אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: נפילה של 32% במסירות הרכב הדו גלגלי בפברואר

פרסום ראשון: נפילה של 32% במסירות הרכב הדו גלגלי בפברואר

במהלך פברואר נמסרו 776 כלי רכב דו גלגלי, לעומת 1,177 אופנועים וקטנועים שנמסרו בינואר. בראש טבלת המסירות: סאן יאנג

08.03.2010, 16:32 | שרון ביידר

שוק הרכב הדו גלגלי מתקשה להתאושש מעליית מחירי הביטוח שנכנסה לתוקף בחודש נובמבר 2009. בחודש פברואר נמסרו 776 כלי רכב דו גלגלי בלבד - מספר המהווה ירידה של כ-32% לעומת חודש ינואר שבו נמסרו 1,177 אופנועים וקטנועים. כך עולה מנתוני מסירות הרכב הדו גלגלי שהגיעו ל"כלכליסט" מאיגוד לשכות המסחר.

ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה המספר מהווה ירידה בשיעור דומה של כ-32% - בחודש פברואר 2009 נמסרו 1,137 כלי רכב דו גלגלי. הירידה במסירות בחודש פברואר באה למרות סימנים של אופטימיות בחודש ינואר האחרון, לאחר שהרבעון האחרון של 2009 היה רבעון קשה מאוד לענף. גורמים בשוק הרכב הדו גלגלי מעריכים שהעלייה בביקושים בחודש ינואר נבעה מהזמנות של לקוחות שדחו את הרכישה על מנת שכלי הרכב הדו גלגלי שירכשו יירשמו בשנת הדגם החדשה. בנוסף, מעריכים גורמים בשוק הרכב הדו גלגלי כי חלק גדול מהמסירות הוא של כלים שלא נמכרו ללקוחות אלא נרשמו כיד ראשונה על שם היבואנים, לאחר שהכלים ישבו במחסני היבואנים יותר משנה.

שוק הרכב הדו גלגלי נשלט באופן מוחלט על ידי שתי יבואניות. הראשונה - מטרו מוטור - עם נתח שוק של 46.8% בחודשיים הראשונים של 2010, רשמה בחודש פברואר ירידה של 24% עם 395 מסירות. נתח השוק של עופר אבניר, יבואנית האופנועים השנייה בישראל, עמד בחודשיים הראשונים של 2010 על 44.8%, והיא רשמה בחודש פברואר ירידה של 38.5% במסירות לעומת חודש ינואר עם 333 מסירות.

את נתח הארי של שוק הרכב הדו גלגלי ממשיכים לתפוס קטנועים המיוצרים בטאיוואן - כ-78% בחודש פברואר. המותג שממשיך להוביל את טבלת המסירות הוא סאן יאנג, עם 329 מסירות בפברואר. המותג השני הוא קטנועי קימקו עם 279 מסירות בפברואר.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
זה רע למדינה ועוד יותר לאזרחים למי שעדיין לא יודע
מדוע רע הנה התשובה. 1. ממשיכים "לבלות" בפקקים. 2. בזבוז זמן עבודה, בזבוז דלק וזיהום אויר. 3. פטורי עובדים בעסקים הקטנים והבינוניים שנפגעים מכך. 4. אזרחים ונהגים עצבניים יותר, חולים יותר ועייפים יותר, כך עושים יותר תאונות דרכים. 5. הכלכלה לא מצליחה להתרומם כיוון שנהגים רבים נמצאים ברכב במקום בעשייה ועסקים. 6. כבישים רבים נהרסים עקב העומס הרב וכסף רב שהושקע בהם יורד לטמיון. האם כל זה לא מספיק על מנת להסביר מדוע זה רע לכולנו, לא רק ליבואנים. חבל שראש הממשלה ושרים אינם חושבים כך ונותנים יד לשר האוצר ופקידיו לעשות מה שעולה בראשם
קובי , פתח תקווה  |  08.03.10
9.
הקטנועים הם כלי התחבורה של התפרנים.
הקטנועים הם כלי התחבורה של התפרנים. ובישראל אין ציפיות מהשלטון שבאמת ידאג לאינטרסים של המדינה או של קהילות שלא מאוגדות פוליטית.. קבוצה בעלת כוח פוליטי שורדת. השאר לא נחשבים. מה זה חשוב זיהום אויר, פקקים, הוצאות דלק, ובודאי האפשרות לתת לצעירים ולבעלי הכנסות נמוכות להיות ניידים. ולאלו שמודאגים מהאנטרס של חברות הביטוח. יש פתרון . כל תאונה שבעל רכב אשם בה ישלם הפוגע השתתפות עצמית באחוזים גבוהים.
איש חושב  |  08.03.10
לכל התגובות