אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תקציר מנהלים: אלכס גלעדי צילום: יהונתן שאול

תקציר מנהלים: אלכס גלעדי

בן 68. נשיא קשת, סגן נשיא NBC ספורט וחבר הוועד האולימפי הבינלאומי. כחבר הוועד ליווה בשבוע שעבר עוד אולימפיאדת חורף אל סיומה, וכבכיר ב־NBC היה שותף להישג של צפיית שיא במשחקים בטלוויזיה - אבל גם להפסדי ענק. כעת הוא מפנה את מאמציו לאולימפיאדה שתתקיים בעוד שנתיים וחצי בלונדון

11.03.2010, 09:22 | אוריאל דסקל

1. הרייטינג של משחקי החורף בוונקובר שבר שיאים בארצות הברית ובקנדה, ובכל זאת דיווחו ב־NBC, ששידרה את המשחקים בארצות הברית, על הפסד של יותר מ־250 מיליון דולר. כיצד זה קרה?  

"ההסבר פשוט: הרכישה היתה בסכום גבוה מדי. NBC שילמה 2 מיליארד דולר עבור זכויות שידור המשחקים האולימפיים בוונקובר ובלונדון עוד לפני שהעולם נקלע למשבר הכלכלי. הרייטינג, אגב, היה גבוה בעיקר בזכות טכנולוגיית ה־HD שמאפשרת לראות הרבה יותר טוב את המשחקים".

אלכס גלעדי אלכס גלעדי אלכס גלעדי

2. אומרים שלקראת המכרז הבא על זכויות השידור לאולימפיאדות סוצ'י 2014 וריו דה ז'נרו 2016 צפויה ל־NBC תחרות קשה מול כמה גורמי שידור שמעולם לא היו במעגל של משדרי האולימפיאדה. 

"גם NBC וגם ESPN מעוניינות מאוד באולימפיאדות הבאות, אבל הן גם לא מעוניינות להפסיד כסף. האולימפיאדה בסוצ'י, רוסיה, שתשודר בשעות לא שעות מבחינת הצופה האמריקאי, לא אטרקטיבית, אבל ריו דה ז'נרו מושלמת, ובסופו של דבר ההצעה תהיה כוללת.

"בתור בעל ניגוד אינטרסים ברור ומוצהר (כבכיר גם ב־NBC וגם בוועד האולימפי), אני מנוע מלשבת במשא ומתן, אבל אני יכול לומר שעדיין ייתכנו שינויים בהליך מכירת זכויות השידור. מה שבטוח זה שהוועד יחכה עם המכרז עד ל'פיק' של הכלכלה. הכלכלה בארצות הברית עדיין במשבר עמוק, ועולם הטלוויזיה לא מתחזק במיוחד".

3. לא רק שעולם הטלוויזיה לא מתחזק, נראה כי יותר ויותר תכנים עוברים לאינטרנט. איך מתמודדים עם זה?

"כל המדיה החדשה יפה מאוד ומשדרים בה הרבה, אבל האינטרנט היא מילה יפה שלא מביאה כסף. 90% מההכנסות עדיין מגיעות מארבע שעות השידור בפריים טיים של הטלוויזיה. באופן כללי, אגב, במשחקי הקיץ יש לאינטרנט תפקיד משמעותי יותר מאשר במשחקי החורף, כי בקיץ יש 5,000 שעות ספורט ובחורף יש רק 800 שעות".

4. במבט קדימה ללונדון 2012 מדברים עכשיו הרבה על ניפוח תקציבי של המשחקים ופגיעה בציבור משלמי המסים הבריטי.

"זה קשקוש מוחלט, ניפוח של עיתונאים שחייבים למכור עיתונים. הרי מדובר על תקציב בנייה של 9.3 מיליארד ליש"ט שמופנה להקמת עיר חדשה לגמרי במזרח לונדון ולהשקעה בתשתיות, בגשרים, בתחבורה ובדברים שיישארו שם גם עוד 150 שנה. וחוץ מזה, מה זה 9.3 מיליארד ליש"ט עבור מדינה שהתמ"ג שלה הוא יותר מטריליון ליש"ט?!".

5. נכון לרגע זה, איך עומדת הוועדה המארגנת של המשחקים בלונדון במשימות?

"כרגע הכל נמצא בשלב הבנייה, ולונדון עומדת בכל היעדים. הוועדה המארגנת בלונדון היא כנראה אחת הטובות ביותר בכל הזמנים, ואם הכל יתקדם כצפוי נראה שההישג הגדול ביותר שלה יהיה בכך שתקציב המשחקים עצמם, 2.2 מיליארד ליש"ט, יהיה מאוזן. זה בעיקר בזכות העובדה שהם הצליחו לשווק את המשחקים בצורה מוצלחת ביותר וגייסו מעבר למצופה מספונסרים".

6. אולימפיאדת החורף בקנדה החלה בצורה קשה ביותר עם מותו של גולש גיאורגי, מחסור בשלג ופשלות בטקס הפתיחה, אבל בסופו של דבר היא הוכתרה כאולימפיאדת "הקאמבק". איך אתה מסכם אותה?

"ארבעת הימים הראשונים היו אכן קשים מאוד, אבל הקנדים התעשתו ומצאו פתרונות הרקוליאניים ממש לבעיית מיעוט השלג - הם הביאו שלג מאיפה שיש והניחו אותו על חבילות של קש, כדי לרכך נפילות מסוכנות של ספורטאים. כל התחרויות התקיימו למרות קשיי מזג האוויר, ובסופו של דבר הקאמבק נבע מכך שהצופים הצעירים גילו עניין בענפי הספורט החורפיים, בעיקר בתחרויות הסנובורד.

"במקביל, אגב, ראינו גם דעיכה ברייטינג של ההחלקה האמנותית - שבאופן מסורתי היה אחד הענפים מושכי הרייטינג ביותר. אין לזה עדיין הסבר ברור, אבל כנראה שמדובר בהשפעת הצופים הצעירים שמעדיפים את המהירות. אנחנו רואים, למשל, עלייה ברייטינג של המירוצים המהירים בהחלקה על הקרח. את העלייה ברייטינג של משחקי ההוקי אנחנו מייחסים לטכנולוגיית ה־HD, ששיפרה את חוויית הצפייה בהוקי. אם פעם היה קשה לעקוב אחרי הפאק (הדיסקית של ההוקי), אז היום הרבה יותר קל".

7. שבוע אחרי טקס הסיום של ונקובר אתם כבר עובדים על לונדון?

"לא, עכשיו הגיע הזמן למנוחה קצרה. האולימפיאדה היא מאמץ עליון של כל מי שמעורב בה - מהמלצר במסעדה המקומית, דרך הספורטאים ועד נשיא הוועד האולימפי. מדובר במאמץ עליון של המין האנושי. אחרי מנוחה קצרה, נמשיך הלאה".

לכתבות נוספות במוסף "כלכליסט" לחצו כאן

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות