אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אם דמי הניהול יוגבלו - לא יטפלו בלקוחות קטנים"

"אם דמי הניהול יוגבלו - לא יטפלו בלקוחות קטנים"

נציגי המוסדיים מגינים על דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני בכנס הביטוח באילת. רמי דיין, כלל ביטוח: "דמי הניהול לא מכסים עלות טיפול בלקוח"

17.03.2010, 13:32 | רחלי בינדמן

בפאנל שנערך היום (ד') במסגרת כנס לשכת סוכני הביטוח, הסבירו נציגי הגופים המוסדיים מדוע דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני מוצדקים. את הפאנל הנחה עידן גרינבאום, סגן עורכת "כלכליסט".

דורון גינת, משנה למנכ"ל הראל: "כל סיפור דמי הניהול זה מאוד פופוליסטי, קשה להתגונן מול זה אבל אני לא מכיר כל מוצר שנמכר בעלות הייצור שלו בלבד, כל מוצר רוצה להיות רווחי, בין אם זה בית מלון או מסעדה או טלוויזיה בכבלים.

"לגופו של עניין, כשמסתכלים על עולם החיסכון הפנסיוני בעשור אחורנית, רואים בשניים מתוך שלושת הענפים ירידה דרמטית בדמי הניהול, הן בביטוח המנהלים והן בפנסיה. רק בקופות הגמל המחיר עלה. כשקופות הגמל היו אצל הבנקים המוצר היה מסובסד. כיום כשיש שמונה או עשרה גופים בתחום קופות הגמל רואים רמת שירות גבוהה יותר לצד תחרות.

רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח: "מרכז מידע ומחקר של הכנסת הראה שדמי הניהול בקופות הגמל עלו אך בביטוחי המנהלים ובקרנות הפנסיה הם ירדו. מכיוון שעלות של טיפול בלקוח היא שקלית ברמת סוכן או רמת חברה, מדובר בעלות שנתית של 300 שקל ללקוח ודמי הניהול לא מכסים את זה".

"שירות של סוכן שווה כסף"

"מה שחושב זה ממוצע, אבל דמי הניהול לא מכסים צבירה נמוכה (הם מהווים אחוז מהצבירה ולכן כל הטיעון אינו מדויק). היו מקרים שחברות לא רצו לקבל לקוחות קטנים. מה שלא מבינים זה שרוב הלקוחות שמרוויחים מעט כסף נהנים כי העלות עבורנו גבוהה יותר.

"היד צריכה לרעוד לפני שקובעים תקרה לדמי ניהול. אף גוף לא עובד ממניע חברי, כולם עובדים על בסיס רווחיות. עם הזמן התחרות תעשה את שלה ותביא לאיזון ושיווי משקל. שירות של סוכן שווה כסף, אנשים לא מבינים את זה".

בני שיזף, משנה למנכ"ל הפניקס, אמר במהלך הפאנל כי "אם דמי הניהול יוגבלו - יווצר מצב שלא יטפלו בלקוחות קטנים, כיוון שהם לא רווחים, משום דמי הניהול נגזרים מהצבירה בחיסכון.

יעקב רוזן, מנכ"ל קרן הפנסיה מבטחים, הגדולה בענף: "רק קרנות הפנסיה הגדולות מצליחות להרוויח מדמי הניהול בפנסיה לנוכח היתרון לגודל. גופים קטנים לא מסוגלים להרוויח בגלל התחרות הגוברת ודמי הניהול שלא מכסים את העלויות של התפעול".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
פשוט אל תעבדו דרך סוכנים
לחברות הביטוח - אתם משלמים 300 שקל בשנה ללקוח לסוכנים שלא עושים כלום במקרה הטוב ובמקרה הרע מזיקים ומאיטים תהליכים . למשל אם תסגרו את מיבטח סימון תראו איך העלויות יורדות והלקוחות מרוצים - ככל שיש יותר מתווכים בדרך הלקוח פחות מרוצה והחברה מרוויחה פחות . לסיכום - תעבדו ישירות מול המעסיקים תרוויחו יותר לקוחות מרוצים !!
לקוח מאוכזב  |  24.03.10
23.
והיום, כדמי הניהול בשמיים, מישהוא, גדול כקטן
"זוכה" לטיפול כלשהוא מצידכם, וכי ניתן היום לפרוץ את מחסום הבנות ב-CALL CENTER? אתה יכול להשאיר אלף הודעות שיתקשרו אליך, ושום דבר. תפסיקו לזבל את השכל. בעניין אחד אפשר להשפיע על דמי ניהול, מתוך ניסיון אישי: דרך ה- SO-CALLED יועץ בבנק (שכנראה יש לו צינורות תקשורת עלומים) לאיים על הקופה להעביר את הכסף. ואז אתה יכול להתאווח בכורסתך וראות איך הם מפרפרים לפניך. לא צריך שום חוק אושמוק. לאיים בהעברה, זה שם המשחק, וזה עובד אחלה.
ZOSTER צעד אחד קדימה  |  20.03.10
לכל התגובות