הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראלי: 13 שנה
מדו"ח של רשות התעופה האזרחית שהוגש לשר התחבורה, עולה כי הגיל הממוצע של צי מטוסי אל על - 12 שנה; של ישראייר - 20 שנה; ושל ארקיע - כשמונה שנים
הגיל הממוצע של צי מטוסי המובילים הישראלים: אל על, סן-דור, ארקיע, ישראייר ו-ק.א.ל, עמד בינואר 2010 על 13 שנה, לעומת 14 שנה בינואר 2008, כך עולה מדו"ח חדש של רשות התעופה האזרחית שהועבר היום (ג') לשר התחבורה, ישראל כץ.
הגיל הממוצע של צי המטוסים הישראלי גבוה מהגיל הממוצע של צי החברות הזרות המפעילות טיסות סדירות לישראל, ועומד על כ-11 שנים. הגיל הממוצע של צי מטוסי אל על - 12 שנה; של ישראייר - 20 שנה; ושל ארקיע - כשמונה שנים.
לשם השוואה, הגיל הממוצע של צי איזי ג'ט - 3.5 שנה; של טורקיש איירליינס - 6.4; קונטיננטל - 8.3; קוריאן אייר - 10; בריטיש איירווייס - 11.4; לופטהנזה - 11.5; דלתא - 13.5; והגיל הממוצע של מטוסי חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט, על פי הדו"ח - 17.8 שנה.
הגיל משפיע על איכות הסביבה
מהנתונים עולה עוד, כי צי המטוסים של חברות התעופה הישראליות בתחילת 2010, מנה 51 מטוסים: 49 מטוסי נוסעים ושני מטוסי מטען. הצי כלל 39 מטוסי סילון שיוצרו על ידי חברת בואינג, שני מטוסי סילון שיוצרו על ידי איירבאס, מטוס סילון אחד שיוצר על ידי אמבראייר ותשעה מטוסי טורבו-פרופ - ATR ודאש.
צי מטוסי הסילון בתצורת נוסעים של המובילים הישראלים, גדל ל-40 מטוסים בינואר השנה, לעומת 39 בחודש המקביל אשתקד, ו-37 לפני שנתיים. צי מטוסי המטען של החברות אל על ו-ק.א.ל ירד לשניים בלבד, לעומת ארבעה בינואר 2008.
"לגיל הממוצע של צי המטוסים יש השלכות על הפגיעה באיכות הסביבה מצד ענף ההובלה האווירית, היות ומטוסי הדור החדש רועשים פחות וחסכוניים יותר בצריכת דלק", נכתב בדו"ח, "כמו כן, לחיסכון בצריכת הדלק היו השלכות משמעותיות על ההוצאות התפעוליות של חברות התעופה בשנים האחרונות, בהן נרשמו עליות חדות במחירי הדלק הסילוני".
3 תגובות לכתיבת תגובה