אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אפסילון: "חברות עם הון עצמי שלילי שהייתי בטוח שנכחדו, חוזרות ומבקשות להנפיק" צילום: יובל חן

מנכ"ל אפסילון: "חברות עם הון עצמי שלילי שהייתי בטוח שנכחדו, חוזרות ומבקשות להנפיק"

במסגרת כנס הנפקות שקיים E&Y דנו באילו חברות יכולות לצאת להנפקה ואילו לא. שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות: "צריך להסתכל על הצד המהותי. בהנפקה ראשונית צריך לבדוק אם החברה בכלל מתאימה להיות ציבורית"

08.03.2010, 11:33 | רחלי בינדמן

במסגרת כנס הנפקות בישראל שאירגן משרד ארנסט אנד יאנג בשיתוף עם משרד עו"ד מישל אוחיון ושות' התקיים פאנל בנושא תהליך ההנפקה.

שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות: "צריך להסתכל על הצד המהותי. בהנפקה ראשונית צריך לבדוק אם החברה בכלל מתאימה להיות ציבורית, זה תלוי בגודל החברה, סוג הפעילות ויכולת החברה לשאת בעלויות הציבוריות. סוגיה נוספת היא מבנה ההנפקה והאם יש לחברה אסטרטגיה ממוקדת שיודעת לאן הולך הכסף שתגייס. חברה שאינה יודעת לאן הולכת היא כמו קברניט בספינה במשבר. חייב להיות לה דו"ח ברור של מקורות ושימושים".

"המנכ"ל צריך להוביל את ההנפקה. רוב המשקיעים לא מצליחים לקרוא תשקיף עב הכרס ולכן חשוב שהמנכ"ל יציג את האסטרטגיה של החברה במצגות למול המשקיעים", מוסיף עוד.

עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון: "למרות שרשות ני"ע ממליצה לפשט את התשקיפים אני דוקא כן רוצה תשקיף מפורט, אני רוצה לדעת כל מה שקורה בחברה ברמת פירוט מקסימלית. מבחינתי העובי של התשקיף זה פקטור חסר משמעות אלא שהחברה תחשוף את כל עסקיה עד הפרט האחרון".

עוד הוסיף: "בימים האחרונים אנחנו רואים גל הנפקות חדש. אם נשווה את החברות שהנפיקו לפני שנה לעמת אילו שמנפיקות עכשיו, האיכות שונה בתכלית והרבה פחות גבוהה. בימים אלו אני מקבל דפי הנפקה, שולחים רק כריכה, אפילו לא את התשקיף עצמו. חלק מהחברות הייתי בטוח שנכחדו והנה הן חזרו ומופיעות לי מול העיניים, חברות עם הון עצמי שלילי שמנסות לשכנע אותי שיהיה בסדר.

אזולאי סיכם: "אנחנו סובלים מזיכרון קצר מאוד, המדדים עולים בצורה חזקה וזה משכיח מהמשקיעים את מה שקרה ממש לפני כמה חודשים. לפני שנה הן לא העיזו להנפיק, אלא רק חברות חזקות כמו גזית גלוב והנה הזיכרון הקצר חוזר בשנית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות