אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראלי: 13 שנה צילום: יסמין גיל

הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראלי: 13 שנה

מדו"ח של רשות התעופה האזרחית שהוגש לשר התחבורה, עולה כי הגיל הממוצע של צי מטוסי אל על - 12 שנה; של ישראייר - 20 שנה; ושל ארקיע - כשמונה שנים

16.03.2010, 14:35 | יסמין גיל

הגיל הממוצע של צי מטוסי המובילים הישראלים: אל על, סן-דור, ארקיע, ישראייר ו-ק.א.ל, עמד בינואר 2010 על 13 שנה, לעומת 14 שנה בינואר 2008, כך עולה מדו"ח חדש של רשות התעופה האזרחית שהועבר היום (ג') לשר התחבורה, ישראל כץ.

הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראלי גבוה מהגיל הממוצע של צי החברות הזרות המפעילות טיסות סדירות לישראל, ועומד על כ-11 שנים. הגיל הממוצע של צי מטוסי אל על - 12 שנה; של ישראייר - 20 שנה; ושל ארקיע - כשמונה שנים.

לשם השוואה, הגיל הממוצע של צי איזי ג'ט - 3.5 שנה; של טורקיש איירליינס - 6.4; קונטיננטל - 8.3; קוריאן אייר - 10; בריטיש איירווייס - 11.4; לופטהנזה - 11.5; דלתא - 13.5; והגיל הממוצע של מטוסי חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט, על פי הדו"ח - 17.8 שנה.

הגיל משפיע על איכות הסביבה

מהנתונים עולה עוד, כי צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות בתחילת 2010, מנה 51 מטוסים: 49 מטוסי נוסעים ושני מטוסי מטען. הצי כלל 39 מטוסי סילון שיוצרו על ידי חברת בואינג, שני מטוסי סילון שיוצרו על ידי איירבאס, מטוס סילון אחד שיוצר על ידי אמבראייר ותשעה מטוסי טורבו-פרופ - ATR ודאש.

צי מטוסי הסילון בתצורת נוסעים של המובילים הישראלים, גדל ל-40 מטוסים בינואר השנה, לעומת 39 בחודש המקביל אשתקד, ו-37 לפני שנתיים. צי מטוסי המטען של החברות אל על ו-ק.א.ל ירד לשניים בלבד, לעומת ארבעה בינואר 2008.

"לגיל הממוצע של צי המטוסים יש השלכות על הפגיעה באיכות הסביבה מצד ענף ההובלה האווירית, היות ומטוסי הדור החדש רועשים פחות וחסכוניים יותר בצריכת דלק", נכתב בדו"ח, "כמו כן, לחיסכון בצריכת הדלק היו השלכות משמעותיות על ההוצאות התפעוליות של חברות התעופה בשנים האחרונות, בהן נרשמו עליות חדות במחירי הדלק הסילוני".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
זה ממוצע גיל סביר לחלוטין
ממתי לרש"ת איכפת כמה חברות תעופה מוציאות על תיפעול שוטף (דלק?) האם הם משלמים על הדלק? חברה רוכשת מטוסים לפי חישובי עלות/תועלת מפורטים. כל מטוס נקנה בעשרות מליוני דולר לאחר שיקולים וחקר שוק. צריך להחליט על סוג המטוס לפי אילו קווים מתפעלים וכמת הנוסעים והמטען הצפויים. מטוס חדש עולה הרבה בקנייה. מטוס ישן עולה יותר בתחזוקה ודלק וצפוי להשבתות תכופות יותר. מצד שני יש מטוסים שלא כדאי לקנות חדשים כי יש הרבה משומשים בשוק או שכבר לא מייצרים אותם יותר. דוגמה 767-300ER של אל על. הגיל לבדו אינו גורם מכריע. מטוס שמתוחזק היטב יכול לטוס גם 50 שנה ויותר. השאלה היא באיזה שלב זה הופך לבלתי כלכלי; כמובן שהנוסעים מעדיפים מטוסים חדישים עם מערכות בידור ומושבים נוחים בביזנס ומחלקה ראשונה, אבל כל אלה שיקולים כלכליים בלבד. גילוי נאות: אין לי קשר לאף אחד
טייח במיל.  |  20.03.10
2.
צחוק צחוק לא הפסקתי לצחוק
נו באמת .....ממוצע גילאים למטוסים ? רש"ת משווים מטוס אמבריאייר חדש מנילון מול 757 שעובד כבר 15 שנים? נו באמת....... רש"ת משווים 747-200 שטס למעלה מ 25 שנים מול 777 שטס 3 שנים? אולי רש"ת תציג משהו יותר איכותי? יללאה חברים . טיסות נעימות ובטוחות, מבלי לפגוע בזכויות, ואיני נמנה עם המגיבים בתשלום.
צחוק באמצע , EMEA  |  17.03.10