אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לבנון: עלייה של 18.5% בהוצאות הפרסום ב-2009 צילום: בלומברג

לבנון: עלייה של 18.5% בהוצאות הפרסום ב-2009

הוצאות הפרסום בלבנון הסתכמו בשנה שעברה בכ-156 מיליון דולר. שוק הפרסום בלבנון מהווה כ-8.5% מכלל שוק הפרסום בעולם הערבי

17.03.2010, 23:45 | דורון פסקין

סקר חדש שפורסם באחרונה מעלה כי הוצאות הפרסום בלבנון הסתכמו בשנת 2009 בכ-156 מיליון דולר - עלייה של 18.5% לעומת 2007' אז הוא נאמד בכ-132 מיליון דולר. בשנת 2007, הוצאות הפרסום בלבנון הסתכמו ב-108 מיליון דולר.

הפרסום בטלוויזיה תפס נתח של כ-37% משוק הפרסום – קרי כ-54 מיליון דולר. שלטי החוצות תפסו נתח של כ-26% (41 מיליון דולר), בעוד שהעיתונות היומית הכתובה החזיקה בנתח של 21.5% שהם 33.5 מיליון דולר. שאר השוק כלל פרסום בכתבי עת, בתחנות הרדיו, באינטרנט ובבתי הקולנוע.

את העלייה המשמעותית ביותר רשם ענף שלטי החוצות שההוצאות בו גדלו בשנה שעברה ב-49%. ההסבר לכך נעוץ בבחירות שנערכו לפרלמנט ובשימוש המועמדים השונים בשלטי חוצות כדי לקדם עצמם. לפיכך, חל גם גידול של 28% בהוצאות הפרסום באמצעות תחנות הרדיו.

"רשות השידור הלבנונית" הובילה מבחינת הכנסות באמצעות הטלוויזיה, בעוד שעיתון "אלבלד" הוביל את קטגוריית היומונים. חברת המשקאות "טראנסמד" היתה המפרסמת המובילה בשנה שעברה בלבנון ולאחריה חברת הקוסמטיקה "לוריאל".

שוק הפרסום בלבנון מהווה כ-8.5% מכלל שוק הפרסום בעולם הערבי.

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.nfoprod.co.il

תגיות