וולס פארגו
49. דופונט
10. קוקה קולה
20. סיסקו
30. נורדסטורם
40. eBay
50. פולקסוואגן

ג'ונסון אנד ג'ונסון ואמזון סוגרות את החמישייה הראשונה. טויוטה היא החברה הלא אמריקאית בעלת הדירוג הגבוה ביותר, ואף שתדמיתה של יצרנית הרכב היפנית נפגעה קשות בעקבות פרשת הליקויים במכוניותיה, היא הצליחה להשתחל למקום השביעי, כנראה מכיוון שפורצ'ן קבעו את הדירוג לפני פרוץ השערורייה. עם זאת, מדובר בירידה של שלושה שלבים בדירוגה של טויוטה ביחס לשנה שעברה. המבחן האמיתי שלה יהיה לראות כיצד תצליח בדירוג של שנה הבאה.

הבנק בעל הדירוג הגבוה ביותר הוא גולדמן זאקס, שדורג במקום השמיני - עלייה של שבעה מקומות בהשוואה לשנה שעברה, שכן על אף הדימוי הציבורי השלילי שלו, הוא נהנה ממוניטין חיובי בעולם העסקים. בעשירייה הראשונה ניתן למצוא עוד חברות גדולות כמו פרוקטר גמבל (במקום השישי), וול מארט וקוקה קולה, מקומות תשיעי ועשירי בהתאמה.

בנוסף, חברת התעופה שזכתה לדירוג הגבוה ביותר היא סאות'ווסט איירליינס שדורגה במקום ה-12.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
ברלוצקלה חי במושגים של עולם עסקים
בברררנדלה אולי עוד לא אמרתי לך אולי עוד לא הבנתה זה כבר לא עסקים כבר מזמן זה לא זה איששששששששששי !!!!! אתה חושב שאני הולך להסתתר מאחורי האייפון כן מתאים לפחדן כמוך לחשוב כך למנוע חיפוש שאני הולך לפתח ברררנלדה לא תוכל למצוא אלטרנטיבה בחכמולוגיה של הנדסה בהיפוך אווווווווווךךךך איזה תענוג זה יהיה לשבת שם למעלה ליד האלוהים בידיעה שאתה וכל בוגרי האונברסיטה שלך נשרפים למטה שם באש הגיהנום איזה מוזיקה ערבה לאוזניים זה הולך להיות חושב שאני מתבדח תחשוב שוב ברלוצקה החמוד
spider (Google algorithm , קורפטינו  |  08.03.10
17.
תשובה ל 11 בהקשר למיקרוספוט
they dont bring no calther(style into them prodac סטיב הם גם ממלאים את הקומפלרים שלהם בהקצאה דינמית דופקים על קדושת המהירות והנוחות את כל החברות שמשתמשות בקומפלריים שלהם זה דומה ל זנאק פוד מלא בשמן טרנס בגלל זה גוגל תקועה בקומפלייר של לינקוס רבע מההרצאה על האלגוריתים של האלמנה שחורה שמתפרס על 67 עמודי פוליו מתייחס לנושא זה
spider (Google algorithm , קורפטינו  |  08.03.10
16.
תשובה ל 6
עדיף לי לשרת תחת אדם שאומרים שלכאורה חולה למרות שלי נראה מתאושש ויפה מאוד לעומת לשרת תחת זה שמפתח שרירי פואפי על הידיים ומבלה את זמנו בחדרי כושר וממהר להפטר ממניות החברה שלו כדאי שישאר עוד קצת כסף להזמין טיסה לירח במקום לבלות בישבות קרדינליות אם מפתחים ויועצים כדאי להחליט החלטות קרטיות ובזמן וחוץ מזה בבברררררנדלה הקופיף הקטן אני אטוס ולא אבזבז שנייה אחת שעל כל מה שיקרה מנוע החיפוש של אפל יעמוד ויהיה עובדה מוגמרת שאינה ניתנת לעירעור גם אם סטיב זובס לא יהיה במיטבו הלוח זמנים שלי ברור מאוד במיוחד לי מניאק
spider (Google algorithm  |  08.03.10
15.
סקר אמריקאי, מוטה לטובת חברות אמריקאיות
מגזין אמריקאי שמראיין מנכלים אמריקאים, קשה לצפות שיתנו קרדיט לחברות בינלאומיות חוץ מבתחום הרכב שם כבר אפילו להם ברור שהיצרנים האמריקאים בזבל. זה בולט במיוחד בחברות התעופה, דירגו חברה מקומית במקום ה-12 - מישהו שמע שם על בריטיש איירוויז, לופטהנזה, קתאי פסיפיק, סינגפור איירליינז? ובתחום האנרגיה והטלקום שמעו שם על ענקיות כמו סימנס או אריקסון? או אפילו על חוואווי הסינית, חשברה שתוך פחות מעשור צמחה למעמד של ענק תקשורת בינלאומי?
ארנון  |  08.03.10
14.
אויש, כמה בורות והתלהמות בכל פעם ששמה של אפל עולה.... מעניין,
האם יש מאחרי זה איזה רגישויות? תחושת תסכול ונחיתות של מי שלא מצליח להבין למה למה למה?ֿֿ אז אני אתן לכם כמה עובדות נחמדות על הנקודה הכואבת הזאת, ששמה "אפל". ראשית, בסיס ההבדל בין אפל ובין חברות טכנולוגיה אחרות. באפל יש ערך יסוד אחד דומיננטי מאד, והוא ה"איכות". גם חברות אחרות מכירות בערך הזה, ואף משתדלות לאיכות גבוהה, אולם לעולם לא על חשבון רווחיות, לא על חשבון תפוצה ובסיס משתמשים, ולעולם לעולם לא על חשבון לוח זמנים. אפל מוציאה לאוויר העולם כ 14-15 טכנולוגיות חדשות, בכל שנה, כבר 25 שנים ברציפות. מתוך טכנולוגיות אלו, נקברות ונעלמות כ 12-13 בכל שנה. אין להם שום בעיה עם ההשקעה העצומה שיורדת לטמיון. ומדוע? מפני שאותן טכנולוגיות ששורדות ומוכיחות את עצמן, ומביאות את המשתמשים להישבע בשמה של אפל, ולהשתתף בוויכוחים סוערים ונלהבים על אותה "מהות" של ההבדל --- מביאים לאפל יותר סיפוק מאשר כל סכום כסף היה יכול להביא. זה מנוע. זה מנוע לא לחמש שנים, ולא לעשר שנים, אלא למאה שנים. זה מסוג המנועים שמזיזים חברות כמו בואינג, ודיסני, ודו-פונט, ואיי-בי-אם שמשתנות וגדלות ומתפתחות על פני עשרות רבות מאד (ולפעמים מאות) שנים, ממש כמו יצור חי. מיקרוסופט נולדה מתה. היא במקרה הטוב סוג של חיקוי יותר יעיל מסחרית מהמקור. במקרה הרע, אפילו זה לא. בממוצע לאורך זמן היא מנפקת סדרה חסרת היגיון וחסרת תכלית (למעט כסף, כמובן) של מוצרים באיכות נמוכה, שמותאמים רק לגל המכירות הבא. שום הסתכלות מעבר לאופק. בראיון מעניין, אמר פעם סטיב ג'ובס שגם במיקרוסופט וגם באפל יש תוכניתנים טובים. אבל ההבדל הוא, שאפל מחזיקה רק תוכניתנים שיש להם גם טעם טוב. למעשה כמעט שאין שם תוכניתנים שזה העניין הראשי שלהם בחיים. יש שם ביולוגים, ופיזיקאים, וציירים, ואנשי חינוך, ואלקטרונאים, וספרנים, שבמקרה גם אוהבים לתכנת, כדי לייצר לעצמם כלים שיהיו להם נוחים לשימוש. אלו אנשים ששיקול הדעת שלהם מתחיל בהעדפה אידאולוגית של איכות ושל יופי, על פני ביצוע מהיר/קל/זול/מכיר של עבודתם. קצת כמו אמנים, גם אם זו הפרזה. אותם האנשים שמקללים ומנאצים את מוצרי "אפל" היקרים (תמיד "להחריד") שאינם טובים יותר מ"פודל-פון", או איי-פוץ, או סתם חיקוי-זיון יהיו גם אלה שיישבעו שפיצה דומינוס טעימה בדיוק כמו ארוחה אצל אייל שני במטבח, ושכל מי שאומר אחרת, הוא פלצן, רמאי, מתחזה, ומפונק דפוק. תשובתי לאנשים האלה ---- אדרבה! תהנו מהאיי-פוץ שלכם. תהנו מהמחיר הזול, והזמינות, והמגוון. לי מספיק שאני קיים, ועוד כמה אנשים, כדי להחזיק את הגוף הזה שנקרא "אפל" כך שימשיך לספק לנו טכנולוגיות חדשות, ושלכם ימשיך להיות מה להעתיק, ולעשות "כאילו". זה טוב. זה טבעי. לא כל אחד בנוי להעריך את ההבדל בין למבורגיני ובין אופל קורסה.
משה זוכמיר , קיבוץ בית-השחי  |  07.03.10
לכל התגובות