אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נמל תעופה בינלאומי בנבטים יגביר את התיירות לנגב וייצור תעסוקה באזור" צילום: מאיר אזולאי

"נמל תעופה בינלאומי בנבטים יגביר את התיירות לנגב וייצור תעסוקה באזור"

לקראת ועידת הנגב שצפויה להתקיים מחר בבאר שבע, קורא פורום ראשי הרשויות בנגב לממשלה, להקים נמל תעופה משלים לנתב"ג, באזור נבטים

22.03.2010, 18:22 | יסמין גיל

בערים הסמוכות לנתב"ג, בהרצליה ובעמק יזרעאל נאבקים כדי לא לגור בסמוך לשדות תעופה, אולם יש מי שמבקשים את המצב ההפוך. לקראת ועידת הנגב שצפויה להתקיים מחר (ג') בבאר שבע, קורא פורום ראשי הרשויות בנגב, בראשות ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' - להקים נמל תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, באזור נבטים.

בהודעת פורום הרשויות נמסר כי הפורום קורא לממשלת ישראל להקים נמל תעופה בינלאומי שני בישראל בנבטים: "מדובר בעוגן חשוב שיחולל שינוי של ממש ויביא לקידומו, פיתוחו וביסוסו של איזור הנגב", נכתב במסמך ראשי הרשויות, "התשתית שהושקעה בנבטים מאפשרת גמישות במערכות התחבורה לאיזור, תוך שחרור לחצים בשעות השיא והלילה מנתב"ג. גם הדרישות לרמת איכות הסביבה עומדות בתקנים".

עוד נכתב כי "מתוך ראיה עתידית לפיתוח הנגב, בכוחו של שדה התעופה בנבטים להגביר את תנועת התיירות הרפואית, המדברית וההיסטורית לאיזור ולהוות בסיס לטיסות מעבר, בעיקר למזרח הרחוק. כן, השדה יתרום ליצירת מקומות עבודה באיזור. מיקומו הגיאוגרפי של שדה התעופה בנבטים הינו אופטימלי, בשל ריחוקו מהיישובים הסובבים".

"פורום ראשי הרשויות בנגב תומך ביוזמתו של המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום", נכתב בהודעה, "ודורש מממשלת ישראל לקבל החלטה אמיצה, שתביא לשיפור בטיחות הטיסה במרחב של ישראל ולהאצת תהליך הצמיחה והפיתוח של איזור הנגב".

הוועדה הציבורית לבחינת תכנית-אב לשדות תעופה בישראל, בראשות מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (במיל') הרצל בודינגר, ציינה בהמלצותיה לפני כשנה כי "ריחוקו של שדה התעופה נבטים ממרכז הארץ, והתחבורה היבשתית הבעייתית אליו וממנו, כמו גם פעילות חיל האוויר בו - גרמו לוועדה להמליץ להוציא אותו מן הפתרונות המוצעים כשדה משלים לנתב"ג".

עוד ציינה הוועדה בהמלצותיה מינואר 2009 כי "שדה התעופה נבטים עשוי להתאים לשירות לתנועה אווירית אזרחית אזורית לדרום הארץ", אך יחד עם זאת, "יש לבחון את שימור ייעודו המקורי של השדה כשדה תעופה בינלאומי נוסף".

הוועדה המליצה להפוך את המנחת באזור מגידו לשדה תעופה בינלאומי אזורי, משלים לנתב"ג, אולם עד כה הביעו תושבי עמק יזרעאל התנגדות להמלצה זו.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
העמק הירוק איננו טבע.
עמק יזרעאל איננו טבעי! התבואה הירוקה- מלאכותית!!! אם לומר את האמת, העמק הוא אמבטיה של כימיקלים הניגרים מהגבעולים הירוקים ומחלחלים למי התהום... מיני חרקים רבים וזוחלים הורעלו והוכחדו... אחריהם הצטרפו למעגל המוות טורפיהם הטבעיים.... מינים רבים של נברנים, צפרים, לוטרות,נמיות,תנים ,שועלונים ורבים אחרים הורעלו ולא שבו לשדות העמק המורעלים... נכון, זה פופוליסטי ומאחד את השורות ב"מאבק צודק" אך אם להיות ישרים וכנים עם עצמנו,שדה תעופה איננו הבעייה האמיתית של העמק! עבור הרבה מאוד אנשים, צפורים, זוחלים וחיות רבות, דווקא שדה התעופה יכול לדחוק את ה"ירוק המרעיל" מהמרחב ולחולל את השינוי המיוחל...
אבירם , מרכז  |  12.04.11
7.
זה יעבוד רק אםך תהיה רכבת אקפרס מנמל התעופה לתל אביב וירושלים.
אחרת אף אחד לא ירצה לטוס לשם- כי רוב התיירים הזרים באים לתל אביב, ירושלים וצפון הארץ. אילת הייתה ותישאר יעד בעיקר לתיירות פנים כי פשוט תייר זר יכול להמשיך לדובאי שיש לה הרבה יותר מה להציע ובמחירים נוחים יותר. אז אם רוצים שתיירים ינחתו בשדה התעופה הזה ולא בנתב"ג, שהוא הרבה יותר קרוב לאתרי התיירות העיקריים- צריך לחבר את נמל התעופה לתל אביב ולירושלים ברכבת אקפרס וזה משהו שיעלה עוד הרבה כסף.
מישהו , ישראל  |  25.03.10
5.
הנגב יצמח רק כתוצאה מהשקעה בפרוייקטים שמאמינים בנגב, כמו זה
זה חשוב מאין כמותו. הנגב יכול למשוך תיירות בעצמו. על המרחק , באמצעות פרוייקטים שכבר אושרו - כמו הרחבת כביש 6 עד צומת שוקת, ותכנון רכבת לערד - יצליחו לגשר. ברגע שכביש 6 יגיע עד לצומת שוקת, זמן הנסיעה לאזור המרכז יירד לשעה ורבע, ואפילו שעה ועשר דקות. זה זמן מצויין בשביל שדה תעופה משלים לנתבג. הזמן שנדרש ליסוע באוסטרליה, במלבורן לשדה התעופה המשלים הוא מעל שעה וחצי, ובכל העולם זה המצב. מעבר לכך בחשיבה אופטימית ואמיצה קדימה, אם אנחנו מאמינים שמתישהוא ייכון שלום בין ישראל למדינה או רבע מדינה פלסטינית עתידית, זה יכול להיות שדה שישרת מיליון תושבים מחברון וסביבתה, ומכל רחבי הנגב, וגם מירושלים, אם אי פעם ישופץ כביש 60 ויהפוך לכביש מהיר "חוצה פלסטין". קצת חשיבה קדימה. בהתאמה הקשרים עם מדינות ערב יכולים ליצור תשתית שתהפוך את נמל התעופה הבינלאומי בנבטים לנמל תעופה שינקז את התעופה האוירית מאירופה לכל המזרח התיכון. אבל נתחיל בזה שכבר היום הוא יכול לקדם את הנגב, לשמש לתיירות שיש לה פוטנציאל עצום של גדילה - גם לים המלח וגם לכל רחבי הנגב, והוא במיקום מצויין מבחינה סביבתית ויישובית. הוא באמת לא מפריע לאף אחד. אם רוצים שאני אכתוב על זה מאמר מסודר אין לי בעיה.
בני , ירוחם  |  23.03.10
4.
תודות למאמאצים שמושקעים בפיתוח הנגב פירגון זה לא מחלה
טוקבקים שלילים לגבי כל מה שחדש ויפה ומתקדם תמיד יבואו המתלוננים לא חשוב מה יכתבו אל תפרסמו אותם תנו לתקווה לגדול בסוף החולמים מגשמים ורואה שחורות מביטים לשמיים אני מבקש ללהיות זה שמפרגן לכל העומדים בראש ולהודות להם על מאמצם לפיתוח הנגב ואני מפרגן לסילבן שלום ולרוביק דנילוביץ ואני לא צבוע או מחפש ליתחנפן ולכל המסננים לדעותם אן חשיבות אנא צרו אווירה חיובית בטוק בקים פיתוח הנגב הוא דבר חשוב .כמעט כמו ביטחון
נתן דג'ורנו , באר שבע  |  23.03.10
לכל התגובות