אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בן אור: "נוציא טיוטה חדשה למודל הצ'יליאני - תחילה נטפל בפנסיונרים"  צילום: עמית שעל

בן אור: "נוציא טיוטה חדשה למודל הצ'יליאני - תחילה נטפל בפנסיונרים"

המשנה למפקח על הביטוח יואב בן אור בכנס סוכני הביטוח: "נשים דגש על אכיפה ונחזור לבדוק גופים שכבר בדקנו"

16.03.2010, 12:16 | רחלי בינדמן
"אנחנו עומדים להוציא טיוטה חדשה למודל הצ'יליאני (הורדת הסיכון בחיסכון הפנסיוני לפי גיל החוסך) - בשלב ראשון נטפל במצטרפים חדשים ובפנסיונרים ורק אחר כך נחיל את המודל על הכסף הקיים". כך אמר היום (ג') יואב בן אור, המשנה לממונה על שוק ההון והביטוח בכנס סוכני הביטוח באילת.

ובמקום הראשון... מי נותנת השירות הטוב ביותר? סקר שערכה לשכת סוכני הביטוח דירג את רמת השירות שנותנות חברות הביטוח רחלי בינדמן, 21 תגובותלכתבה המלאה

בן אור הוסיף, כי "אני מאד שמח שסוכני הביטוח הבינו שמסלקה פנסיונית (כלי טכנולוגי להעברת מידע וכספים בין חברות הביטוח, לסוכנים, ללקוחות) זה טוב גם להם, היא תעמיד את הסוכן הקטן בשורה אחת עם הסוכנים הגדולים ותנטרל את הפערים הטכנולוגיים ביניהם. כולם יוכלו לייעץ והתחרות תהיה על איכות הייעוץ".

כמות עלובה

בן אור ציין, כי "רואים שהייעוץ הפנסיוני בבנקים אמנם צומח בצורה מרשימה אך הכמות עלובה, רק 20 אלף לקוחות מקבלים ייעוץ בבנקים. הבנקים כיועצים פנסיונים מוגבלים לעומת הסוכנים, העמלות שלהם מוגבלות, הם לא יכולים להתקשר עם מעביד או ארגון מעבידים.

"פעלנו כך כי חששנו שהבנקים ישתלטו על השוק, אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק אם הייעוץ הפנסיוני בבנק עובד או לא. מעניין שעיקר הייעוץ הפנסיוני בבנקים הוא בגמל, כי הם לא מקבלים עמלות בייעוץ בביטוח. כדי שיהיה ייעוץ בריא צריך שהבנקים יתנו ייעוץ גם בביטוח ולזה אנחנו שואפים. זה לא יפגע בסוכני הביטוח לדעתי, אם הם ידעו להיערך כמו שצריך".

צריך לפצות את הלקוח

 

בן אור התייחס למסמך ההנמקה שאליו כפופים סוכני הביטוח: "גם כשמעבירים לקוח בין מסלול למסלול או שימור לקוח צריך להשתמש במסמך ההנפקה ולהסביר בדיוק ללקוח מדוע עדיף לו לעשות את הצעד המדובר".

נושא נוסף אליו התייחס המשנה למפקח על הביטוח הוא נושא הניוד בין מוצר פנסיוני אחד לאחר: "אנחנו מתכוונים לשים דגש על אכיפה ונחזור לגופים שעשינו עליהם בדיקות ונודא שתיקונים בוצעו. אנחנו רוצים למשל להבחין בין ניוד בין גופים מוסדיים לניוד בתוך הגוף המוסדי. אין סיבה שניוד בתוך גוף אחד ייקח זמן כה ממושך. מעבר לכך נדאג לפצות את העמיתים במידה והניוד מתעכב אם הלקוח ניזוק. אנחנו עובדים על רגולציה בנושא. העיקרון הוא עיקרון צרכני, לקוח ביקש לעשות פעולה והיא לא בוצעה, מישהו צריך לפצות את הלקוח".

לגבי היקפי הניוד אמר בן אור: "היקפי הניוד דומים לעבר. אי אפשר להגיד שאין ניוד, אבל סדרי הגודל שלו לא השתנו מהותית".

לסיום, בן אור התייחס לתופעה בה סוכני ביטוח רוצים לקחת עמלות מלקוחות על פעולה שכבר תוגמלו עליה מהגוף המוסדי וציין כי הנושא דורש הסדרה. בדברים אלו עורר בן אור את זעמם של הסוכנים שישבו באולם.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות