אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - נקמה מתוקה: השוקולד של שופרסל אוחז ב־5.3% מהשוק

בלעדי ל"כלכליסט" - נקמה מתוקה: השוקולד של שופרסל אוחז ב־5.3% מהשוק

בזמן שהמותג הפרטי של שופרסל מבית היוצר השוויצרי מתחזק, שוקולד פרה של שטראוס ירד מנתח שוק של 56.8% בדצמבר 2009, ל־52.5% בפברואר האחרון

21.03.2010, 09:28 | מיכל תוסייה כהן

השוקולד השוויצרי של שופרסל אמנם רחוק מלהביס את המתחרה שוקולד פרה של שטראוס־עלית, אולם חצי שנה לאחר השקתו, נתח השוק של המותג הפרטי יציב יחסית, ובשלושת החודשים האחרונים הוא מתחזק בהדרגה. כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט".

בפברואר האחרון הגיע השוקולד תחת המותג הפרטי של שופרסל לנתח שוק של 5.3%, על חשבון מותגי שוקולד אחרים.

חודש לאחר השקתו, בנובמבר, אחז המותג הפרטי מבית היוצר השוויצרי Frey נתח שוק של 6.5%, אולם בינואר 2010 צנח נתח השוק ל־3.5% בלבד. אותו החודש היה גם החודש המוצלח ביותר בחצי השנה האחרונה מבחינת מונופולית השוקולד שטראוס־עלית שהגיע לנתח שוק של 56.8% עם המותג שוקולד פרה. יצויין כי נתוני שוקולד פרה אינם כוללים את שוקולד פרה אצבעות.

מאז ועד פברואר האחרון איבד המותג 4.3% והגיע לנתח שוק של 52.5%. הנתונים מקבלים משנה תוקף עקב העובדה ששוקולד פרה נמכר בכל סופרמרקט ומכולת ברחבי הארץ, ואילו השוקולד תחת המותג הפרטי של שופרסל נמכר אך ורק בסניפי שופרסל.

שוק השוקולד מגלגל בישראל כ־360 מיליון שקל בשנה. במקום השני בטבלת מכירות השוקולד בפברואר עומד המותג ורד הגליל עם נתח שוק של 9%, ובמקום השלישי המותג "פסק זמן", גם הוא של שטראוס־עלית, עם נתח שוק של 7.9%.

נתח השוק של "פסק זמן" צנח מ־14.8% בינואר 2010 ל־7.9% בלבד חודש לאחר מכן. גם המותג ספלנדיד של שטראוס-עלית צנח מנתח שוק של 3.1% בספטמבר 2009 ל־2.2% בפברואר 2010. את הפגיעה הכי קשה ספג מותג שוקולד שוויצרי בשם "צוקולאטפריי", שנתח השוק שלו צנח בחדות מ־4.1% בספטמבר 2009 ל־0.7% בפברואר 2010.

השקת מותג השוקולד הפרטי של שופרסל נעשתה בקול תרועה רמה, במסיבת עיתונאים בבית השגריר השוויצרי ברמת גן. באירוע ציינו מנהלי שופרסל כי השוקולד הוא המוצר ה־1,000 תחת המותג הפרטי של שופרסל, אשר לדבריהם מגלגל כ־10% ממחזור המכירות של הרשת.

הסיבה לחשיבות הצלחת השוקולד השוויצרי תחת המותג הפרטי של שופרסל נובעת ממלחמת רשתות המזון, ובראשן שופרסל ומגה, ששמות דגש רב על פיתוח המותג הפרטי. המותג הפרטי נתפס כגורם משיכה לצרכנים, ולמקור רווח לרשתות בשל מחירו הזול ביחס לשאר המוצרים באותה הקטגוריה.

תגובת שופרסל: "איננו נוהגים לתת נתוני מכירות על המותג הפרטי".

תגיות