אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היפנים רוצים את תקן הטעינה למכוניות חשמליות

היפנים רוצים את תקן הטעינה למכוניות חשמליות

לאחרונה נוסד ארגון שמאגד את כל יצרני הרכב היפנים שמפתחים מכוניות חשמליות, במטרה ליצור סטנדרט לטעינה

16.03.2010, 14:56 | תומר הדר

בימים אלה מתקיים באירופה מאבק שיכריע ככל הנראה את עתידה של תעשיית הרכב העולמית. המאבק אינו נוגע להטלת מגבלה על מהירויות, או על הפחתת פליטת מזהמים, אלא לנושא הרבה יותר פשוט: התקן להטענתם של מכוניות חשמליות.

כיום רובן המכריע של המכוניות החשמליות, כגון מיצובישי I MIEV, מתחברות לשקע ביתי סטנדרטי, בדיוק כמו קומקום או טלויזיה, מה שמאפשר לכל אחד לטעון את מכוניתו החשמלית מן השקע שבביתו. בעתיד, כך מסתמן, הזכות לטעון את המכונית החשמלית מן השקע בבית תיכחד מן העולם לטובת טעינה מוסדרת בעמדות מיוחדות שיוציאו למעשה את היכולת לשלוט באספקת החשמל מידיו של בעל הרכב, ויעבירו אותה לידיהם של הגופים אשר ישלטו בעמדות הטעינה.

כבכל נושא בוער אשר קשור לתעשיית הרכב העולמית, גם כאן יצרני הרכב היפנים עמלים להטביע את חותמם: לאחרונה נוסד ארגון שמאגד את כל יצרני הרכב היפנים שמפתחים מכוניות חשמליות, במטרה ליצור סטנדרט לטעינה שיפותח על ידי יצרני הרכב היפנים ויאומץ על ידי תעשיית הרכב העולמית. בין החברות בארגון ניתן למנות את ניסאן, טויוטה ופוג'י תעשיות כבדות, החברה האם של סובארו.

הסטנדרט לטעינה קובע, בין השאר, את צורתו של שקע הטעינה ואת משך הטעינה, בדיוק כפי שכיום קיים סטנדרט לתדלוק בתחנות דלק שקובע את צורתה של פיית התדלוק. על פי הסטנדרט שמציעות החברות בקואליציית היצרנים היפאנים, טעינתה של מכונית חשמלית תתאפשר תוך דקות ספורות.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
למה כל הטוקבקיסטים כל כך מתנגדים לבטר פלייס?
צרות עין ומרמור של הישראלים? יבואנים וחברות דלק שמרגישות מאוימות? נכון, הפיתרון המוצע רחוק מלהיות אופטימלי, אבל אף שינוי בסדר גודל כזה, מעולם לא התרחש בן לילה. בטרפלייס מובילה את השינוי בכיוון הנכון בראיה שהשינוי על הכביש יאיץ את הפיתוח לקראת הפיתרון המושלם. אין לנו זמן לחכות עד שימצא הפיתרון המושלם מעצמו. גם אני הייתי סקפטי, ואני ממליץ לכולם ללכת לבקר במרכז המבקרים שלהם - ולשאול את כל השאלות שיש לכם - תראו שיש להם תשובות, בטוחני שתצאו נלהבים.
דני  |  22.03.10
4.
עובדים על תקנים כאלו גם בארה"ב ובאירופה, והיד עוד נטויה.
כל מדינה/איחוד מעוניינים בסטנדרט בשליטתם למען תעשיית הרכב שלהם. וכל יצרנית מעוניינת לעכב את התקן בדיוק עד שיצאו המכוניות שלה, ולא לפני כן. ככל הידוע לי בטר פלייס יעבדו לפי כל תקן מקומי שיפורסם. ואם לא יהיה תקן סופי קיים ברגע ההשקה, אז יעשה עדכון מאוחר יותר. ככה שלא צריך להקשיב ליבואנים מתחרים ומאותגרים טכנולוגית שמכפישים בכל הזדמנות.
לא יבואן  |  21.03.10