אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם פייסבוק אכן עקפה את גוגל בארה"ב? צילום מסך: facebook.com

האם פייסבוק אכן עקפה את גוגל בארה"ב?

על פי נתוני חברת המחקר Hitwise, הרשת החברתית הפכה לאתר הפופולרי ביותר בקרב הגולשים האמריקאים. אולם אם מחשיבים את יוטיוב כחלק מאתרי גוגל מתברר שפייסבוק ניצבת במקום השלישי

16.03.2010, 10:20 | עומר כביר

חברת מדידת הגלישה Hitwise פרסמה נתונים שלפיהם פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא מהיום גם האתר הפופולרי ביותר בארה"ב. ואולם, בדיקה מעמיקה של הנתונים שפורסמו מעלה אפשרות שהרשת החברתית נמצאת רק במקום השלישי.

לפי הנתונים, שפורסמו בבלוג הטכנולוגיה טקראנץ', בשבוע שעבר זכתה פייסבוק ל-7.07% מנתח הגלישה בארה"ב. אתרי גוגל, שנמצאים במקום השני, זכו ל-7.03% מנתח הגלישה. 

במקום השלישי נמצא שירות הדוא"ל של יאהו שזכה ל-3.8%, ובמקום הרביעי פורטל יאהו עם 3.67%. עם זאת, חיבור בין שני הנתונים האחרונים יעניק ליאהו את המקום הראשון וב-Hitwise לא נתנו הסבר להפרדה זו. הפער גדל אף יותר אם מצרפים נתוני אתרים אחרים של יאהו, דוגמת My Yahoo! או Yahoo! News, שגם הם זוכים לקטגוריה משלהם.

אותו הדבר נכון גם אם משלבים את נתוני יוטיוב (הניצב במקום החמישי עם 2.14%), אתר שיתוף הווידיאו שבבעלות גוגל, עם נתוני הגלישה של גוגל. במקרה זה, תחזיק פייסבוק רק במקום השלישי, אחרי אתרי יאהו וגוגל. 

כמו כן, לפי נתונים אחרים של חברת המחקר Comscore, בגוגל מבקרים 81% מאוכלוסיית ארה"ב, ואתרי החברה עדיין מחזיקים במקום הראשון בפופולריות בקרב גולשים. פייסבוק, בה מבקרים 53% מהאוכלוסייה, נמצאת במקום הרביעי אחרי גוגל, יאהו ואתרי מיקרוסופט. 

עם זאת, נתוני Comscore מתייחסים למספר הגולשים שמבקרים באתרים, בשעה שנתוני Hitwise מודדים את נפח התעבורה בהם. ייתכן, לפיכך, שבפייסבוק מבקרים פחות גולשים מבאתרים אחרים, ואולם גולשים אלו שוהים ברשת החברתית זמן רב הרבה יותר, דבר המאפשר לה לכאורה להוביל על פני מתחריה בכל הנוגע לנפחי גלישה.

תגיות