אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיעור הרווח התפעולי של נייר חדרה נשחק ל-1.7% בלבד ב-2009 צילום: גיל נחושתן

שיעור הרווח התפעולי של נייר חדרה נשחק ל-1.7% בלבד ב-2009

זאת, לעומת שיעור רווח תפעולי של 5.2% בשנת 2008. הרווח התפעולי של החברה בשנה החולפת עמד על 15.6 מיליון שקל, לעומת 35.4 מיליון שקל בשנת 2008

08.03.2010, 09:47 | גיל קליאן

נייר חדרה מקבוצת אי.די.בישל נוחי דנקנר מדווחת על שחיקה משמעותית ברווחיות. לפי דוחות החברה לשנת 2009 שמתפרסמים היום (ב'), שיעור הרווח התפעולי של החברה בשנת 2009 עמד על 1.7% בלבד, לעומת 5.2% בשנת 2008. למרות שחיקת שיעור הרווח התפעולי, החברה מדווחת על עלייה בהכנסות וברווח הנקי בשנת 2009.

הרווח התפעולי של החברה בשנה החולפת עמד על 15.6 מיליון שקל, לעומת 35.4 מיליון שקל בשנת 2008. הירידה ברווח התפעולי נבעה הן משחיקת מחירי המכירה והן משחיקה כמותית בניירות אריזה ומחזור, כתוצאה מייבוא נייר אריזה במחירי היצף אשר קוזזה מרישום הכנסות חד פעמיות. תחום הנייר והמחזור עבר להפסד תפעולי של כ-2.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 38.7 מיליון שקל.

הירידה ברווחיות מגיעה למרות עלייה בהכנסות החברה - שרשמו שיפור לעומת שנת 2008 בגלל איחוד תוצאות של חברות בנות. שורת המכירות של נייר חדרה לשנת 2009 הסתכמה ב-892 מיליון שקל - זינוק של 32.4% שנבע מאיחוד החברות.

המכירות המאוחדות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-237.6 מיליון שקל, עלייה של כ-5%, אשר נובעת מגידול במכירות תחום ניירות אריזה ומיחזור וכן מגידול במכירות תחום שיווק צרכי משרד לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בשנת 2009 ב-91.2 מיליון שקל, עלייה של כ-30.8% הנובעת בין השאר משיפור ברווחיות חלק מפעילויות בחברה, רווח חד פעמי מדיבידנד, וצמצום בחלקה של החברה בהפסדים בפעילות החברה בטורקיה. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הרביעי השנה הסתכם ב-21.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של החברה של 10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל החברה, אבי ברנר, שפרש מתפקידו בינואר, קיבל מנייר חדרה שכר של כ-4.6 מיליון שקל בשנת 2009.

צביקה לבנת, יו"ר הדירקטוריון של קבוצת נייר חדרה, מסר בהודעת החברה כי "במהלך שנת 2009 השקיעה קבוצת נייר חדרה מאמצים רבים בפיתוח מוצרים חדשים ובפתיחת שווקים חדשים על מנת להתאים את הפעילות להיקף הייצור החדש ולמגמות בינלאומיות חדשות בענף הנייר. פיתוח של טכנולוגיות חדשניות והעצמת הידע הקיים תומכים בקידום התוכניות האסטרטגיות, במטרה להוביל את החברה להמשך צמיחה".

תגיות