אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שברולט: הקרוז והקפטיבה נקראות לריקול בישראל

שברולט: הקרוז והקפטיבה נקראות לריקול בישראל

מדובר במאות מכוניות מדגמים אלו. בשברולט קרוז קיים חשש לבעיה בצנרת הדלק במכוניות בנפח מנוע 1.8 ליטר, ובשברולט קפטיבה יש חשש לכישלון מערכת ההיגוי

21.03.2010, 21:00 | תומר הדר

בעליהן של מאות מכוניות שברולט אשר יוצרו על ידי חטיבתה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס, יקבלו בקרוב זימון לסור למוסכי היבואנית UMI כדי לתקן תקלות אשר התגלו במכוניות בשוק הרכב הקוריאני. התקלות, אשר התגלו בשבוע שעבר בקוריאה, נוגעות בעיקר לשני דגמי רכב אשר נהנים מפופולריות בשוק הרכב הישראלי: שברולט קרוז המשפחתית, ורכב השטח שברולט קפטיבה.

התקלה אשר התגלתה בשברולט קרוז נוגעת לעת עתה אך ורק למכוניות אשר מצוידות במנועים בנפח 1.8 ליטרים אשר יוצרו בין ספטמבר 2009 למרץ 2010. מדובר בבעיה בצנרת הדלק של המכונית אשר עשויה להביא במקרים מסוימים לדליקה. תקלה זו נוגעת לכ-100 מכוניות שנמכרו בישראל ולכ-13 אלף מכוניות שברולט קרוז אשר נמכרו בקוריאה.

התקלה אשר התגלתה בשברולט קפטיבה נוגעת למכוניות שיוצרו בין השנים 2006 ל-2007, ונוגעת לכישלון פוטנציאלי של אחד מרכיבי מערכת ההיגוי. תקלה זו נוגעת לכ-700 מכוניות שברולט קפטיבה אשר נמכרו בישראל ולכ-46 אלף רכבים מדגם זה אשר נמכרו בקוריאה.

בנוסף לאלה יזומנו בחו"ל גם מאות בעליהם של רכבים מסחריים קטנים מתוצרת שברולט קוריאה מדגם הדאמאס, שאינו משווק בישראל. יצוין שזהו אינו הזימון הראשון של בעלי שברולט קרוז למוסכי החברה לצורך ביצוע תיקונים: בעבר נבדקה על ידי UMI תקלה במערכות ניהול המנוע של הקרוז אר היו עשויות לגרום לרכב להיכבות תוך כדי נסיעה במקרים מסוימים.

הבהלה סביב הריקולים אשר שוטפת את ענף הרכב העולמי בימים אלה וגורמת ליצרני הכב להתיחס ברצינות תהומית לכל תקלה, קטנה כגדולה, אינה מקרית: בימים אלה חברת טויוטה העולמית עדיין עמלה על שיקום תדמיתה לאחר שבחודשים האחרונים התגלו מקרים שבהם מכוניות טויוטה האיצו ללא שליטה עקב פגם בדוושת התאוצה וגרמו לתאונות דרכים.

מUMI יבואנית שברולט נמסר: "חברת UMI קיבלה מידע מהיצרן על קריאת שירות צפויה. מתוך הנתונים שקיבלנו עד כה מדובר על 109 רכבים מדגם שברולט קרוז 2010 בנפח מנוע 1.8 בלבד, ו-710 רכבים מדגם שברולט קפטיבה משנות דגם 2007-2008. אנו נערכים לשיגור מכתבים ללקוחות הרלוונטיים על פי נהלי משרד התחבורה בנושא".

תגיות