אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הזוכה הגדול באוסקר: "מטען הכאב"

הזוכה הגדול באוסקר: "מטען הכאב"

סרטה של קתרין ביגלו זכה בשישה פרסים, ביניהם הפרס לסרט הטוב ביותר, ביגלו הפכה לאישה הראשונה בהיסטוריה שזוכה בפרס הבימוי. "עג'מי" לא זכה בפרס הסרט הזר

08.03.2010, 07:07 | ynet

בפעם השלישית ברציפות, סרט ישראלי יוצא מטקס האוסקר בידיים ריקות: "עג'מי", סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי, הפסיד את פרס האוסקר הזר לסרט הארגנטינאי "הסוד שבעיניים".

במהלך הטקס נרשם רגע היסטורי, כשקתרין ביגלו זכתה בפרס הבימוי על סרטה "מטען הכאב". זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של האקדמיה האמריקנית לקולנוע שאישה זוכה בפרס. ביגלו התמודדה בין היתר מול בעלה לשעבר, ג'יימס קמרון, שהיה מועמד על סרטו שובר הקופות "אווטאר".

ג'ף ברידג'ס זכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על תפקידו כזמר קאנטרי אלכוהוליסט ב-"Crazy Heart". זוהי הפעם הראשונה שבה השחקן הוותיק זוכה באוסקר, אחרי ארבע פעמים בהן היה מועמד ויצא בידיים ריקות. בפרס השחקנית הראשית זכתה סנדרה בולוק ("הזדמנות שנייה"), שגם עבורה זוהי הזכייה הראשונה בפרס. רק יממה קודם לכן, בולוק כיבדה בנוכחותה את טקס פרסי הראזי, שם הוענק לה פרס השחקנית הגרועה ביותר.

עג עג'מי. גם הפעם חוזרים הביתה בלי הפסלון עג

הפרס הראשון שהוענק בטקס האוסקר ה-82, שמתקיים ברגעים אלה בלוס אנג'לס, היה בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר. כצפוי, בפרס זכה כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד" של קוונטין טרנטינו), שזכה לאורך השבועות האחרונים כמעט בכל פרס אפשרי על תפקידו בסרט זה. הקומיקאית ומנחת הטלוויזיה מו'ניק זכתה בפרס שחקנית המשנה על תפקידה כאם המפלצתית ב"פרשס".

הפרס בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר הוענק ל"למעלה" של פיקסאר, שזכה גם בפרס הפסקול המקורי. פרס התסריט המקורי הטוב ביותר הוענק למארק בול על "מטען הכאב", ופרס התסריט המעובד הוענק לג'פרי פלטשר על "פרשס", על פי "Push" של המשוררת האמריקנית ספייר.

הטקס נפתח עם מופע ריקוד ושירה קצר בכיכובו של השחקן ניל פטריק האריס, ומיד אחריו עלו לבמה מנחי הטקס, אלק בולדווין וסטיב מרטין, שפצחו ברצף בדיחות משעשעות שעקצו את המועמדים השונים וגם זה את זה. בין היתר, השניים שלפו משקפי תלת-ממד לאחר שזיהו בקהל את הבמאי ג'יימס קמרון, והפנו את תשומת ליבו של "צייד היהודים" מ"ממזרים חסרי כבוד", כריסטוף וולץ, לעובדה שיושבים סביבו לא מעט ניצודים פוטנציאליים.

בהמשך, השניים הציגו מחווה קומית בכיכובם לז'אנר האימה - או ליתר דיוק, ל"פעילות על טבעית" של הבמאי יליד ישראל אורן פלאי. בקטע נראו בולדווין ומרטין כשהם מצולמים במצלמה ביתית בזמן שנתם וחווים תופעות מוזרות. מיד לאחר מכן, הוקרן קולאז' של קטעים מסרטי האימה הגדולים של כל הזמנים, ביניהם "מלתעות", "פסיכו", "הניצוץ", "ביטלג'וס", "יום שישי ה-13", "ליל המתים החיים", "צעקה", "סיוט ברחוב אלם" ו"תינוקה של רוזמרי".

אווטאר. זכה באוסקר על צילום, אפקטים מיוחדים ועיצוב הפקה, צילום: MCT אווטאר. זכה באוסקר על צילום, אפקטים מיוחדים ועיצוב הפקה | צילום: MCT אווטאר. זכה באוסקר על צילום, אפקטים מיוחדים ועיצוב הפקה, צילום: MCT

מלבד הרגעים הקומיים, שכללו גם את בן סטילר מחופש לאחד מבני הנא'בי של "אווטאר" כשהגיש את פרס האיפור, הטקס סיפק גם כמה רגעים מרגשים: מולי רינגוולד ומתיו ברודריק עלו לבמה להציג קטע מחווה מיוחד לבמאי ג'ון יוז, שהפך את שניהם לכוכבים בשנות ה-80 והלך לעולמו השנה. לאחר שידור הקטע, עלו שחקנים נוספים שכיכבו בסרטי הנעורים הבלתי נשכחים של הבמאי המנוח ונפרדו ממנו.

בהמשך הטקס נערכה המחווה המסורתית ליוצרים ולשחקנים שהלכו לעולמו במהלך השנה האחרונה - ביניהם פטריק סוויזי, ג'ין סימונס, אריק רוהמר, דיוויד קרדין, דום דה-לואיז ובריטני מרפי - על רקע שירתו של ג'יימס טיילור.

השנה, לראשונה מאז שנות ה-40, מתמודדים עשרה סרטים על פרס הסרט הטוב ביותר של השנה, כשלאורך השבועות האחרונים מסתמן כי הקרב האמיתי יתחולל בין "אווטאר", שובר הקופות ושובר השיאים של ג'יימס קמרון, לבין "מטען הכאב" של אשתו לשעבר, קתרין ביגלו.

מלבד שני הסרטים הללו, יתמודדו על הפרס המרכזי שיחתום את הטקס גם "מחוז 9", "ממזרים חסרי כבוד", "יהודי טוב", "הזדמנות שנייה", "למעלה", "לחנך את ג'ני", "פרשס" ו"תלוי באוויר".

הפרסים שהוענקו עד כה

הבימוי הטוב ביותר:

קתרין ביגלו ("מטען הכאב")

פרס השחקן הראשי הטוב ביותר:

ג'ף ברידג'ס ("Crazy Heart")

השחקנית הראשית הטובה ביותר:

סנדרה בולוק ("הזדמנות שנייה")

הסרט הזר הטוב ביותר:

"הסוד שבעיניים" (ארגנטינה)

הסרט התיעודי הטוב ביותר:

"The Cove"

סרט האנימציה הטוב ביותר:

"למעלה"

שחקן המשנה הטוב ביותר:

כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד")

שחקנית המשנה הטובה ביותר:

מו'ניק ("פרשס")

התסריט המקורי הטוב ביותר:

"מטען הכאב" מאת מארק בול

התסריט המעובד הטוב ביותר:

"פרשס" מאת ג'פרי פלטשר

צילום:

"אווטאר"

עריכה:

"מטען הכאב"

אפקטים מיוחדים:

"אווטאר"

עיצוב הפקה:

"אווטאר"

עיצוב תלבושות:

"ויקטוריה הצעירה"

איפור:

"סטארטרק"

הפסקול המקורי הטוב ביותר:

מייקל ג'יאקינו ("למעלה")

השיר המקורי הטוב ביותר:

"The Weary Kind" (מתוך "Crazy Heart")

עריכת סאונד:

"מטען הכאב"

מיקס סאונד:

"מטען הכאב"

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר:

"Logorama"

הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר:

"Music by Prudence"

הסרט הקצר הטוב ביותר:

"The New Tenants"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות