אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - שלושה חודשים מיום ההשקה: שטוזים נוגס בגמדים ומחזיק 41% מהשוק

בלעדי ל"כלכליסט" - שלושה חודשים מיום ההשקה: שטוזים נוגס בגמדים ומחזיק 41% מהשוק

מעדן הגבינה יופלה שטוזים של תנובה הצליח להגדיל את שוק הגבינות הממותקות לפעוטות ב־65%. גמדים של שטראוס איבד נתח שוק של 35%

22.03.2010, 10:19 | מיכל תוסייה כהן

יופלה "שטוזים", מעדן הגבינה הממותקת לפעוטות של תנובה, הצליח להשיג נתח שוק של 41% בתוך שלושה חודשים בלבד מיום השקתו בדצמבר 2009. ההצלחה של שטוזים באה על חשבון המתחרה הכי גדול שלהם "גמדים" של שטראוס, שאיבד נתח שוק של 35%, לאחר ששלט לפני ההשקה בכמעט 90% מהשוק.

השחקן הדומיננטי בשוק מעדני הגבינה הממותקת לפעוטות היה גמדים, ומלבדו פעל בקטגוריה רק המותג "תאומים" של תנובה, המשווק בעיקר לאוכלוסיות החרדית והערבית. תנובה החליטה להגדיל את נתח השוק והחדירה את המותג החדש באופן מהיר בצורה יוצאת דופן. בחודש הראשון להשקת המותג הוא נמכר ב־2.25 מיליון שקל על חשבון המותג גמדים, שנתח השוק שלו צנח.

אף על פי שנתח השוק של "גמדים" הצטמצם באופן דרסטי, המכירות של גמדים לא נפגעו אלא רק עלו, לאחר ששוק הגבינות הממותקות קפץ בשלושת החודשים האחרונים ב־65%. בנובמבר 2009 עמד מחזור המכירות של גמדים על 2.9 מיליון שקל, ולאחר השקת המותג המתחרה עלו מכירות "גמדים" ל־3 מיליון שקל. ההסבר לקפיצה בצריכה של הגבינות הממותקות טמון בכך ששתי החברות יצאו בקמפייני פרסום נרחבים ל"גמדים" ול"שטוזים".

נכון לפברואר 2010 עמד מחזור המכירות בקטגוריית הגבינות הממותקות לפעוטות, בשלושת החודשים מאז ההשקה, על 18 מיליון שקל - לעומת כ־12 מיליון שקל בשלושת החודשים שלפני השקת המותג "שטוזים".

המותג היחיד שנפגע היה מותג "תאומים", שמכירותיו צנחו בכ־50% - ממחזור מכירות של 400 אלף שקל לפני השקת המותג "שטוזים" ל־200 אלף שקל אחריה.

משטראוס נמסר בתגובה: "גמדים התחזק בשלושת החודשים האחרונים ומכירותיו צמחו בחודשים ינואר־פברואר בכ־8%, סכום הנאמד בכ־3.7 מיליון שקל וכל קטגוריית מעדני הפעוטות צמחה ב־50%. מנתוני סטורנקסט, כולל שתייה, עולה כי נתח שוק גמדים בחודש פברואר הינו 57.6% ואילו שטוזים 37.2%. עוד עולה מנתוני סטורנקסט כי על פי נתוני מחצית חודש מרץ, גמדים מחזיק בכ־60% נתח שוק ושטוזים ירד ל־35%".

תגיות