אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות בשוק החלב: יטבתה משיקה מוצרים חדשים

התחרות בשוק החלב: יטבתה משיקה מוצרים חדשים

החל מהשבוע תחל החברה בשיווק של חלב טבעי עם 3.7% שומן וחלב מועשר בוויטמינים בשקית

15.03.2010, 16:37 | מיכל תוסייה כהן

התחרות בשוק החלב הולכת וגוברת. מנכ"ל יטבתה, ינון ניר, הודיע על מהלך אסטרטגי חדש - החל מהשבוע החברה תתחיל לשווק למדפים שני מוצרים חדשים: חלב טבעי (3.7% שומן) וחלב מועשר בוויטמינים בשקית.

במהלך הושקעו כ- 4 מיליון שקל, ולדברי ניר הוא צפוי להגדיל את נתח השוק של יטבתה בשוק החלב, העומד על כ-6 מיליארד שקל, מ-11% ל- 15% על חשבון המתחרות תנובה וטרה. כמו כן צופה ניר כי המהלך יגדיל את נתח השוק של יטבתה בשוק החלב הניגר (חלב לשתייה),העומד על 1.4 מיליארד, בכ- 40%.

ביטבתה מדווחים כי מאז האיחוד עם שטראוס בשנת 1997 (שטראוס מחזיקה ב- 50% מיטבתה), החברה צמחה פי ארבע במכירות, מ- 100 מיליון ל- 400 מיליון שקל.

טרם ביצוע המהלך נערכו ביטבתה מחקרים שהצביעו על כך שהצרכנים הישראלים מושפעים ממגמת הבריאות בעולם, במסגרתה הם מחפשים לקנות מוצרים טבעיים לחלוטין, או כאלו המועשרים בוויטמינים. לכן החליטו בחברה לצאת מחד במוצר של חלב עם אחוז שומן זהה לחלב טבעי - 3.7%, ומאידך לצאת לשוק עם שקית של חלב מועשר בוויטמינים, שתאפשר לצרכנים לרכוש חלב בעל ערך מוסף במחיר נמוך יותר מאשר החלב בקרטון. בחברה מציינים כי לחלב המועשר בשקית חיי מדף ארוכים של 18 יום לעומת 12 יום אצל המתחרים.

יטבתה היא הראשונה בישראל לצאת עם חלב מועשר בשקית, אך בגזרת החלב הטבעי נמצאת המתחרה תנובה עם מוצר דומה.

ההחלטה של יטבתה להרחיב את סל המוצרים בשוק החלב הניגר היא בראש ובראשונה כלכלית. שני המוצרים יכולים לנפק ליטבתה רווח גבוה יותר מאשר מכירת חלב רגיל, שכן מחירם אינו נתון לפיקוח של המדינה. לדברי ניר, יטבתה גילתה מזמן כי הרווח האמיתי טמון בשוק החלב המועשר, המוערך בכ- 230 מיליון שקל, "וכיום מחלבת יטבתה מובילה בסגמנט החלב המועשר עם 54.5% מהשוק".

המהלך של יטבתה בשוק החלב הניגר מגיע כשנה אחרי מהלך אסטרטגי משמעותי אחר של החברה, במסגרתו השיקה לראשונה בקבוקוני שוקו במארז משפחתי. במהלך,שדרש בניית קו ייצור חדש, הושקעו כ-6מיליון שקל והוא העלה את נתח השוק של יטבתה בתחום השוקו מ- 61% ל- 65%.

תגיות