אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - המלצה: בדיקות קרינה לכל המכוניות

בלעדי ל"כלכליסט" - המלצה: בדיקות קרינה לכל המכוניות

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לבדוק קרינה אלקטרומגנטית בכל כלי הרכב, נוסף על ההמלצה לבדיקת הקרינה הבלתי מייננת במכוניות היברידיות. הרף המרבי נקבע על 2 מיליגאוס ל־24 שעות

16.03.2010, 06:59 | שרון ביידר

המלצות המשרד להגנת הסביבה בנוגע לפליטת הקרינה הבלתי מייננת ממכוניות היברידיות צפויות להתרחב ולכלול גם המלצה שתזהיר מקרינה אלקטרומגנטית בכל הרכבים.

לדברי גורמים בתחום, המשרד להגנת הסביבה צפוי לקבוע את הרף המרבי לפליטת קרינה על 2 מיליגאוס ל־24 שעות, בדומה לרמת הקרינה המותרת בארונות חשמל.

למרות ההמלצה הגורפת, המשרד להגנת הסביבה אינו צפוי לפרסם את רמת הקרינה הממוצעת הנפלטת מכל דגם של מכונית, אלא רק להתייחס לרף המרבי של פליטת קרינה.

הפתרון שמתכוונים להציע במשרד להגנת הסביבה לנהגים שמודאגים מרמת הקרינה הוא ללכת ולבצע בדיקת קרינה פרטית.

למעשה, במשרד להגנת הסביבה צפויים לקבל את מסקנותיהן של בדיקות הקרינה העצמאיות שערכו יבואני הרכב, שתוצאותיהן מוכיחות, לטענתם, שרמת הקרינה במכוניות היברידיות נמוכה או זהה לרמת הקרינה של מכוניות נוסעים רגילות.

גורם המקורב לאחת היבואניות אמר ל"כלכליסט" שהמשרד לאיכות הסביבה בחר במקרה הזה "לרדת מהעץ" ולא ליצור תווית שאומרת "מכוניות היברידיות גורמות לסרטן". מהמשרד להגנת הסביבה לא התקבלה תגובה.

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
יש שתי אופוציות !
1- כפי שרשות המסים קיטלגה את דרגות זיהום האוויר במס ירוק מ- 1 ועד 15 .כך יעשה לכל דגם מה רמת הקרינה בכל דגם ביחס לתקן ,כל אזרח יבחר את הסוג הרצוי . 2- לספק לכל בעל רכב היברידי / חשמלי קולט קרינה אשר יכול לבדוק ולצבור את כמות הקרינה הנפלטת ברכב לצורך מעקב ופיקוח ,כך שיהיה ניתן לבצע מדידות ומחקר על הקרינה ומשפעים סיבבתיים . לסיכום אנו חיים לצד הקרינה וחייבים להבין שהפכה חלק מחיינו ,יש צורך לדעת להתגונן באמצעות סיכוך אזורים פולטי קרינה זה סוד העניין .
שמעון  |  16.03.10
לכל התגובות