אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מגלגלים עסקים: איך זה ששליש מהיבוא האישי מגיע ממובטלים?

מגלגלים עסקים: איך זה ששליש מהיבוא האישי מגיע ממובטלים?

רשות המסים מודאגת מהיקף הרישומים הכוזבים ביבוא מכוניות מחו"ל - כמעט כולן רכבי יוקרה

22.03.2010, 07:59 | תומר הדר

הנה נתון מעניין: 30% מהאנשים שהביאו לישראל מכוניות יוקרה ביבוא אישי ב־2009 היו רשומים כחסרי הכנסה, כלומר עניים מרודים. 10% נוספים מבין אלה שהביאו ארצה מרצדסים, ג'יפים וקדילאק נרשמו כמשתכרים פחות משכר המינימום. ברשות המסים, שפרסמה את הנתונים האלה, מודאגים מהתופעה שבה המכוניות שמיובאות לישראל ביבוא אישי נרשמות על שמם של אנשי קש, שמעבירים את המכונית החדשה למי שבאמת שילם בעבורה - תמורת סכום שנקבע ביניהם מראש. השיטה הזאת עוקפת את חוקי המדינה, המגבילים את היקף היבוא האישי לשתי מכוניות לאדם.

נראה שאותם אנשים גם מצפצפים על החוק שאוסר על מכירת רכב ביבוא אישי במשך שנתיים מאז הגעתו לישראל. בלוחות המכירה מתפרסמות מודעות למכירת מכוניות ביבוא אישי שגילן פחות משנתיים.

בשנת 2009 יובאו לישראל 3,225 מכוניות ביבוא אישי - עלייה של 5% לעומת שנת 2008. מהדו"ח שפרסמה רשות המסים עולה שג'יפ גרנד צ'רוקי היה להיט היבוא האישי של שנת 2009, עם 641 מכוניות מדגם זה שהגיעו לישראל. אפשר ללמוד על מידת הפופולריות של הגרנד צ'רוקי מהנתון הבא: חברת מכשירי תנועה, היבואנית הרשמית של קרייזלר בישראל, ייבאה ארצה במהלך כל השנה שעברה 559 מכוניות מדגמי ג'יפ השונים, לרבות גרנד צ'רוקי, רנגלר וקומפאס.

במקום השני בטבלת הדגמים הפופולריים ביבוא אישי ניצבת מכונית יוקרה: מרצדס S CLASS, עם מחיר התחלתי של 800 אלף שקל בסוכנויות היבואנית הרשמית. למקום השלישי הגיעה מכונית חריגה בנוף מכוניות היוקרה: טויוטה קאמרי ההיברידית, ש־180 יחידות ממנה הגיעו לכאן ביבוא אישי.

המכוניות שהגיעו לישראל ביבוא אישי בשנה שעברה היו מצוידות במנועים גדולים: 80% מהן היו בעלות מנועים של 3.0 ליטרים ומעלה. לשם השוואה, בשוק הרכב הרגיל, 90% מהמכוניות שנמכרות מדי שנה הן בעלות מנועים בנפח מנוע של פחות מ־2.0 ליטרים.

ומה בנוגע לעתיד? בענף היבוא האישי צופים ירידה ניכרת בהיקף היבוא האישי, על רקע מגבלות שהוטלו לאחרונה על הענף, לרבות איסור שנקבע בסוף השנה שעברה לייבא מכוניות היברידיות שאינן מיובאות לישראל על ידי היבואן הרשמי, לצד החמרת הפיקוח על חשבוניות המס. כמו כן, הוטל איסור ספציפי על יבוא דגמים אחדים, בהם פורד מוסטנג, בטענה שהפנסים הקדמיים של דגם זה אינם עומדים בתקן הישראלי. זה כמובן כבר לא ישנה ל־62 ישראלים שקנו ביבוא אישי מוסטנג בשנה שעברה.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
למה מי שרוכש לנדקרוזר חדש ב400 אלף ש"ח הוא טוב יותר ממי שרוכש מרצדס ב350 אלף
מה שמצחיק בכל הסיפור הזה הוא: שיש כ"כ הרבה אנשים שרכשו קרוזר ווולוו XC90, טוארג וQ7 אשר קונים את הרכב לנשים שלהם שלא עובדות. אז מה קשור העלמת מס? למה פלוני אלמוני שרוכש את הרכב לבנו או לאימו/אשתו והם לא עובדים, כבר עושים מזה פרשיה פלילית עסיסית. נמאס כבר מהפרופוגנדה של משרד התחבורה. שאחת לחודש מנפיצים משום מקום איזה תפיסה של רכב כזה או אחר או "פרשיית רכבי האספנות" וכאלה ומתקשרים את העניין במשך ימים רבים בכדי להעלות את קרנם. הטיפשים וחסרי החוליות יקנו את מה שאתם כ"כ רוצים להסתיר:שומרים על היבואניםהרשמיים מכל משמר. פקידי משרד התחבורה הינם מושחתים מהיסוד וקשה לי להאשימם. מי שמשתכר 5000 ש"ח בחודש ישמח להשלמת הכנסה. כ"כ הרבה אי צדק מגלגל המשרד הזה..איך זה שבאירופה מוסטנג, אקליפס וכל מיני כלי רכב שאסרו ליבוא בארץ, נמכרות להמונים בלי שום בעיה ואין בעיה עם הפנסים שנמכרים שם. יש רופא חבר של אבא שלי שגר בצרפת וייבא קאמארו שנה שעברה לצרפת. בבחינה של הרכב בדקו את הפנסים ושלחו אותו להחליף פנס באחת מתוך מאות חברות שזהו תחום עיסוקן. פה הוציאו תקנות וסיפרו סיפורים פשוט כדי לאסור את היבוא בכדי לשמור על היבואנים הרשמיים שמשמנים אותם. זוהי דעתי אחרת לא מובן כלל כיצד במדינה כמו שלנו יכולים דברים כאלה לקרות.
משה ירון , מרכז  |  27.03.10
7.
למה מי שרוכש לנדקרוזר חדש ב400 אלף ש"ח הוא טוב יותר ממי שרוכש מרצדס ב350 אלף
מה שמצחיק בכל הסיפור הזה הוא: שיש כ"כ הרבה אנשים שרכשו קרוזר ווולוו XC90, טוארג וQ7 אשר קונים את הרכב לנשים שלהם שלא עובדות. אז מה קשור העלמת מס? למה פלוני אלמוני שרוכש את הרכב לבנו או לאימו/אשתו והם לא עובדים, כבר עושים מזה פרשיה פלילית עסיסית. נמאס כבר מהפרופוגנדה של משרד התחבורה. שאחת לחודש מנפיצים משום מקום איזה תפיסה של רכב כזה או אחר או "פרשיית רכבי האספנות" וכאלה ומתקשרים את העניין במשך ימים רבים בכדי להעלות את קרנם. הטיפשים וחסרי החוליות יקנו את מה שאתם כ"כ רוצים להסתיר:שומרים על היבואניםהרשמיים מכל משמר. פקידי משרד התחבורה הינם מושחתים מהיסוד וקשה לי להאשימם. מי שמשתכר 5000 ש"ח בחודש ישמח להשלמת הכנסה. כ"כ הרבה אי צדק מגלגל המשרד הזה..איך זה שבאירופה מוסטנג, אקליפס וכל מיני כלי רכב שאסרו ליבוא בארץ, נמכרות להמונים בלי שום בעיה ואין בעיה עם הפנסים שנמכרים שם. יש רופא חבר של אבא שלי שגר בצרפת וייבא קאמארו שנה שעברה לצרפת. בבחינה של הרכב בדקו את הפנסים ושלחו אותו להחליף פנס באחת מתוך מאות חברות שזהו תחום עיסוקן. פה הוציאו תקנות וסיפרו סיפורים פשוט כדי לאסור את היבוא בכדי לשמור על היבואנים הרשמיים שמשמנים אותם. זוהי דעתי אחרת לא מובן כלל כיצד במדינה כמו שלנו יכולים דברים כאלה לקרות.
משה ירון , מרכז  |  27.03.10
6.
הכל נכון
גם מאפיונרים גם אנשי קש גם מעלימי מס מדינת קומבינה אתם יודעים מי אשם אנחנט מתלוננים ולא עושים כלום זאת האמת העצובה אחרי הכל מי בחר את הדרק הראשי שממנו באו כל שאר הדראקים שמנהלים את המדינה ואנחנו אוכלים את הח... העיקר מקללים תעולם בסוף היום הולכים לישון ומחר יום חדש חחח
אייפון  |  22.03.10
לכל התגובות