אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לטוס כחול־לבן: חוק הספורט המוטורי אושר, הנהגים מחממים מנועים

לטוס כחול־לבן: חוק הספורט המוטורי אושר, הנהגים מחממים מנועים

אחרי שנים שהמדינה העלימה עין מתופעת המירוצים, כעת כל נהג יכול להתחרות בקטגוריית החובבים - בתנאי שהוא עובר הכשרה ויש לו מכונית מתאימה. "כלכליסט" מציג ארבעה דגמים שאיתם אפשר יהיה לחרוך צמיגים על המסלול

15.03.2010, 10:29 | תומר הדר

בשבוע שעבר יכלו חובבי הספורט המוטורי בישראל לנשום לרווחה: לאחר עשור של דיונים אישרה ועדת התרבות והספורט את תקנות הספורט המוטורי. המשמעות: ניתן יהיה לערוך בישראל מירוצי מכוניות מקומיים ובינלאומיים. התקנות אמנם טרם אושרו במלואן, ותידרש עוד כחצי שנה עד ליישומן, אבל אין ספק שמדובר בהתקדמות מבורכת לחובבי נהיגה.

יש עוד סוגיות שצריכות להיפתר לפני שהמירוץ הרשמי הראשון יוצא לדרך, כמו הסדרת פעילותן של עמותות המירוצים השונות וקביעת תוכנית הכשרה לנהגים שתעמוד בתקנים המחמירים של ארגון המירוצים הבינלאומי (FIA). הבשורות הרעות הן שאנחנו לא צפויים לראות על מסלולי הארץ את מיכאל שומאכר, אלוף העולם בדימוס, שהודיע לאחרונה על חזרתו למירוצי פורמולה 1. גם אליפות העולם בראלי, שנקראת WRC ונערכת בקפריסין ובירדן, אינה אמורה להתקיים בישראל בשנים הקרובות. מה שמשאיר אותנו עם מירוצי חובבים בלבד. וכעת הבשורות הטובות: כל נהג מירוצים חייב להתחיל מלמטה, בקטגוריות החובבים, ואלה ייפתחו כבר השנה לנהגים ישראלים. מלבד רישיון מירוצים כדי להתחרות, צריך כמובן גם מכונית מתאימה.

למרות האיסור הגורף על עריכת מירוצי מכוניות בישראל, בשנים האחרונות הגיעו ארצה שלל מכוניות שיכולות לעלות למסלול המירוצים לאחר הכנה מתאימה. מקצה השיפורים הטכני כולל התקנת שלל אביזרי בטיחות לנהג: כלוב הגנה במקרה של התהפכות, רתמת חגורות בתקן למירוצים, מערכת לכיבוי שריפות והחלפת כיסא הנהג.

המכוניות הבסיסיות ביותר עולות כמה עשרות אלפי שקלים בלבד. דווקא להן, מקצה השיפורים הטכני שנדרש כדי לעמוד בתקן המירוצים הבינלאומי עשוי להיות יקר. ועדיין המחיר הסופי לנהג המירוץ החובב, בייחוד אם הוא מתחלק על מספר שותפים החולקים את התחביב, עשוי להיות נמוך יותר מזה של מכונית מנהלים חדשה.

סיטרואן C4 בגרסת WRC, במירוץ שטח במקסיקו בשבוע שעבר. גם לישראל יש פוטנציאל למירוצים בינלאומיים, צילום: רויטרס סיטרואן C4 בגרסת WRC, במירוץ שטח במקסיקו בשבוע שעבר. גם לישראל יש פוטנציאל למירוצים בינלאומיים | צילום: רויטרס סיטרואן C4 בגרסת WRC, במירוץ שטח במקסיקו בשבוע שעבר. גם לישראל יש פוטנציאל למירוצים בינלאומיים, צילום: רויטרס

 

פיז'ו 106 ראלי  - שומאכר למתחילים

קטגוריה: GROUP N

מחיר כולל עלויות הכנה למכונית מודל 1997: 50 אלף שקל

גרסת הראלי של פיז'ו 106, שיובאה לישראל בשנים 1994–1998, יועדה במיוחד לחובבי ספורט מוטורי, שלמרות הארנק המכווץ רצו לעלות למסלולי המירוצים. בניגוד לגרסאות הספורט האחרות של ה־106, XSI ו־GTI, הראלי הגיעה לאולם התצוגה כשהיא מופשטת כמעט לחלוטין מאביזרי נוחות, כמו מזגן וחלונות חשמל, כדי להפחית ממשקלה. על פי חוקי ה־FIA לקבוצה N, ניתן לשנות את המתלים של הראלי ואת מחשב המנוע כדי לחלץ ממנה עוד כמה כוחות סוס.

מאזדה MX5 - יכולת הנהיגה קובעת

קטגוריה: מירוצי CUP

מחיר כולל עלויות הכנה למכונית מודל 2003: 160 אלף שקל

בארצות הברית נחשבים מירוצי CUP פופולריים מאוד, בייחוד בקרב נהגים חובבים שמתחרים בסופי שבוע. העיקרון מאחורי ה־CUP: המתחרים מופיעים למירוץ עם מכוניות מאותו דגם, שבו מותר להכניס מקצה שיפורים מוגבל ומוגדר מראש. המנצח נקבע רק לפי כישורי הנהיגה, ולא מי שנהנה מיתרון כוח או מתלים עדיפים. החוסן המכני של ה־MX5 מאפשר לנהגים לשוב מדי שבוע למסלול בלי להוציא סכומי עתק במוסך.

מאזדה MX5 מאזדה MX5 מאזדה MX5

מיצובישי פאג'רו קינג - חיית שטח מדברית

קטגוריה: מירוצי ראלי רייד T2

מחיר כולל עלויות הכנה למכונית מודל 2002: 200–250 אלף שקל

לא כל מירוצי המכוניות מתקיימים על מסלולים סגורים. חלקם מתקיים בשטח ומיועד לחובבי ג'יפים. מירוצי ראלי רייד נערכים על פני מאות קילומטרים וההשתתפות בהם דורשת, נוסף על יכולת נהיגה מהירה, גם כושר ניווט. במירוץ משתתפות מכוניות מירוץ מקצועיות ורכבי T2, המבוססים על גרסאות כביש סדרתיות - כמו מיצובישי פאג'רו קינג קצר עם מנוע טורבו דיזל בנפח 3.2 ליטרים, שמצטיין בנסיעה מהירה בשטח.

מיצובישי פאג מיצובישי פאג'רו קינג מיצובישי פאג

 

סובארו אימפרזה - אלופת הראלי הבינלאומית

קטגוריה: GROUP N

מחיר כולל עלויות הכנה למכונית מודל 2006: 200–250 אלף שקל

 

מאז שנות השמונים מקפידה סובארו להשתתף באליפות העולם במירוצי ראלי. דגם WRC של האימפרזה אף זכתה במשך שנים במירוצים אלו. האימפרזה WRC, שמחירה עשוי להגיע למיליוני שקלים, נמצאת מחוץ לתחום, אך האימפרזה הסדרתית מדגם STI ניתנת להסבה למירוצים ובעלת מחיר סביר. המפרט הטכני כולל מנוע בנפח 2.0 ליטרים בעל מגדש טורבו שמפיק כ־270 כוחות סוס, מתלים שמסוגלים לספוג זעזועים מסיביים, ומערכת הנעה כפולה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
שוב שלום מיכאל תגובה ל.3
כמו שאתה עברת קורס לפי דעתי כל מי שיעלה למסלול המרוצים גם יעבור את אותו הקורס (בזה אני בטוח כי זה מה שחברות הביטוח ידרשו כדי לבטח את אותם נהגים) אתה אומר שהמודעות שלך עלתה זה מה שאני אמרתי בתגובה ה הראשונה שלי זה אומר שאנו מסכים על אותו הדבר או שלא הבנתי נכון?
אייפון  |  16.03.10
6.
למס' 1, אחרי מירוץ אמיתי התחושה הפוכה לגמרי
אחרי רכיבה / נהיגה אמיתית וסוחטת זיעה במשך כמה שעות טובות, אני בד"כ חוזר הבייתה במהירות נמוכה ב 20% מהמהירות בה נהגתי למסלול. האדרנלין כבר ירד וכל מה שיש זה חיוך ענק ועייפות גדולה, וזה לא משנה אם אני עושה את זה על אופנוע או רכב, התחושה זהה.
רוכב שטח  |  15.03.10
לכל התגובות