אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ג'ון לנדאו: "עשיית סרט דומה לתהליך פיתוח תוכנה"

מפיק הסרט זוכה האוסקר אווטאר אמר בכנס של חברת מטריקס המתקיים היום בשיתוף עם "כלכליסט": "כמפיק אני חייב להאמין שאני יכול לבצע את הבלתי אפשרי". הכנס מועבר בשידור חי באתר "כלכליסט"

14.03.2010, 11:01 | ענת ציפקין

"ללא מסורת היינו עדר של כבשים, אך ללא חדשנות נהיה מתים". בציטוט זה של וינסטון צ'רצ'יל פתח את דבריו ג'ון לנדאו, מפיק הסרט אווטאר, בכנס שיווק רב ערוצי של מטריקס בשיתוף "כלכליסט".

ג'ון לנדאו מנער שליחויות למפיק על בחמש שנים לתעשיית הסרטים נכנס לנדאו בגיל 22 בתפקיד זוטר של נער שליח, ומאז התקדם במהירות. שנתיים אחרי שנכנס לתחום קיבל הזדמנות ראשונה להיות אחראי על הפוסט פרודקשן לכתבה המלאה

לדברי לנדאו, כבר לפני כמה עשרות שנים "חזו" לא מעט את מותה של תעשיית הסרטים בהוליווד, אך המציאות מאז כבר הוכיחה אחרת. "מה שהחזיק את התעשייה שלנו בחיים וקידם אותה, היא החדשנות, ובכך תעשיית הסרטים אינה שונה מתעשיות אחרות בעולם. החדשנות מובילה את כולנו. היא שם נרדף להצלחה, היא מבדילה בינינו לבין אחרים. היא מאפשרת לנו לשווק ללקוח את המוצר שלנו באופן שעולה על הציפיות המוקדמות שלו".

משכך, אומר לנדאו, על המפיק להיות כולו מלא בתשוקה לטכנלוגיה."הוא חייב לדחוף את הגבולות קדימה, הרבה מעבר למה שנדמה לו שאפשר להגיע. בתעשיית הסרטים המפיק חייב לשלב את הטכנולוגיה עם היכולת להעצים את הצוות שעובד איתו ולבצע את המשימות המורכבות ביותר. אחת המשימות המורכבות ביותר של מפיק היא לאזן בין הצורך של הבמאי לספר את הסיפור, ולבצע את מה שהוא רוצה במדויק. עליו להבין במדוייק את מה שהצוות הטכני רוצה לבצע. הוא חייב למצוא דרך להוביל את האנשים, להביא את היצירתיות והחדשנות לאופטימיזציה, ולהיות אחראי לעמידה ביעדי התקציב של הסרט."

לנדאו מוסיף שכשהוא מעסיק אנשי צוות חדשים לסרט, הוא לא מחפש את אותם אלו שינוחו על זרי הדפנה של הצלחות קודמות שלהם. "אבקש את אלה שלא מפחדים לנסות, שלא מפחדים ליצור, שמוכנים לדחוף את הגבולות הטכנולוגיים של מה שמותר קדימה."

לדבריו, הקריירה שלו היתה רצופה בתשוקה לטכנולוגיה, "אני עובד על הקצה, אני רוצה כל הזמן לפתור בעיות שאף אחד לא פתר לפני. כמפיק אני חייב להאמין שאני יכול לבצע את הבלתי אפשרי". לנדאו מספר כי שיתוף הפעולה עם ג'ון קמרון גרם לו להאמין ששניהם יכולים לייצר את מה שיירצו.

 

תעשיית הסרטים דומה לפיתוח תוכנה

 

"תעשיית הסרטים די דומה לתהליך פיתוח תוכנה", אמר ג'ון לנדאו. "סרטים זה כמו תוכנה וככל שאנו נוקטים בגישה יותר דיגיטלית כך זה הופך לדומה יותר. בפרויקט האחרון שלנו, אווטאר, רמת המורכבות ביצירת הסרט הייתה ממש כמו פיתוח תוכנה".

על פי לנדאו "מפיק צריך להוביל את הצוות שלו במסלול לפתרון מוצלח. צריך ליצור אווירה שמעודדת יצירתיות וחדשנות. אני אישית תמיד אהבתי טכנולוגיה ופתרון בעיות מורכבות שדורש חדשנות ופריצות דרך."

לנדאו הוסיף כי "כמפיק אתה חייב להאמין שאתה יכול לעשות את הבלתי אפשרי. זה נכון במיוחד עם ג'יימס קמרון - הוא כותב את התסריט ללא התחשבות במה אפשרי ומה לא". 

 

"כמפיק אתה חייב להאמין שאתה יכול לעשות את הבלתי אפשרי". לנדאו וכוכבי שובר הקופות, צילום: אי פי אי "כמפיק אתה חייב להאמין שאתה יכול לעשות את הבלתי אפשרי". לנדאו וכוכבי שובר הקופות | צילום: אי פי אי "כמפיק אתה חייב להאמין שאתה יכול לעשות את הבלתי אפשרי". לנדאו וכוכבי שובר הקופות, צילום: אי פי אי

 

ג'ון לנדאו, מפיק "אווטאר", הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים, הוא הדובר המרכזי בכנס "שיווק רב־ערוצי" שעורכת היום, לראשונה בישראל, חברת מטריקס בשיתוף עם "כלכליסט" במרכז הירידים בתל אביב. במסגרת הכנס יוצגו שיטות מדידה למידת ההצלחה של אמצעי השיווק השונים, וכן דוגמאות וכלים פרקטיים המאפשרים לארגון למקסם את התקשורת עם לקוחותיו, בין היתר באמצעות שימוש במיגוון הערוצים שבהם לקוחות הארגון נמצאים (אינטרנט, סלולר, רשתות חברתיות, מערכת ניהול קשרי לקוחות ועוד).

לנדאו תיאר את סוד הצלחתו של אווטאר בראיון בלעדי למוסף "כלכליסט" שפורסם בסוף השבוע האחרון.  ב"אווטאר" הושקעו משאבים עצומים בפיתוח שלל המוצרים הנלווים לסרט: ממשחק לאייפון, שפותח במקביל לצילום הסרט, ועד שיתוף פעולה רחב עם מקדונלד'ס, שבמסגרתו פיתחו יחד צעצועים, משחקים ותחרויות המבוססות על טכנולוגיית "אוגמנטד ריאליטי". שיתופי פעולה נוספים נערכו עם חברות כמו LG, שמכרה טלפונים עם הטריילר של הסרט.

"כל הפעילויות האלה תרמו המון", אומר לנדאו. "לסרט יש אפשרות להגיע למיליונים, אבל לסלולר ולאינטרנט יש דרך להגיע למיליארדי אנשים, ואנחנו צריכים לנצל את זה לטובת התעשייה שלנו. אני לא חושב שהצלחנו לעכל עד כמה מהר הכל קרה הודות לכך. כל תעשיית הבידור היום לא יכולה להצליח במידה מספקת אם נשארים בממד אחד בלבד. צריך להסתכל על זה בצורה הרחבה ביותר ולשלב את כולם. זו הדרך הטובה ביותר לחשוף כמה שיותר אנשים לכל העולמות שיצרנו סביב הסרט".

בכנס ישתתפו גם פאנל מומחים שתנחה עורכת "כלכליסט", גלית חמי. הפאנל ידון באמצעי השיווק השונים ובמידת האפקטיביות של כל אחד מהם. כמו כן ישתתפו בו סיגל שילוני מקבוצת שטראוס, עופר חברוני משירותי בריאות כללית, רות קלנר עקרון מדואר ישראל, רן גוראון מבזק ותמר יסעור מבנק לאומי.

את הכנס יחתום יונתן אדירי, יועץ בכיר לנשיא המדינה, בהרצאה על הצלחה ושרידות בעידן של מהפכה מתמדת. אדירי הוא נשיא המחזור המייסד של אוניברסיטת Singularity, מייסודן של גוגל וסוכנות החלל האמריקאית נאס"א, העוסקת בעתידנות, טכנולוגיות חדשות והתפתחות טכנולוגית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות